WPP רוכשת את סוכנות הדיגיטל העצמאית AKQA תמורת 540 מיליון ד'
לפני מספר ימים ביקר בישראל מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית. לוי הגיע לישראל כדי להכריז רשמית על עסקת רכישת משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וקיים במסגרת זו מפגש עיתונאים מצומצם במשרדי החברה בו נכחנו גם אנחנו. באותה פגישה נשאל לוי על הדגש ששמה פובליסיס על עולם הדיגיטל ובתשובתו הוא מנה את הרכישות הגדולות של הקבוצה העולמית בשנים האחרונות: DIGITAS תמורת 1.3 מיליארד דולר ו-ROSETTA תמורת 575 מיליון דולר.
לוי היה הראשון לסמן את תחום הדיגיטל כמנוע הצמיחה העתידי בפרסום ויעידו על כך הרכישות. מולו ניצב יריב ראוי בדמות מרטין סורל, המייסד, המנכ"ל והדמות הדומיננטית ב-WPP שהחליטה לצאת לשופינג משלה כדי . לאחר מספר רכישות בשווקים מתפתחים הלכה הפעם WPP על אחת הסוכנויות הכי מחוזרות בשוק הפרסום - AKQA בעסקה שמוערכת ב-540 מיליון דולר.
AKQA שמוכרת גם בזכות היכולות הקריאיטיביות שלה (וזיכו אותה בלא מעט פרסים מסביב לעולם) תמשיך לשמש כמותג עצמאי ונפרד בתוך WPP ותנוהל על ידי המייסד איאז חאמד ויושב הראש טום בדאקר.
בעבר דווח כי WPP הביעה התעניינות ב-AKQA אך המגעים בין הצדדים לא הבשילו לכדי עסקה. תאגיד ענק אחר מתחום הפרסום שהביע עניין בסוכנות היה DENTSU היפני בשנת 2010, לפי שווי עסקה של 600 מיליון דולר. AKQA שהוקמה רק ב-2001 מעסיקה כיום 1,160 עובדים המפוזרים בין סוכנויותיה בארה"ב: סן פרנסיסקו, ניו יורק, ווטשינגטון, ובאירופה: לונדון, פריס, אמסטרדם, ברלין ושנגחאי, באסיה. המחזור הצפוי של AKQA ל-2012 עומד על כ-230 מיליון דולר לעומת 189 מיליון דולר ב-2011. בין לקוחותיה המובילים נמנים: GAP, XBOX, NIKE, VIRGIN ועוד.