מיתוג VIP: הסלב חייב להשתמש בשמו כדי להישאר רלוונטי
העונה של הישרדות VIP גורמת לנו, אנשי השיווק, לחשוב מעט על המשתנה הרציף בקצותיו 2 הפכים: ניהול סיכונים לעומת מיתוג ופרסום. הסלב, הידוענים למיניהם שמתחרים על תואר השורד האחרון, מנהלים למעשה יחידת רווח והפסד מיתוגית לכל דבר אשר במרכזה עומד שמם. כמו ארגון הבוחר למתג עצמו בשמו הוא, מסתכנים השורדים בניהול משברים מחד באם "יפשלו", או יצטיירו בניגוד להילתם ומנגד עשויים להרוויח דקות נוספות של תהילה ומודעות מוגברת למותגם - לעצמם.
בתחום הכלכלי והעסקי האמור, משתמשים אנו הרבה בתורת ההחלטות ובתפיסה הסובייקטיבית של הפסד לעומת רווח (אליבא דה טברסקי וכהנמן), אך נדמה כי במקרה המיתוגי של שימוש בשם כעטיפת המותג - עשויה להפוך התפיסה הסובייקטיבית לסיכון אובייקטיבי לחלוטין.
נכון כי אין לסלב הרבה ברירה, אלא להשתמש בשמו כדי להובילו ולהשאירו רלוונטי, אך בחירת פעילותו העסקית, כולל יציאה לדוגמא לתכניות ריאליטי - נתונה לו וצריכה להיעשות במסגרת תורת ההחלטות על הציר הרציף של פרסום לעומת ניהול סיכונים.
אז למשה פרסטר ואיתי שגב אולי אין הרבה מה להפסיד (חלילה לא מתוך זילות, אלא מתוך בחירה מודעת ולא מודעת לעבוד מאחורי הקלעים ולא בפרונט התעשייה), אך לשאר המותגים יש הרבה מה להפסיד, פרט לשורד האחרון הלוקח את כל הקופה.
ישנם סוגי סלב שונים; כאלה הנפלטים מסדרות טלוויזיה זמניות וכאלה הבונים את שמם סביב כישרונם ומקצועם. הסלב הזמניים צריכים להיתפס בכל ענף יחצני וכל הזדמנות עשויה לקדם אותם לעבר ה"סלב הקבוע". אלה ידוענים זמניים שגם אם פישלו קמעה, "המותג" לא יפגע ומקסימום יעלם טרם זמנו.
לעומתם, אלה שבנו את שמם בעמלם וכישרונם - צריכים להיזהר יותר בבחירת פעילותם העסקית והיחצנית. לא כל פעילות ממנפת שיווקית ובחירה שגויה עלולה להתגלות כניהול סיכונים קלוקל שיפגע במותג - שמם - לאורך זמן.
על קו הרצף הזה מתנהלים הסלב, מנהליהם האישיים והתעשייה המאדירה את העטיפה ולא התוכן. אז נשאר רק לאחל לכולם להישאר בביצה לאורך זמן ולנסות להרוויח את המיטב, תוך ניהול מושכל בין שיווק לסיכון.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.