משה מרי
צילום: חיים צח

קפה של בוקר: משה מרי, מנכ"ל Nespresso ישראל - איש השיווק של יולי

בזכות הובלת קטגורית מכונות הקפה וטיפוח תרבות שתיית קפה, החליט איגוד השיווק הישראלי להכתיר את המנכ"ל של Nespresso לאיש החודש
כתבי אייס | (4)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, בחרה במשה מרי, מנכ"ל Nespresso ישראל, לאיש השיווק של חודש יולי, בזכות הובלת קטגורית מכונות הקפה וטיפוח תרבות שתיית קפה.

בהודעת האיגוד נמסר כי Nespresso ישראל בראשותו של מרי, הובילה בשנה האחרונה מהלך שיווקי רב ערוצים ונרחב לחיזוק המותג בשוק - דבר שמיצב אותה כמובילה בשוק מכונות הקפה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בפרק זמן של פחות משנה, נכתב בהודעה, הצליח מרי להוביל שיח רחב אודות חווית הקפה הביתי ולבסס את מעמדה של Nespresso בשוק. בתקופה זו הוכפלה קטגוריית מכונות הקפה בישראל רבות בזכות המהלכים השיווקים של החברה בתחום.

פתיחת 2 בוטיקים חדשים, הראשון בקניון רמת אביב והשני בממילא בירושלים, בהשקעה של 7 מיליון שקלים, מהלכים פרסומיים ושיווקים להשקת 2 מכונות חדשות בהשקעה של 8 מיליון שקלים, פעילות ממוקדת לקוח ושימת דגש מיוחדת על חווית השירות באמצעות הכנסת שירותים חדשים לשמל הזמנת קפסולות קפה מהאינטרנט, יצירת זיהוי לקוח אוטומטי, הרחבת מוקד שירות הלקוחות, והכשרת העובדים כמומחי קפה - הובילו את Nespresso למעמדה הנוכחי בשוק. מודעות הצרכנים למותג עלתה בשנה האחרונה ועומדת כיום על 65% מכלל האוכלוסייה ו-85% בקרב קהל היעד.

Nespresso אף הכפילה בשנה האחרונה את כמות העובדים, דבר המעיד על התחזקותה בקטגוריה. אך הנתון שמעיד יותר מכל על הצלחת המהלך השיווקי של החברה, הוא הפיכת מכונת הקפה בבית, למכשיר שהוא "חלק בלתי נפרד מהמטבח בישראל", לדברי האיגוד.

ב-2009 יובאו לישראל מכונות קפה עם קפסולות לצריכה ביתית בהיקף של 5.5 מיליון דולר. ב-2010 הסכום קפץ ל-11.7 מיליון דולר ושנת 2011 הסתיימה עם היקף יבוא בסכום של כ-18 מיליון דולר. שיעור החדירה בישראל הוא 15% בלבד ממשקי הבית נכון ל-2011 והצפי הוא כי אחוז החדירה ימשיך לצמוח ויתקרב לאחוז החדירה באירופה העומד על למעלה מ-50%.

משה מרי משמש כמנכ"לNespresso ישראל מזה 4 שנים. קודם לכן היה מנכ"ל חברת British American Tobacco. הוא בוגר הנדסת תעשייה וניהול במכללת תל חי, ולימודי ניהול ומנהיגות - London Business School.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סיניה 31/07/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    השרות הכי גרוע שניתקלתי בו אי פעם
  • 2.
    מאנע צבי 08/09/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    אני לקוח של החברה מאז נוסדה אנני מרוצה מהשרות
  • 1.
    איציק 29/01/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    מי שמכיר אותו ועבד איתו יודע שמנכל BAT הוא בטח לא היה, הוא היה מנהל המכירות וגם זה לתקופת ביניים לפני שנסגרה הנציגות, אין לו שום תואר אקדמאי, שום הנדסה ושום כלום. בקיצור... חרטטן
  • איש אחד 11/02/2015 03:53
    הגב לתגובה זו
    הוא אכן התחיל כמנהל מכירות ב-BAT והתקדם להיות מנכ"ל. הוא עשה זאת בכשרון אדיר, בזכות ולא בחסד.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.