לאחר שטענה שהפרסום בפייסבוק לא אפקטיבי - ג'נרל מוטורס והרשת במגעים
ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס הטילה לפני כחודשיים פצצה שאיימה לרסק את החזון הוורוד של בכירי פייסבוק. GM טענה אז כי הפרסום בפייסבוק אינו אפקטיבי והודיעה כי היא תבטל את הפניית התקציבים לרשת. בימים האחרונים חלה התקרבות בין הצדדים וייתכן ש-GM, המפרסמת השלישית בגודלה בארה"ב תשוב לפרסם.
הדבר האחרון שבכירי פייסבוק היו צריכים לשמוע ברקע להנפקה המדוברת בבורסה, הן הצהרות מן הסוג הזה, בייחוד כשהן מגיעות מאחד המפרסמים הגדולים בארה"ב ואחד המפרסמים הגדולים בפייסבוק. בימים בהם בכירי הרשת עוד מנסים לפצח את חידת הגדלת מחזורי ההכנסות מפרסום הצהרה שכזו יכולה לגרום להססנות בקרב מפרסמים נוספים בארה"ב ובעולם.
על פי דיווחים בארה"ב, חודשיים לאחר ההכרזה הדרמטית החלו שיחות בין GM לפייסבוק לקראת חזרה אפשרית לפרסום ברשת החברתית. מנהלת הפעילות הבנלאומית של פייסבוק שריל סנדברג הזדרזה לשלוח למנכ"ל GM דן אקרסון מייל ובו בקשה לשקול שנית את ההחלטה. כחודש לאחר מכן, בזמן פסטיבל קאן לפרסום שהתקיים בסוף חודש יוני המשיכו המגעים בין GM לפייסבוק במסגרת פגישה בין ראש מערך המכירות הגלובלי של פייסבוק - קרוליין אוורסון ומנהל המכירות העולמי של GM - ג'ואל אווניק.
בפייסבוק מנסים להשיב את הסדר על כנו לאחר שיוכיחו לבכירי GM באמצעות נתונים שיש ברשותה כי הפרסום בפייסבוק אפקטיבי למרות הטענות של ענקית הרכב. יוזכר כי היקף הפרסום של GM בפייסבוק נאמד בכ-10 מיליון דולר במהלך 2011. על פי הערכות של חברות מחקר ההוצאה לפרסום של GM בארה"ב, עמדה ב-2011 על כ-1.1 מיליארד דולר. בעבר דיווחה GM כי היא השקיעה בסך הכל בתחום המיתוג והפרסום בפייסבוק כ-40 מיליון דולר. שלושה רבעים מתוכם שאינם פרסום מודעות הופנו ליצירת תוכן ונוכחות.
- 1.KO 06/07/2012 12:50הגב לתגובה זומעבר לזה שאנשים בפייסבוק הרבה פחות לוחצים על פירסומות מבאתרים אחרים, אז גם המערכת פירסום שלהם פשוט נוראית. הסטטיסטיקות גרועות, יכולת השליטה מוגבלת והנתונים מעורפלים ולא מדוייקים.