מיתוג VIP: הסלב חייב להשתמש בשמו כדי להישאר רלוונטי
העונה של הישרדות VIP גורמת לנו, אנשי השיווק, לחשוב מעט על המשתנה הרציף בקצותיו 2 הפכים: ניהול סיכונים לעומת מיתוג ופרסום. הסלב, הידוענים למיניהם שמתחרים על תואר השורד האחרון, מנהלים למעשה יחידת רווח והפסד מיתוגית לכל דבר אשר במרכזה עומד שמם. כמו ארגון הבוחר למתג עצמו בשמו הוא, מסתכנים השורדים בניהול משברים מחד באם "יפשלו", או יצטיירו בניגוד להילתם ומנגד עשויים להרוויח דקות נוספות של תהילה ומודעות מוגברת למותגם - לעצמם.
בתחום הכלכלי והעסקי האמור, משתמשים אנו הרבה בתורת ההחלטות ובתפיסה הסובייקטיבית של הפסד לעומת רווח (אליבא דה טברסקי וכהנמן), אך נדמה כי במקרה המיתוגי של שימוש בשם כעטיפת המותג - עשויה להפוך התפיסה הסובייקטיבית לסיכון אובייקטיבי לחלוטין.
נכון כי אין לסלב הרבה ברירה, אלא להשתמש בשמו כדי להובילו ולהשאירו רלוונטי, אך בחירת פעילותו העסקית, כולל יציאה לדוגמא לתכניות ריאליטי - נתונה לו וצריכה להיעשות במסגרת תורת ההחלטות על הציר הרציף של פרסום לעומת ניהול סיכונים.
אז למשה פרסטר ואיתי שגב אולי אין הרבה מה להפסיד (חלילה לא מתוך זילות, אלא מתוך בחירה מודעת ולא מודעת לעבוד מאחורי הקלעים ולא בפרונט התעשייה), אך לשאר המותגים יש הרבה מה להפסיד, פרט לשורד האחרון הלוקח את כל הקופה.
ישנם סוגי סלב שונים; כאלה הנפלטים מסדרות טלוויזיה זמניות וכאלה הבונים את שמם סביב כישרונם ומקצועם. הסלב הזמניים צריכים להיתפס בכל ענף יחצני וכל הזדמנות עשויה לקדם אותם לעבר ה"סלב הקבוע". אלה ידוענים זמניים שגם אם פישלו קמעה, "המותג" לא יפגע ומקסימום יעלם טרם זמנו.
לעומתם, אלה שבנו את שמם בעמלם וכישרונם - צריכים להיזהר יותר בבחירת פעילותם העסקית והיחצנית. לא כל פעילות ממנפת שיווקית ובחירה שגויה עלולה להתגלות כניהול סיכונים קלוקל שיפגע במותג - שמם - לאורך זמן.
על קו הרצף הזה מתנהלים הסלב, מנהליהם האישיים והתעשייה המאדירה את העטיפה ולא התוכן. אז נשאר רק לאחל לכולם להישאר בביצה לאורך זמן ולנסות להרוויח את המיטב, תוך ניהול מושכל בין שיווק לסיכון.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
