וואו, הייתה שנה קשה: ירידה של 40% בהגשת עבודות מישראל לפסטיבל קאן

פסטיבל קאן רושם עוד שנת שיא בהגשת עבודות מסביב לעולם עם 34301 עבודות ועלייה של 19% לעומת 2011, אבל אצלנו בישראל המצב הפוך
משה בנימין |

פסטיבל קאן לפרסום היה מאז ומתמיד משאת נפשם של משרדי הפרסום בישראל, ובצדק. פסטיבל הפרסום הגדול בעולם הוא רגע השיא של הענף ומאגד בתוכו, בשבוע קיצי על חוף הים בקאן את כל מה ומי שנוצץ בתעשייה. מי שטרם שבע מעדויות לגבי המשבר בשוק הפרסום המקומי יכול להשביע את נפשו עם הנתונים לגבי היקף העבודות שהוגשו השנה לתחרות.

בעוד שהפסטיבל רושם עונת שיא נוספת של הגשות עם עלייה של 19% וסך כולל של 34301 הגשות, היקף העבודות מישראל נחתך ב-40%. ב-2011 הוגשו לתחרות 360 עבודות מישראל ואילו ב-2012 הגישו המשרדים מישראל 215 עבודות בלבד. אפשר לשער שירידת קרנו של שלמור אבנון עמיחי, המשרד שכבש את פסטיבל קאן בסערה משפיע באופן וודאי על היקף ההגשות. עם זאת, ההסבר הישיר לצניחה החדה היא צמצום ההוצאה לפרסום מה שבא לידי ביטוי באיכות התוצרים המקומיים והיקף הפעילות.

* אייס רוצה להכיר אתכם טוב יותר - לפרטים לחצו כאן

קטגוריית ה-Press lions עם 51 הגשות היא המובילה במספר העבודות שנשלחו מישראל. בשנה שעברה הקטגוריה המובילה הייתה ה-Media lions עם 71 הגשות. קטגורייה זו תופסת ב-2012 את המקום השני בהיקף ההגשות עם 38. במקום השלישי נמצאות קטגוריות ה-Outdoor וה-Direct עם 19 לכל אחת. בקטגוריית הסרטים דווקא נרשמה עלייה עם 16 עבודות מול 13 שהוגשו ב-2011. לקטגוריית האפקטיביות לא הוגשה השנה שום עבודה מישראל לעומת 2 ב-2011.

התחרות תתחיל ב-17 ליוני ותתקיים עד לתאריך ה-23 ביוני. ביום שני ה-18 לחודש יוענקו הפרסים בקטגוריות Promo & Activation ו-PR/Direct. כזכור בראש צוות השיפוט בקטגוריית הדיירקט יעמוד גדעון עמיחי. ביום שלישי ה-19 לחודש יוענקו הפרסים בקטגוריות Creative Effectiveness, Media סלולר וחוצות. ביום רביעי יוענקו הפרסים בקטגוריות ה-Press, Design, רדיו וסייבר. ביום שבת, תיחתם התחרות עם הענקת הפרסים בקטגוריות הסרטים, איכות ביצוע סרטים, טיטניום, אינטגרייטד ותוכן שיווקי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה