סיכום קאן: באומן כבש את הפסטיבל, GPS ההפתעה, ואל תספידו את שלמור
לטוב ולרע, אפשר לסכם את פסטיבל קאן 2012 ב-3 מילים בלבד: באומן בר ריבנאי. ההישגים של משרד הפרסום בתחרות השנתית הן תמונת ראי של ענף הפרסום הישראלי. מחד, מדובר במשרד פרסום שהצליח במקום שגדולים ממנו בעולם כשלו - המשלחת הבאומנית שבה הביתה עם 5 אריות זהב בפיזור נאה על 4 קטגוריות שונות: פרומו, PR, מדיה וסרטים, ומאידך - למעט שלמור עם שני ארד ו-GPS עם ארד אחד, באומן הוא חזות הכל וכל הזכיות נרשמו לטובתו של מהלך אחד - 'קשרי דם'.
בסיכום הכללי, 2012 הטיבה עם הענף שרשם 22 פיינליסטים, על 215 הגשות, לעומת 21 פיינליסטים ב-2011 על 360 הגשות. מספר האריות עלה אף הוא מ-5 ב-2011 ל-8 השנה, אותו מספר כמו ב-2010. החלוקה כידוע היא: 5 אריות זהב לבאומן בר ריבנאי, 2 אריות ארד לשלמור אבנון עמיחי Y&R ואריה ארד לארועטי ברמן GPS. מתוך כ-34,000 הגשות מסביב לעולם העניק פסטיבל קאן למתמודדים 306 אריות זהב.
המאוכזבים של השנה שהתקרבו לתהילה אך לא הצליחו ממש לגעת בה או באריה הם אדלר חומסקי ושמעוני פינקלשטיין ברקי שהעפילו עם פיינליסט למדיה, יורו ישראל עם 2 פיינליסטים ב-PRESS ומקאן אריקסון עם 2 פיינליסטים במובייל ובדיירקט. למרות זאת אפשר וצריך לומר לאדלר, מקאן ושמעוני מילה טובה על ההמשכיות וליורו ישראל על ההופעה המכובדת בגמר הפרינט. נקודת האור המפתיעה, (מעבר לביצועים של באומן) הוא ארועטי ברמן GPS שהוכיח שלא צריך להיות מאריות הענף כדי לחזור הביתה עם אריה בידיים.
זה כמובן לא המקום להעלות את הוויכוח הישן על עצם ההתמודדות בפסטיבל או זהות העבודות המוגשות אליו. הביקורת על כך שחגיגת הקריאייטיב כערך מרכזי מנתקת את הפרסומאים מתפקידם כמחוללי מכירות - יש בה מן האמת ולא מעט מצדדים בה אבל אין בה די כדי לבטל את האירוע שמקדש את אומנות הקריאייטיב והחשיבה היצירתית של קהילה שעושה ימים כלילות במקצוע שרק נראה זוהר אך מצריך עבודה קשה ושעות רבות. בנוסף, מעניק הפסטיבל מדי שנה במה, עליה זוכים להכרה בינלאומית הרעיונות המבריקים ביותר שנהגו מסביב לעולם. רעיונות שאחוז ניכר מהם פורצים את גבולות עולם הפרסום ומסוגלים לשמש כמתווכים בין דיסציפלינות של ידע, שווקים ותרבויות.
לעניין הפסטיבל עצמו - צריך ומתבקש לתהות על כך שדווקא ענף הפרסום הישראלי, זה שמגיע ממדינה שמתהדרת ביכולותיה הטכנולוגיות ונחשבת לאחת מבירות ההיי-טק העולמיות לא מצליח לחזור עם אריה מקטגוריות כמו מובייל או סייבר. לעניין זה ניתן לציין לחיוב את מקאן אריקסון שלמרות שלא זכה, הצליח לפחות להעפיל לקטגוריה כמו מובייל, שחילקה רק 5 אריות זהב, שנייה רק לקטגוריית האינטגרייטד שחילקה 3 אריות זהב בלבד.
בסופו של יום - מתוך 14 קטגוריות המופיעות בפסטיבל, הצליחו המשרדים הישראליים לחזור עם אריה רק מ-4. רק ל-7 מתוך 14 הקטגוריות הצליחו הישראליים להעפיל עם פיינליסטים. קטגוריות כמו חוצות, רדיו, סייבר, דיזיין, קראפט ותוכן ממותג נותרו ללא נוכחות מישראל. למרות זאת, מבט על התמונה הגדולה מלמד שהיקף ההגשות מישראל לא תופס אפילו אחוז מהסך הכללי ועדיין 8 אריות עושים את דרכם לישראל.
על באומן בר ריבנאי נאמר כבר הכל במהלך השבוע החלומי שעבר על המשרד, ועדיין, צריך לציין שמדובר בהישג שקשה לראות אותו חוזר בשנים הקרובות. קשה שלא להיזכר כעת בפנים הנפולות והמתוסכלות של אנשי באומן בר ריבנאי בתחרות קקטוס הזהב האחרונה. תחרות הקריאייטיב המקומית לא פרגנה, בלשון המעטה, לעשייה ה'באומנית' והמשרד לא הצליח לעלות על הבמה אפילו פעם אחת (פרט לזכיית צוות המשרד בתחרות של JCDecaux) כדי לזכות בזהב. לזכותו של יורם לוי (מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן) ייאמר שבאותו ערב הוא השלים עם ההפסד ושמר על פאסון חיובי.
באופן סימבולי קאן משמש כאירוע העברת המקל בין המשרד הקודם שהיה מטאור בשמי קאן - שלמור אבנון עמיחי Y&R לבאומן בר ריבנאי - משרד הפרסום שהשוק תופס כיום ככזה שמעביר כל עבודה שלו דרך פילטר של מצוינות קריאיטיבית. מה שהחל בישראל, כשילוב בין הדומיננטיות של לוי בבאומן בר ריבנאי ודרכו החדשה של שלמור אבנון עמיחי Y&R השלים מעגל בשבוע האחרון בריביירה הצרפתית.
- 4.שייקה אחד 24/06/2012 21:08הגב לתגובה זואכזבה. שוב. צפוי.
- 3.באומן לקחו אריות? אז למה לא כתבו על זה באייס? (ל"ת)וואלה???? 24/06/2012 18:53הגב לתגובה זו
- 2.24/06/2012 18:48הגב לתגובה זובארץ יודעים שכל העניין הזה הוא חרטא יזומה אחת גדולה.
- איזה קנאי עלוב אתה 25/06/2012 22:36הגב לתגובה זומהלך מבריק. אלפי אנשי קריאייטיב מהבמובילים בעולם הם כעת שופר לסרט מרגש, לתקוה, לשפיות. אבל לאידיוט הנ"ל ברור שזה "יזום" על הדימיון, המעוף, החום האנושי, ועל תרומת המשרד למשהו שהוא לא טמפון או קרטיב, מזה אתה מתעלם
- יורם 24/06/2012 19:17הגב לתגובה זואיש קטן
- 1.הישג מדהים של באומן, עשו בית ספר לכל הענף (ל"ת)מפרגן 24/06/2012 17:57הגב לתגובה זו

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
