מוריס לוי בישראל: "זה הזמן הנכון לרכישת באומן; נהיה ממובילי השוק"

במעמד יוסי לובטון, יורם באומן ומנהל הפעילות העולמי של פובליסיס, ז'אן איב נאורי הכריז היום יו"ר פובליסיס לוי על רכישת המשרד. ההערכות מדברות על עסקה לפי שווי של 40 מיליון דולר. לוי: "מדובר באירוע בעל חשיבות הסטורית"
משה בנימין |

מוריס לוי, יו"ר קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס כינס מוקדם יותר היום מפגש עיתונאים במשרדי באומן בר ריבנאי בו הכריז רשמית על רכישת משרד הפרסום. בפגישה נכחו גם יורם באומן, יוסי לובטון וז'אן איב נאורי - מנהל הפעילות העולמי של קבוצת פובליסיס.

לוי הגדיר את אירוע הרכישה כבעל חשיבות הסטורית עבור פובליסיס. לדבריו, "אנחנו מנהלים עם באומן בר ריבנאי שיחות ומגעים כבר 12 שנים. יש לנו אמונה גדולה בשוק הישראלי ואנחנו מאמינים שנוכל לצמוח ולהחזיר את ההשקעה". לוי החמיא ל"יכולות החדשנות של השוק הישראלי" וציין את "ההתפתחות המהירה בפן הטכנולוגי, שנעה בקצב מהיר יותר מבמקומות אחרים" ואת "עתודות הכשרון הרבות שיש בישראל".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

לעניין הפעילות העתידית של הקבוצה אמר לוי: "אנחנו מתכננים 2 אופרציות נפרדות לחלוטין. סאצ'י, פובליסיס וליאו ברנט יעבדו בנפרד כמו בשווקים אחרים בעולם. במקביל, אנחנו מקווים לנצל את הסינרגיה בין הקבוצות לטובתנו. יורם באומן ישמש כיו"ר שמלווה את הקבוצה, יבנה לה אסטרטגיה שתקדם את החזון של פובליסיס ואף ישמש כדמות אב". על פי הערכות שונות, פובליסיס שנסחרת בבורסה הצרפתית ובארה"ב, ושוויה נאמד בכ-6.9 מיליארד יורו תרכוש את באומן בר ריבנאי לפי שווי של 40 מיליון דולר. על פי מתווה העסקה יורם באומן ישמש כנציג הבכיר של הקבוצה בישראל וישמש כיו"ר פעיל ואילו יוסי לובטון יישאר בתפקיד מנכ"ל באומן בר ריבנאי. באומן ולובטון יחזיקו במניות בקבוצה המתגבשת. בהתייחס לשוק המדיה בישראל והאפשרות כי תוקם חברת מדיה בנוסף לזניט מבית באומן, אמר לוי: ההיבט של המדיה בישראל חשוב בישראל הרבה יותר מאשר בשוק העולמי. קשה לפעול בישראל ללא חיבור חזק בין המדיה למשרד ובימים אלו אנו חושבים על שיפור ההצעה הנוכחית שלנו לשוק (באמצעות חברת רכש המדיה זניט אופטימדיה, מ"ב) אך טרם החלטנו כיצד נפעל".

בהתייחס להגדלת חלקו של תחום הדיגיטל בקבוצה המקומית אומר לוי, "באופו החלטי - כן. אנחנו מתכוונים לשים דגש על תחום הדיגיטל". יוזכר כי חלקו של הדיגיטל בפעילות הבינלאומית של פובליסיס עומד כיום על ממוצע של 30.6% כאשר בשווקים מפותחים מסוימים מדובר אף על נתח של יותר מ-40%. על לקחים שנלמדו בעקבות רכישת גלר נסיס שאיבד במהלך השנים תקציבים בולטים אומר לוי: "יש עליות וירידות בביזנס הזה של פרסום. יש ימים פחות טובים וידענו שם גם ימים יפים. פרסום הוא לא גן של שושנים ומי שזה לא מתאים לו עדיף שיעבור לתחום אחר. אנחנו לומדים את השוק הישראלי כל יום מחדש ומדובר בשוק שונה מאוד מהעולם ולא רק בגודלו. ארי מלמוד (בפובליסיס גלר נסיס, מ"ב) ויוסי לובטון (מנכ"ל באומן בר ריבנאי, מ"ב) נותנים לי תקווה גדולה שהעתיד יהיה טוב יותר ויהיה לנו מומנטום חיובי".

פובליסיס היא קבוצת התקשורת השלישית בגודלה בעולם, המציעה שירות מלא בכל החזיתות, מדיגיטל ועד פרסום מסורתי, ייעוץ תקשורתי, קד"מ ורכש מדיה. מותגי הפרסום הגדולים הפועלים במסגרתה הם ליאו ברנט, פובליסיס, רוזטה, סאצ'י אנד סאצ'י, ויואקי ועוד. החברה פעילה ב-104 מדינות שונות ומעסיקה כ-54,000 עובדים מסביב לעולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה