ראיון

לראשונה משרד ערבי זוכה באריה השואג: "האינטרנט שינה לנו את אופן ההתנהלות"

מירבאת תאברי זכתה בקטגוריית המגזרים, עבור קמפיין מיוזיקס 3 לפלאפון. "אין לנו הרבה בלוגרים, אבל קהילות הפייסבוק מצליחות ליצור הד גדול"
משה בנימין | (6)

טקס האריה השואג של איגוד היח"צ בישראל התקיים בשבוע שעבר וכדרכו בקודש מדי שנה, זכה לביקורת מבית ומחוץ על ידי הכוחות הדומיננטיים בשוק היח"צ, ויש לא מעט סיבות מוצדקות. למרות זאת השנה נרשמה הפתעה מרעננת בדמות זכייתה של מירבאת (מימי) תאברי בפסלון האריה השואג בקטגוריית המגזרים, עבור קמפיין מיוזיקס 3 לפלאפון - הזכייה הראשונה אי פעם של משרד יח"צ ערבי.

תאברי (35) המנכ"ל והבעלים של משרד יחסי הציבור "תאברי תקשורת" אותו ייסדה לפני כשנתיים וחצי, החלה את דרכה במחלקת יחסי הציבור של סקטורס ולימים ניהלה את המחלקה. לפני כן שימשה כמנהלת מחקר במכון המחקר מחשוב אל-מידן.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

תאברי טיפלה בעבר בפלאפון כתקציבאית וסופרוויזר ולאחר שפתחה משרד עצמאי השתתפה במכרז שערכה חברת הסלולר מול מספר משרדים מובילים במגזר וגברה עליהם בדרך לטיפול התקציב היח"צ. (מזאווי, ג'לאל בנא, סקופ יחסי ציבור ועוד). בתוך שנתיים וחצי מאז פתחה את משרד יחסי הציבור שלה היא משתפת פעולה עם גופי יח"צ נוספים במגזר הכללי וכיום מטפלת באופן עצמאי בפלאפון, קוקה קולה, כנסת ישראל, טמבור, מועצת החלב, אדי - המרכז הלאומי להשתלות, פריגת ועוד.

-מה מאפיין ומייחד את ענף היח"צ במגזר הערבי?

"מעבר לשפה הערבית (צוחקת), הרבה אלמנטים. אפשר להגיד שהענף עצמו בחיתוליו והוא הולך ומתפתח מדי שנה. עידן האינטרנט שכבש את המגזר תרם להתמקצעות נוספת של התחום. ההבדלים הבולטים נוגעים כמובן לתקשורת הערבית מול התקשורת במגזר הכללי, בעוד שבמגזר הכללי אנשי יחסי ציבור פונים לכל כתב בתחומו, לנו במגזר הערבי אין את הפריבלגיה הזו ולכן ההתנהלות מולם שונה. לעיתים זה מעודד אותנו להתנהל בצורה קריאטיבית יותר ומאתגרת, ולפעמים היא גם מאוד משעממת ומתסכלת כי אין את הכתבים המתמחים שיכולים לקחת נושאים חשובים לטיפולם".

-איך נראה השוק, התחרות כבר מורגשת או שעדיין מדובר בטריטוריה די פנויה?

"ישנם מספר משרדים שקמים ומתפתחים אבל התחרות הרבה פחות קשה ומורגשת לעומת ענף הפרסום במגזר הערבי. עד היום רוב משרדי יחסי הציבור היו מסונפים למשרדי פרסום ופעלו במסגרתם, וכיום כבר קמים משרדים שמתמחים ב-PR".

בתמונה, מימין לשמאל: עוז גור מנהל שיווק מגזרים בפלאפון, נוי קדם דוברת פלאפון, מירבאת תאברי ושירלי אקר המאירי מנהלת תחום שיווק מגזרים בפלאפון.

-חדירת האינטרנט והדיגיטל בכלל גבוהה מאוד במגזר, איך זה משפיע על תמהיל העבודה שלכם מול גופי המדיה?

"אפשר לומר שהחלוקה בין אמצעי המדיה די שיוויונית. עם זאת, האינטרנט אכן שינה לנו את התפקוד ודרכי ההתנהלות. היום אנחנו נדרשים לתת מענה אונליין יום-יומי באינטרנט שמכתיב את סדר היום הציבורי. במקביל אנחנו מחכים להתפתחות הערוץ הערבי שהושק רק לפני כחודש. תחום נוסף שניתן לציין היא המדיה החברתית - מקום שהפך לפעיל מאוד לאחרונה".

תאברי מוסיפה ואומרת: "לנו למשל אין הרבה בלוגרים ערבים (בישראל) - אפשר לספור רק אחד או שניים וגם הם עוסקים בנישה הפוליטית. מה שכן, יש התפתחות של קהילות פייסבוק, כמו למשל קהילת נצרת שמונה כ-30 אלף חברים וכל פוסט שהיא מעלה יוצר הד גדול במגזר - לקדם משהו עבור הלקוח שלך דרך קהילה זו נחשב להישג לא מבוטל".

על הקמפיין שהביא לה את הזכייה בפסלון אומרת תברי: "הגשנו לתחרות את מיוזיקס 3 - פרויקט כשרונות צעירים בפייסבוק, לקטגוריית המגזרים. הצלחנו ליצור באזז מאוד רציני ברשת ובתקשורת סביב הנושא, וסביב הזוכה שקיבלה בתמורה קליפ מקורי בפריז. הרעיון עצמו הגיע מהלקוח - פלאפון וממשרד הפרסום המגזרי 'אפאק טריו'".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מזל טוב מימי כל הכבוד! (ל"ת)
    יעל 01/08/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מורן 29/07/2012 20:53
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד מימי אין עליך
  • 4.
    מה עם לשרת ת׳מדינה כמו שמבקשים מהחרדים (ל"ת)
    צדוק 28/07/2012 22:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גילי 26/07/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על האומץ בהגשה של עבודה מגזרית. המשיכי כך גם לשנים הבאות
  • 2.
    אורנה 26/07/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    מהכרות עם מימי אני יכולה לספר שמגיע לה! אשת תקשורת מוכשרת ומקצועית. מכירה את המגזר לפני ולפנים. כל הכבוד!!!!!
  • 1.
    שנת האסד ( אריה) (ל"ת)
    ג׳מילה 26/07/2012 13:43
    הגב לתגובה זו