מיוחד

סיכום קאן: באומן כבש את הפסטיבל, GPS ההפתעה, ואל תספידו את שלמור

האכזבות, נקודות האור המפתיעות והוויכוחים מסביב. השנה הוגשו פחות עבודות מישראל, אך הענף חוזר עם יותר פיינליסטים ואריות מאשר ב-2011
משה בנימין | (6)

לטוב ולרע, אפשר לסכם את פסטיבל קאן 2012 ב-3 מילים בלבד: באומן בר ריבנאי. ההישגים של משרד הפרסום בתחרות השנתית הן תמונת ראי של ענף הפרסום הישראלי. מחד, מדובר במשרד פרסום שהצליח במקום שגדולים ממנו בעולם כשלו - המשלחת הבאומנית שבה הביתה עם 5 אריות זהב בפיזור נאה על 4 קטגוריות שונות: פרומו, PR, מדיה וסרטים, ומאידך - למעט שלמור עם שני ארד ו-GPS עם ארד אחד, באומן הוא חזות הכל וכל הזכיות נרשמו לטובתו של מהלך אחד - 'קשרי דם'.

בסיכום הכללי, 2012 הטיבה עם הענף שרשם 22 פיינליסטים, על 215 הגשות, לעומת 21 פיינליסטים ב-2011 על 360 הגשות. מספר האריות עלה אף הוא מ-5 ב-2011 ל-8 השנה, אותו מספר כמו ב-2010. החלוקה כידוע היא: 5 אריות זהב לבאומן בר ריבנאי, 2 אריות ארד לשלמור אבנון עמיחי Y&R ואריה ארד לארועטי ברמן GPS. מתוך כ-34,000 הגשות מסביב לעולם העניק פסטיבל קאן למתמודדים 306 אריות זהב.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

המאוכזבים של השנה שהתקרבו לתהילה אך לא הצליחו ממש לגעת בה או באריה הם אדלר חומסקי ושמעוני פינקלשטיין ברקי שהעפילו עם פיינליסט למדיה, יורו ישראל עם 2 פיינליסטים ב-PRESS ומקאן אריקסון עם 2 פיינליסטים במובייל ובדיירקט. למרות זאת אפשר וצריך לומר לאדלר, מקאן ושמעוני מילה טובה על ההמשכיות וליורו ישראל על ההופעה המכובדת בגמר הפרינט. נקודת האור המפתיעה, (מעבר לביצועים של באומן) הוא ארועטי ברמן GPS שהוכיח שלא צריך להיות מאריות הענף כדי לחזור הביתה עם אריה בידיים.

זה כמובן לא המקום להעלות את הוויכוח הישן על עצם ההתמודדות בפסטיבל או זהות העבודות המוגשות אליו. הביקורת על כך שחגיגת הקריאייטיב כערך מרכזי מנתקת את הפרסומאים מתפקידם כמחוללי מכירות - יש בה מן האמת ולא מעט מצדדים בה אבל אין בה די כדי לבטל את האירוע שמקדש את אומנות הקריאייטיב והחשיבה היצירתית של קהילה שעושה ימים כלילות במקצוע שרק נראה זוהר אך מצריך עבודה קשה ושעות רבות. בנוסף, מעניק הפסטיבל מדי שנה במה, עליה זוכים להכרה בינלאומית הרעיונות המבריקים ביותר שנהגו מסביב לעולם. רעיונות שאחוז ניכר מהם פורצים את גבולות עולם הפרסום ומסוגלים לשמש כמתווכים בין דיסציפלינות של ידע, שווקים ותרבויות.

לעניין הפסטיבל עצמו - צריך ומתבקש לתהות על כך שדווקא ענף הפרסום הישראלי, זה שמגיע ממדינה שמתהדרת ביכולותיה הטכנולוגיות ונחשבת לאחת מבירות ההיי-טק העולמיות לא מצליח לחזור עם אריה מקטגוריות כמו מובייל או סייבר. לעניין זה ניתן לציין לחיוב את מקאן אריקסון שלמרות שלא זכה, הצליח לפחות להעפיל לקטגוריה כמו מובייל, שחילקה רק 5 אריות זהב, שנייה רק לקטגוריית האינטגרייטד שחילקה 3 אריות זהב בלבד.

בסופו של יום - מתוך 14 קטגוריות המופיעות בפסטיבל, הצליחו המשרדים הישראליים לחזור עם אריה רק מ-4. רק ל-7 מתוך 14 הקטגוריות הצליחו הישראליים להעפיל עם פיינליסטים. קטגוריות כמו חוצות, רדיו, סייבר, דיזיין, קראפט ותוכן ממותג נותרו ללא נוכחות מישראל. למרות זאת, מבט על התמונה הגדולה מלמד שהיקף ההגשות מישראל לא תופס אפילו אחוז מהסך הכללי ועדיין 8 אריות עושים את דרכם לישראל.

על באומן בר ריבנאי נאמר כבר הכל במהלך השבוע החלומי שעבר על המשרד, ועדיין, צריך לציין שמדובר בהישג שקשה לראות אותו חוזר בשנים הקרובות. קשה שלא להיזכר כעת בפנים הנפולות והמתוסכלות של אנשי באומן בר ריבנאי בתחרות קקטוס הזהב האחרונה. תחרות הקריאייטיב המקומית לא פרגנה, בלשון המעטה, לעשייה ה'באומנית' והמשרד לא הצליח לעלות על הבמה אפילו פעם אחת (פרט לזכיית צוות המשרד בתחרות של JCDecaux) כדי לזכות בזהב. לזכותו של יורם לוי (מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן) ייאמר שבאותו ערב הוא השלים עם ההפסד ושמר על פאסון חיובי.

באופן סימבולי קאן משמש כאירוע העברת המקל בין המשרד הקודם שהיה מטאור בשמי קאן - שלמור אבנון עמיחי Y&R לבאומן בר ריבנאי - משרד הפרסום שהשוק תופס כיום ככזה שמעביר כל עבודה שלו דרך פילטר של מצוינות קריאיטיבית. מה שהחל בישראל, כשילוב בין הדומיננטיות של לוי בבאומן בר ריבנאי ודרכו החדשה של שלמור אבנון עמיחי Y&R השלים מעגל בשבוע האחרון בריביירה הצרפתית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שייקה אחד 24/06/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    אכזבה. שוב. צפוי.
  • 3.
    באומן לקחו אריות? אז למה לא כתבו על זה באייס? (ל"ת)
    וואלה???? 24/06/2012 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    24/06/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    בארץ יודעים שכל העניין הזה הוא חרטא יזומה אחת גדולה.
  • איזה קנאי עלוב אתה 25/06/2012 22:36
    הגב לתגובה זו
    מהלך מבריק. אלפי אנשי קריאייטיב מהבמובילים בעולם הם כעת שופר לסרט מרגש, לתקוה, לשפיות. אבל לאידיוט הנ"ל ברור שזה "יזום" על הדימיון, המעוף, החום האנושי, ועל תרומת המשרד למשהו שהוא לא טמפון או קרטיב, מזה אתה מתעלם
  • יורם 24/06/2012 19:17
    הגב לתגובה זו
    איש קטן
  • 1.
    הישג מדהים של באומן, עשו בית ספר לכל הענף (ל"ת)
    מפרגן 24/06/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.98%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״