דירוג האתרים: קיץ חם בקטגוריית הקניות - וואלה שופס ו-ynet שופס מזנקים
רייטינג האתרים המובילים בישראל לחודש יוני 2012 מציג מספר שינויים בולטים בצמרת. השלישייה המובילה: וואלה, ynet ו-mako שמרה על המיקומים של החודש שעבר אך איבדה חלק ניכר מהיקף הגולשים. מתוך השלישייה אתר mako שנמדד בחודש האחרון ללא האתר 'שירונט' איבד לא פחות מ-17% מהיקף הגולשים כשירד מ-1.96 מיליון ל-1.622. כך עולה מנתוני ועדת המדרוג לחודש יוני המתפרסמים היום (יום ג').
ynet איבד אף הוא נתח משמעותי עם ירידה של 5.1% מהיקף הגולשים. בוואלה נרשמה ירידה של 2.7%. תפוז ונענע10 החליפו מקומות לעומת חודש מאי. נענע10 ירד למקום ה-5 לאחר שאיבד 14.2% מגולשיו וירד מ-1.619 מיליון ל-1.388 מיליון גולשים. תפוז רשם אף הוא ירידה אך מינורית יותר שהציבה אותו במקום ה-4 בדירוג החודשי.
הדירוג המלא לחודש יוני 2012
מקומות 6-10 אוישו על ידי יד2 מקבוצת אתרי וואלה, אחריו במקום ה-7 d.co.il, במקום ה-8 fxp, במקום ה-9, עם עלייה נאה אתר zap ובמקום העשירי דה-מרקר שמוביל בין האתרים הכלכליים. הכניסה לחודשי הקיץ המוקדמים הביאה איתה פריחה בקטגוריית הלוחות: בנוסף לגידול שרשם אתר יד2, נרשמה עלייה בקטגוריית המסחר האלקטרוני כשוואלה שופס רשם עלייה של 13.8% ודורג במקום ה-18 בין האתרים בישראל, אתר buy2 רשם עלייה מקבוצת mako רשם עלייה 12.7% ואילו אתר ynet שופס רשם את הגידול הגבוה ביותר ביו כל האתרים בישראל עם צמיחה של 32% בהיקף הגולשים - מ-61 אלף גולשים במאי ל-81 אלף ביוני.
קטגוריית התיירות רשמה אף היא גידול וגם כאן וואלה מרוויחה עם עלייה של 9.3% לאתר וואלה טורס. אולג'ובס מקבוצת ynet רושם אף הוא עלייה קלה לעומת חודש מאי.
דירוג הקבוצות המחזיקות בעלות על מספר אתרים נשמר כשהיה. כל הקבוצות למעט קו מנחה (במקום ה-6 ברשימה - מפעילה גם את אתר אייס, בנוסף ל-Bizportal ותקדין) רשמו ירידה. על פי נתוני הוועדה, באתרי קבוצת קו מנחה גלשו בחודש מאי 328 אלף איש, שהביאו לצפייה כוללת של 17.6 מיליון דפים. במקום הראשון קבוצת וואלה עם 2.976 מיליון גולשים, במקום השני קבוצת ynet עם 2.455 מיליון, במקום השלישי קבוצת mako עם 1.983 מיליון, במקום הרביעי קבוצת זאפ עם 1.624 מיליון ובמקום החמישי קבוצת דה מרקר עם 1.167 מיליון גולשים.
דירוג הקבוצות המחזיקות בעלות על קבוצות אתרים
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה! כוללת את האתרים:walla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il 2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il 3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il 4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com 5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il 6.קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com 7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il
יוזכר כי יתרונם המובהק של נתוני הוועדה על פני מדדים אחרים הוא שימוש בנתוני REAL USERS (בשונה ממדדים אחרים המספקים מידע על COOKIES אשר נחשבים לפחות מדויקים), לפיכך מתאפשרת קבלת תמונה מדויקת ומהימנה, יותר מבעבר, על כמות והתנהגות האוכלוסייה הגולשת בישראל.
- 4.mike 04/12/2012 08:36הגב לתגובה זולאחרונה הם ממש התדרדרו http://www.mentallica.co.il/article/וואלה_שופס_תלונה
- 3.שמוליק 19/07/2012 12:04הגב לתגובה זוותחשבו על זה, תשלום חודשי מינימום 5000 ש"ח בורסיות כאלה או אחרות. חבר וועדה כלומר תשלום חודשי לוועדה. ברור, הוועדה הינה מלכ"ר אבל את הטכנולוגיה והפרופסור כנראה צריך לממן. אין נתונים על המדגם המייצג של 30k עונים, ילדים,מגזר,מבוגרים,מין,אזור מגורים, תחומי עניין - כל זה מאוד משפיע על התוצאות ועל סטיית התקן של הנתונים. כמה חברי וועדה יש ? כמה משרדי פרסום יש ? יום טוב. פעילות מבורכת.
- 2.כל הכבוד ל'הארץ'. דיגיטל פירסט, והם במקום 16 (ל"ת)אברהם 17/07/2012 17:49הגב לתגובה זו
- 1.תפוז מקום 4!!! תיכף חוזרים למקום 3 (ל"ת)אודליה 17/07/2012 15:26הגב לתגובה זו