וואו, הייתה שנה קשה: ירידה של 40% בהגשת עבודות מישראל לפסטיבל קאן

פסטיבל קאן רושם עוד שנת שיא בהגשת עבודות מסביב לעולם עם 34301 עבודות ועלייה של 19% לעומת 2011, אבל אצלנו בישראל המצב הפוך
משה בנימין |

פסטיבל קאן לפרסום היה מאז ומתמיד משאת נפשם של משרדי הפרסום בישראל, ובצדק. פסטיבל הפרסום הגדול בעולם הוא רגע השיא של הענף ומאגד בתוכו, בשבוע קיצי על חוף הים בקאן את כל מה ומי שנוצץ בתעשייה.

מי שטרם שבע מעדויות לגבי המשבר בשוק הפרסום המקומי יכול להשביע את נפשו עם הנתונים לגבי היקף העבודות שהוגשו השנה לתחרות.

בעוד שהפסטיבל רושם עונת שיא נוספת של הגשות עם עלייה של 19% וסך כולל של 34301 הגשות, היקף העבודות מישראל נחתך ב-40%. ב-2011 הוגשו לתחרות 360 עבודות מישראל ואילו ב-2012 הגישו המשרדים מישראל 215 עבודות בלבד. אפשר לשער שירידת קרנו של שלמור אבנון עמיחי, המשרד שכבש את פסטיבל קאן בסערה משפיע באופן וודאי על היקף ההגשות. עם זאת, ההסבר הישיר לצניחה החדה היא צמצום ההוצאה לפרסום מה שבא לידי ביטוי באיכות התוצרים המקומיים והיקף הפעילות.

* אייס רוצה להכיר אתכם טוב יותר - לפרטים לחצו כאן

קטגוריית ה-Press lions עם 51 הגשות היא המובילה במספר העבודות שנשלחו מישראל. בשנה שעברה הקטגוריה המובילה הייתה ה-Media lions עם 71 הגשות. קטגורייה זו תופסת ב-2012 את המקום השני בהיקף ההגשות עם 38. במקום השלישי נמצאות קטגוריות ה-Outdoor וה-Direct עם 19 לכל אחת. בקטגוריית הסרטים דווקא נרשמה עלייה עם 16 עבודות מול 13 שהוגשו ב-2011. לקטגוריית האפקטיביות לא הוגשה השנה שום עבודה מישראל לעומת 2 ב-2011.

התחרות תתחיל ב-17 ליוני ותתקיים עד לתאריך ה-23 ביוני. ביום שני ה-18 לחודש יוענקו הפרסים בקטגוריות Promo & Activation ו-PR/Direct. כזכור בראש צוות השיפוט בקטגוריית הדיירקט יעמוד גדעון עמיחי. ביום שלישי ה-19 לחודש יוענקו הפרסים בקטגוריות Creative Effectiveness, Media סלולר וחוצות. ביום רביעי יוענקו הפרסים בקטגוריות ה-Press, Design, רדיו וסייבר. ביום שבת, תיחתם התחרות עם הענקת הפרסים בקטגוריות הסרטים, איכות ביצוע סרטים, טיטניום, אינטגרייטד ותוכן שיווקי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״