מיתון? התמודדות באפי עולה אלפי ש': הגשה לפלטינום כבר תזנק ל-15 אלף
תחרות אפי 2012 הבודקת אפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום נמצאת בשיאו של שלב השיפוט הראשוני שיסתיים מחר (יום ג'). תקנון התחרות מגלה שעלות ההתמודדות בתחרות אינה זולה כלל וכלל. דמי ההשתתפות בתחרות מתחילים ב-500 שקלים לעמותות ומגזר ציבורי בשלב השיפוט הראשוני ומגיעים עד ל-11 אלף שקלים להגשת עבודות של חברות עסקיות, בשלב השיפוט השני בקטגוריית האפי פלטיניום.
חבר השופטים בתחרות יכלול למעלה מ-80 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה בעלי תואר דוקטור ומעלה העוסקים בהוראה פעילה במוסדות להשכלה גבוהה. זאת בנוסף לאנשי מחקר וייעוץ ומנהלי שיווק ופרסום מהבכירים בענף. על פי לוחות הזמנים של התחרות, ביום ד' הקרוב, ה-11 ליולי יחל השיפוט בשלב א' של התחרות. השיפוט לשלב ב' יחל ב-15 לאוגוסט ויסתיים ב-5 לספטמבר, כאשר במהלך חודש זה ייערך טקס הענקת הפרסים.
מתקנון התחרות עולה כי דמי ההשתתפות בתחרות לתקציבי פרסום מתחת ל-150 אלף דולר יעמדו על 1,600 שקלים לעבודה הראשונה שמוגשת ו-1,100 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' של התחרות ישלמו אלו 5,900 שקלים לעבודה ראשונה ו-4,500 לכל עבודה נוספת. תקציבי פרסום מעל ל-150 אלף דולר ישלמו על הגשת עבודה בשלב הראשון 3,600 שקלים לעבודה ראשונה ו-2,700 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' ממריאים המחירים ל-11,500 שקלים לעבודה ראשונה ו-8,900 לכל עבודה נוספת. עמותות ומגזרים ציבוריים יהנו ממחירים מופחתים שנעים בין 500 ל-3,000 שקלים.
בשלב א' של קטגוריית האפי פלטינום תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,900 שקלים לחברות עסקיות ו-700 שקלים לעמותות ומגזרים ציבוריים. כל עבודה נוספת תעלה לחברות 3,100 שקלים ו-700 לעמותות. בשלב ב' של השיפוט בקטגוריה תעלה הגשת עבודה ראשונה (לחברות עסקיות) 11 אלף שקלים וכל עבודה נוספת תעלה 8,300 שקלים. לעמותות ומגזרים תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,200 שקלים וכך גם מחירה של כל הגשת עבודה נוספת.
בשלב א' של התחרות נבחרת שופטים תעריך את העבודות באופן בלתי תלוי ללא השוואה לעבודות אחרות בקטגוריה. בשלב ב' נבחרת שופטים אחרת תעריך את המועמדים הסופיים בכל קטגוריה ביחס לשאר המתמודדים בה. חבר השופטים יתן לכל עבודה ציונים בין 1 ל-100 על פי המדדים: ניתוח שיווקי והגדרת יעדים (23.3%), האסטרטגיה השיווקית ו'הרעיון הגדול' שהניע את המהלך (23.3%), יישום האסטרטגיה השיווקית (23.3%) ותוצאות המהלך ועמידה ביעדים שהוגדרו (30%).
רשימת השופטים החלקית מתעשיית השיווק והפרסום תכלול את: רענן סעד מביטוח ישיר, חגית אדלר מאסם, גלי שוויד מבנק לאומי, אורי ביילין מהביילינים, מיכל המאירי מגיתם BBDO, דני שרף מהנקל סוד, טוביה סופר מבנק איגוד, קרן ימיני ממזרחי טפחות, אירית שפייזמן משטראוס, קובי בן יאיר מפלאפון ורונן בר שלום משופרסל, טוני כהן ממגדל ואלון זמיר מקוקה קולה ישראל.
על פי תקנון התחרות שמנוהל על ידי המרכז הישראלי לניהול, איגוד השיווק הישראלי ואיגוד הפרסום הישראלי, על השופטים לפסול עצמם מהענקת ניקוד למועמדים במידה וקיים חשש להטייה בשיפוט, במקרים כגון: מעורבות בעסקי המועמד או מתחרה למועמד כמנהל/דירקטור/יועץ עסקי ועוד.
יוזכר כי באפי לשנת 2011 זכו בקטגוריית האפי פלטינום - במקום ה-1: בזק עבור המהלך "מחברה תקשורת ממשלתית למותג תקשורת חדשני ומוביל" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey. במקום ה-2: תמי 4 עבור המהלך "תמי 4 ממציאה מחדש את קטגורית מי השתיה" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey, ובמקום ה-3: חוגלה קימברלי עבור המהלך "המהלך הדיגטלי של קוטקס יאנג. בונים את עתיד המותג בעזרת דור העתיד" של משרד הפרסום McCann Erickson.