בפער גדול על השאר: אדלר חומסקי הוא משרד השנה בקקטוס הזהב 2012
טקס קקטוס הזהב, אירוע תחרות הקריאייטיב השנתית של ענף הפרסום נערך הערב כשהמנצח הגדול בתואר משרד השנה הוא אדלר חומסקי עם 80 נקודות דירוג, ובפער ניכר על המקום ה-2 משרד הפרסום גיתם BBDO עם 53 נקודות דירוג ומקאן אריקסון, במקום השלישי עם 52 נקודות.
זה היה ללא ספק הלילה של אדלר חומסקי, והפער בינו לבין המדורגים אחריו רק הגדיל עבורו את תחושת הנצחון. המשרד, ממובילי ענף הפרסום חווה פריחה בגיוס התקציבים מאז תחילת 2012 והערב אף קיבל את חותמת הקריאטיביות מעמיתיו לתחום שתחרות ויריבות היא שמו האמצעי. המשרד רשם זינוק אדיר בתחרות הקקטוס לעומת 2011 אז דורג במקום הרביעי עם 25 נקודות בלבד.
אדלר חומסקי שהתמודד בתחרות עם 43 פיינליסטים כבש את המקום הראשון עם 24 עבודות שזכו במדליות. 4 בזהב, 4 בכסף ו-16 נוספות בארד. המשרד זכה גם ב-2 פרסי גרנד קקטוס: הראשון עבור מהלך האינטגרייטד 'תעיף את הבריף' לתחרות דג הזהב שזכה גם בזהב עבור איכות הביצוע, והשני עבור מהלך 'הסרט הלא נכון'. מהלך 'תעיף את הבריף', בקטגוריית המודעות זכה בזהב נוסף עבור איכות הביצוע. שלט החוצות לשוופס - 'דיילת ומוסך' זכה אף הוא בזהב בקטגוריית איכות הביצוע, בנוסף לזכייה בארד.
גיתם BBDO המשרד שהוכתר כמשרד השנה ב-2011 הגיע השנה למקום ה-2 בדירוג עם 53 נקודות וזכייה אחת בגרנד קקטוס, בקטגוריית החוצות. מקאן אריקסון שחזר את הדירוג שלו מהשנה שעברה ותפס את המקום השלישי בתחרות בפער של נקודה אחת בלבד מגיתם BBDO, עם 52 נקודות. לאחר שלוש זכיות ברצף, בין השנים 2008 ל-2010 רושם מקאן אריקסון שנה נוספת ללא התואר.
במקום הרביעי נרשמה הפתעה שטומנת בתוכה מידה מסוימת של אופטימיות עבור המשרדים הקטנים בענף - יורו ישראל התברג למקום זה עם 32 נקודות, בעיקר בזכות 2 עבודות: סרטון הפרסומת '101 כתמים' לקולון שזכה בגרנד וזהב על ביצוע ומודעות הפרינט 'דוקים' לקליה שזכו בגרנד. צוות הקריאייטיב בהובלתו של בן סבר יכול לטפוח לעצמו על השכם.
במקום החמישי, ובמידה לא מבוטלת של אכזבה דורג משרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם 23 נקודות. כזכור, בשנה שעברה דורג המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס, בפער של נקודה בלבד מגיתם BBDO.
בפילוחים לפי קטגוריות: משרד השנה בתחום הדיגיטל הוא מקאן אריקסון עם 22 נקודות בסה"כ. 3 עבודות שזכו בארד, 3 בכסף ו-2 בזהב עבור מהלך הטיימליין לרשות למלחמה בסמים ואופטיקנה באפליקציית האייפון של ynet. במקום השני טוויסטד עם 15 נקודות וכל זאת עבור עבודה אחת קמפיין הבולבולים שגרף גרנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. באומן ב ריבנאי תפס את המקום ה-3 עם 8 נקודות.
בקטגוריית הסרטים, המדיה המובילה בישראל וזו שמרכזת את רוב הכסף של תעשיית הפרסום: אדלר חומסקי מנצח בקטגוריית הסרטים עם 15 נקודות: 3 סרטים שזכו בכסף ו-6 סרטים שזכו בארד. יחד איתו, יורו ישראל שאוסף גם הוא 15 נקודות, כולן עבור סרטון '101 כתמים' לקולון שזכה בגראנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. מקאן אריקסון מדורג במקום ה-3 עם 12 נקודות.
בקטגוריית המודעות : אדלר חומסקי עם 25 נקודות, זכייה אחת בזהב, אחת בכסף ו-6 בארד. 6 מהעבודות מוגדרות כסדרה (מקבלות נקודה נוספת בדירוג) והעבודה הזוכה בזהב מודעת 'תעיף את הבריף' זכתה גם בזהב עבור איכות הביצוע.
באופן טבעי, חתן השמחה של הערב הוא טל ריבן שמייצג את אדלר חומסקי במשבצת הקריאייטיב הבכירה של המשרד. כזכור, ריבן (38) מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב בינואר 2011, לצידו של מנהל הקריאייטיב הוותיק יונתן סטירין. ריבן, שעומד בראש צוות הקריאייטיב שזוכה לפתוח את השמפניות הגיע לאדלר חומסקי משלמור אבנון עמיחי. במהלך השנה החולפת זכו עבודות המשרד להכרה בינלאומית מאתרי פרסום ומגזינים נחשבים כמו Ads of the world ו-Archive.
למרות הזכייה של אדלר חומסקי - שבעקבותיה רושם קקטוס הזהב שנתיים רצופות עם 2 משרדים שונים שזוכים בתואר, באיגוד חברות הפרסום וועדת הקקטוס יידרשו לעשות חשבון נפש כדי להסביר מספר נקודות שמעיבות על האירוע הנוצץ. בראש ובראשונה הגיוון, או החוסר בו. מתוך 20 משרדים שנחשבים למובילי התעשייה ולפחות עוד כ-20 משרדים נוספים בסדרי גודל שונים רק 9 משרדים זכו במדליה כלשהי. הצגה זו של החלוקה עוד עושה חסד עם התחרות, שכן 3 משרדים מתוך אותם 9 זכו במדליה אחת בלבד.
למרות הטמעת זרועות הדיגיטל (שכמעט והושלמה סופית) לתוך משרדי האם הגדולים בענף, רק משרד אינטראקטיב אחד, טוויסטד - זכה במדליה.
התחרות של 2012 תיזכר כ"מגרש המשחקים של הגדולים". למעט 'יורו ישראל' אין אף משרד מהעשירייה השנייה שחוזר הביתה עם מדליה. במקרה הטוב, מצב זה מעיד על משבר אמון בין המשרדים הקטנים שמדירים רגליהם מתחרות הקקטוס אך במקרה הפחות טוה מדובר בתמונת הראי של היצירתיות הדועכת בענף המקומי. תחרויות, ולא משנה אם מדובר בפרסום או כדורגל נועדו להעניק לטובים ביותר את ההכרה על פועלם אך בנוסף, ולא פחות חשוב, נוצרו כדי לתת לכוחות צעירים, חדשים ורעבים את הבמה, ואת זה לצערו הרב של הענף לא רואים לאחרונה.
תחרות קריאייטיב נוספת שנחתמה במהלך הערב הייתה זו של חברת החוצות JCDecaux. בתחרות שהתקיימה בקרב משרדי הפרסום, עבור פוסטרים בפורמט חוצות ללקוחות המשרד, זכה הצוות: מתן ידידיה ומירון ששון מבאומן בר ריבנאי במקום הראשון, בקמפיין לידיעות אחרונות, במקום השני הצוות: שי ציקוטאי ושלומי ירושלמי מאדלר חומסקי, בקמפיין למחסני תאורה ובמקום השלישי: ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי מטוונטי-טרי, בקמפיין ל-NET BUS. בנוסף לחבילות פרסום עבור הלקוחות זכה הצוות במקום הראשון, ששון וידידיה מבאומן בר ריבנאי באירוח בפסטיבל קאן.
- 11.29/05/2012 13:31הגב לתגובה זוהם עושים את הפרסומות הכי באנליות שאפשר להעלות על הדעת. וזה המשרד "הקראיטיבי ביותר" השנה. משהו רע עובר על הענף
- 10.ד"ר נו 29/05/2012 13:27הגב לתגובה זוצר לי ידידי, אבל כאיש קריאיטיב וארט ותיק שעוקב אחרי מהלכי הפרסום בשנה האחרונה, אין שום חדש תחת השמש הקופחת. הפרסומות בטלויזיה משעממות במקרה הטוב ומעצבנות במקרה הרע, לפעמים אתה מסתכל ולא מבין מי אישר לעזאזל את הפרסומת, אין קשר בין המסר למה שאתה רואה, ואתה לא מבין מה רוצים ממך. מהלכי דיגיטל כאלה ואחרים מעניינים את הברנז'ה בלבד, אין שום אומץ ופריצת דרך קריאיטיבית בשום פרסומת. פרט לבובלבולים החביבים... וגם קמפיין 101 לקולון (זכה בגרנד משהו) מבוסס רובו ככולו על קמפיין "ואזזזאאאפ" של הבירה ההיא מידידתנו ארה"ב... בקיצור חברים, תפסיקו להחמיא לעצמכם , תסתכלו במראה ותגידו לי שעשיתם משהו ששווה מדליה?? רעיונות גדולים, זה מה שחסר פה בפרסום, ואת זה כנראה שכחו במסדרון פינת מכונת האספרסו.
- 9.אבל מה עם האוכל? 29/05/2012 12:31הגב לתגובה זו100 שקל וכל מה שקיבלנו זה קבוקים, בייגלה וקצת מקום לעמוד בו
- 8.מחאהחברתית? 29/05/2012 12:07הגב לתגובה זוהענף הזה הצטמצם משמעותית אבל נהנה בכל הזדמנות למצוץ לעצמו.
- 7.יאללה תפרגנו, מה כואב לכם? (ל"ת)הילה 29/05/2012 11:06הגב לתגובה זו
- 6.מנחם 29/05/2012 10:45הגב לתגובה זומהפכת יורם לוי...טובבבבבב
- 5.הצילו!!! 29/05/2012 10:35הגב לתגובה זומישהו חייב לשים לזה סוף.המשרדים הגדולים לא יעשו את זה ובטח לא האיגוד. יאללה, הרימו כפפה אחינו הקטנים והבינונים
- ומה בדיוק יורו? ענק? (ל"ת)בכיינים נמאסתם 29/05/2012 11:25הגב לתגובה זו
- 4.בושה וחרפה 29/05/2012 10:28הגב לתגובה זואדלר?! איזה קריאטיב פורץ דרך הם עשו השנה? רק באומן התקדמו הן תקציבית והן קריאטיבית. ומודי כידון, תשתזף פחות.
- 3.שלומציק 29/05/2012 06:53הגב לתגובה זומה שיורו הצליחו לעשות הוא חסר תקדים. כל הכבוד!!
- 2.אם אדלר חומסקי מוביל בקריאיטיביות הענף בבעיה (ל"ת)מד מן 29/05/2012 02:31הגב לתגובה זו
- 1.המנצח האמיתי של הקקטוס (ל"ת)יורו כבוד! 29/05/2012 01:25הגב לתגובה זו
- המנצח האמיתי.....ראובני פרידן (ל"ת)jo 29/05/2012 10:59הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
