סיכום קאן: באומן כבש את הפסטיבל, GPS ההפתעה, ואל תספידו את שלמור
לטוב ולרע, אפשר לסכם את פסטיבל קאן 2012 ב-3 מילים בלבד: באומן בר ריבנאי. ההישגים של משרד הפרסום בתחרות השנתית הן תמונת ראי של ענף הפרסום הישראלי. מחד, מדובר במשרד פרסום שהצליח במקום שגדולים ממנו בעולם כשלו - המשלחת הבאומנית שבה הביתה עם 5 אריות זהב בפיזור נאה על 4 קטגוריות שונות: פרומו, PR, מדיה וסרטים, ומאידך - למעט שלמור עם שני ארד ו-GPS עם ארד אחד, באומן הוא חזות הכל וכל הזכיות נרשמו לטובתו של מהלך אחד - 'קשרי דם'.
בסיכום הכללי, 2012 הטיבה עם הענף שרשם 22 פיינליסטים, על 215 הגשות, לעומת 21 פיינליסטים ב-2011 על 360 הגשות. מספר האריות עלה אף הוא מ-5 ב-2011 ל-8 השנה, אותו מספר כמו ב-2010. החלוקה כידוע היא: 5 אריות זהב לבאומן בר ריבנאי, 2 אריות ארד לשלמור אבנון עמיחי Y&R ואריה ארד לארועטי ברמן GPS. מתוך כ-34,000 הגשות מסביב לעולם העניק פסטיבל קאן למתמודדים 306 אריות זהב.
המאוכזבים של השנה שהתקרבו לתהילה אך לא הצליחו ממש לגעת בה או באריה הם אדלר חומסקי ושמעוני פינקלשטיין ברקי שהעפילו עם פיינליסט למדיה, יורו ישראל עם 2 פיינליסטים ב-PRESS ומקאן אריקסון עם 2 פיינליסטים במובייל ובדיירקט. למרות זאת אפשר וצריך לומר לאדלר, מקאן ושמעוני מילה טובה על ההמשכיות וליורו ישראל על ההופעה המכובדת בגמר הפרינט. נקודת האור המפתיעה, (מעבר לביצועים של באומן) הוא ארועטי ברמן GPS שהוכיח שלא צריך להיות מאריות הענף כדי לחזור הביתה עם אריה בידיים.
זה כמובן לא המקום להעלות את הוויכוח הישן על עצם ההתמודדות בפסטיבל או זהות העבודות המוגשות אליו. הביקורת על כך שחגיגת הקריאייטיב כערך מרכזי מנתקת את הפרסומאים מתפקידם כמחוללי מכירות - יש בה מן האמת ולא מעט מצדדים בה אבל אין בה די כדי לבטל את האירוע שמקדש את אומנות הקריאייטיב והחשיבה היצירתית של קהילה שעושה ימים כלילות במקצוע שרק נראה זוהר אך מצריך עבודה קשה ושעות רבות. בנוסף, מעניק הפסטיבל מדי שנה במה, עליה זוכים להכרה בינלאומית הרעיונות המבריקים ביותר שנהגו מסביב לעולם. רעיונות שאחוז ניכר מהם פורצים את גבולות עולם הפרסום ומסוגלים לשמש כמתווכים בין דיסציפלינות של ידע, שווקים ותרבויות.
לעניין הפסטיבל עצמו - צריך ומתבקש לתהות על כך שדווקא ענף הפרסום הישראלי, זה שמגיע ממדינה שמתהדרת ביכולותיה הטכנולוגיות ונחשבת לאחת מבירות ההיי-טק העולמיות לא מצליח לחזור עם אריה מקטגוריות כמו מובייל או סייבר. לעניין זה ניתן לציין לחיוב את מקאן אריקסון שלמרות שלא זכה, הצליח לפחות להעפיל לקטגוריה כמו מובייל, שחילקה רק 5 אריות זהב, שנייה רק לקטגוריית האינטגרייטד שחילקה 3 אריות זהב בלבד.
בסופו של יום - מתוך 14 קטגוריות המופיעות בפסטיבל, הצליחו המשרדים הישראליים לחזור עם אריה רק מ-4. רק ל-7 מתוך 14 הקטגוריות הצליחו הישראליים להעפיל עם פיינליסטים. קטגוריות כמו חוצות, רדיו, סייבר, דיזיין, קראפט ותוכן ממותג נותרו ללא נוכחות מישראל. למרות זאת, מבט על התמונה הגדולה מלמד שהיקף ההגשות מישראל לא תופס אפילו אחוז מהסך הכללי ועדיין 8 אריות עושים את דרכם לישראל.
על באומן בר ריבנאי נאמר כבר הכל במהלך השבוע החלומי שעבר על המשרד, ועדיין, צריך לציין שמדובר בהישג שקשה לראות אותו חוזר בשנים הקרובות. קשה שלא להיזכר כעת בפנים הנפולות והמתוסכלות של אנשי באומן בר ריבנאי בתחרות קקטוס הזהב האחרונה. תחרות הקריאייטיב המקומית לא פרגנה, בלשון המעטה, לעשייה ה'באומנית' והמשרד לא הצליח לעלות על הבמה אפילו פעם אחת (פרט לזכיית צוות המשרד בתחרות של JCDecaux) כדי לזכות בזהב. לזכותו של יורם לוי (מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן) ייאמר שבאותו ערב הוא השלים עם ההפסד ושמר על פאסון חיובי.
באופן סימבולי קאן משמש כאירוע העברת המקל בין המשרד הקודם שהיה מטאור בשמי קאן - שלמור אבנון עמיחי Y&R לבאומן בר ריבנאי - משרד הפרסום שהשוק תופס כיום ככזה שמעביר כל עבודה שלו דרך פילטר של מצוינות קריאיטיבית. מה שהחל בישראל, כשילוב בין הדומיננטיות של לוי בבאומן בר ריבנאי ודרכו החדשה של שלמור אבנון עמיחי Y&R השלים מעגל בשבוע האחרון בריביירה הצרפתית.
- 4.שייקה אחד 24/06/2012 21:08הגב לתגובה זואכזבה. שוב. צפוי.
- 3.באומן לקחו אריות? אז למה לא כתבו על זה באייס? (ל"ת)וואלה???? 24/06/2012 18:53הגב לתגובה זו
- 2.24/06/2012 18:48הגב לתגובה זובארץ יודעים שכל העניין הזה הוא חרטא יזומה אחת גדולה.
- איזה קנאי עלוב אתה 25/06/2012 22:36הגב לתגובה זומהלך מבריק. אלפי אנשי קריאייטיב מהבמובילים בעולם הם כעת שופר לסרט מרגש, לתקוה, לשפיות. אבל לאידיוט הנ"ל ברור שזה "יזום" על הדימיון, המעוף, החום האנושי, ועל תרומת המשרד למשהו שהוא לא טמפון או קרטיב, מזה אתה מתעלם
- יורם 24/06/2012 19:17הגב לתגובה זואיש קטן
- 1.הישג מדהים של באומן, עשו בית ספר לכל הענף (ל"ת)מפרגן 24/06/2012 17:57הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
