בפער גדול על השאר: אדלר חומסקי הוא משרד השנה בקקטוס הזהב 2012

אדלר חומסקי וכל השאר: עם 80 נקודות דירוג וכמעט 30 נקודות הפרש מהמקום השני הוכתר הלילה המשרד כזוכה הגדול של קקטוס הזהב
משה בנימין | (13)

טקס קקטוס הזהב, אירוע תחרות הקריאייטיב השנתית של ענף הפרסום נערך הערב כשהמנצח הגדול בתואר משרד השנה הוא אדלר חומסקי עם 80 נקודות דירוג, ובפער ניכר על המקום ה-2 משרד הפרסום גיתם BBDO עם 53 נקודות דירוג ומקאן אריקסון, במקום השלישי עם 52 נקודות.

זה היה ללא ספק הלילה של אדלר חומסקי, והפער בינו לבין המדורגים אחריו רק הגדיל עבורו את תחושת הנצחון. המשרד, ממובילי ענף הפרסום חווה פריחה בגיוס התקציבים מאז תחילת 2012 והערב אף קיבל את חותמת הקריאטיביות מעמיתיו לתחום שתחרות ויריבות היא שמו האמצעי. המשרד רשם זינוק אדיר בתחרות הקקטוס לעומת 2011 אז דורג במקום הרביעי עם 25 נקודות בלבד.

אדלר חומסקי שהתמודד בתחרות עם 43 פיינליסטים כבש את המקום הראשון עם 24 עבודות שזכו במדליות. 4 בזהב, 4 בכסף ו-16 נוספות בארד. המשרד זכה גם ב-2 פרסי גרנד קקטוס: הראשון עבור מהלך האינטגרייטד 'תעיף את הבריף' לתחרות דג הזהב שזכה גם בזהב עבור איכות הביצוע, והשני עבור מהלך 'הסרט הלא נכון'. מהלך 'תעיף את הבריף', בקטגוריית המודעות זכה בזהב נוסף עבור איכות הביצוע. שלט החוצות לשוופס - 'דיילת ומוסך' זכה אף הוא בזהב בקטגוריית איכות הביצוע, בנוסף לזכייה בארד.

גיתם BBDO המשרד שהוכתר כמשרד השנה ב-2011 הגיע השנה למקום ה-2 בדירוג עם 53 נקודות וזכייה אחת בגרנד קקטוס, בקטגוריית החוצות. מקאן אריקסון שחזר את הדירוג שלו מהשנה שעברה ותפס את המקום השלישי בתחרות בפער של נקודה אחת בלבד מגיתם BBDO, עם 52 נקודות. לאחר שלוש זכיות ברצף, בין השנים 2008 ל-2010 רושם מקאן אריקסון שנה נוספת ללא התואר.

במקום הרביעי נרשמה הפתעה שטומנת בתוכה מידה מסוימת של אופטימיות עבור המשרדים הקטנים בענף - יורו ישראל התברג למקום זה עם 32 נקודות, בעיקר בזכות 2 עבודות: סרטון הפרסומת '101 כתמים' לקולון שזכה בגרנד וזהב על ביצוע ומודעות הפרינט 'דוקים' לקליה שזכו בגרנד. צוות הקריאייטיב בהובלתו של בן סבר יכול לטפוח לעצמו על השכם.

במקום החמישי, ובמידה לא מבוטלת של אכזבה דורג משרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם 23 נקודות. כזכור, בשנה שעברה דורג המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס, בפער של נקודה בלבד מגיתם BBDO.

בפילוחים לפי קטגוריות: משרד השנה בתחום הדיגיטל הוא מקאן אריקסון עם 22 נקודות בסה"כ. 3 עבודות שזכו בארד, 3 בכסף ו-2 בזהב עבור מהלך הטיימליין לרשות למלחמה בסמים ואופטיקנה באפליקציית האייפון של ynet. במקום השני טוויסטד עם 15 נקודות וכל זאת עבור עבודה אחת קמפיין הבולבולים שגרף גרנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. באומן ב ריבנאי תפס את המקום ה-3 עם 8 נקודות.

בקטגוריית הסרטים, המדיה המובילה בישראל וזו שמרכזת את רוב הכסף של תעשיית הפרסום: אדלר חומסקי מנצח בקטגוריית הסרטים עם 15 נקודות: 3 סרטים שזכו בכסף ו-6 סרטים שזכו בארד. יחד איתו, יורו ישראל שאוסף גם הוא 15 נקודות, כולן עבור סרטון '101 כתמים' לקולון שזכה בגראנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. מקאן אריקסון מדורג במקום ה-3 עם 12 נקודות.

בקטגוריית המודעות : אדלר חומסקי עם 25 נקודות, זכייה אחת בזהב, אחת בכסף ו-6 בארד. 6 מהעבודות מוגדרות כסדרה (מקבלות נקודה נוספת בדירוג) והעבודה הזוכה בזהב מודעת 'תעיף את הבריף' זכתה גם בזהב עבור איכות הביצוע.

באופן טבעי, חתן השמחה של הערב הוא טל ריבן שמייצג את אדלר חומסקי במשבצת הקריאייטיב הבכירה של המשרד. כזכור, ריבן (38) מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב בינואר 2011, לצידו של מנהל הקריאייטיב הוותיק יונתן סטירין. ריבן, שעומד בראש צוות הקריאייטיב שזוכה לפתוח את השמפניות הגיע לאדלר חומסקי משלמור אבנון עמיחי. במהלך השנה החולפת זכו עבודות המשרד להכרה בינלאומית מאתרי פרסום ומגזינים נחשבים כמו Ads of the world ו-Archive.

למרות הזכייה של אדלר חומסקי - שבעקבותיה רושם קקטוס הזהב שנתיים רצופות עם 2 משרדים שונים שזוכים בתואר, באיגוד חברות הפרסום וועדת הקקטוס יידרשו לעשות חשבון נפש כדי להסביר מספר נקודות שמעיבות על האירוע הנוצץ. בראש ובראשונה הגיוון, או החוסר בו. מתוך 20 משרדים שנחשבים למובילי התעשייה ולפחות עוד כ-20 משרדים נוספים בסדרי גודל שונים רק 9 משרדים זכו במדליה כלשהי. הצגה זו של החלוקה עוד עושה חסד עם התחרות, שכן 3 משרדים מתוך אותם 9 זכו במדליה אחת בלבד.

למרות הטמעת זרועות הדיגיטל (שכמעט והושלמה סופית) לתוך משרדי האם הגדולים בענף, רק משרד אינטראקטיב אחד, טוויסטד - זכה במדליה.

התחרות של 2012 תיזכר כ"מגרש המשחקים של הגדולים". למעט 'יורו ישראל' אין אף משרד מהעשירייה השנייה שחוזר הביתה עם מדליה. במקרה הטוב, מצב זה מעיד על משבר אמון בין המשרדים הקטנים שמדירים רגליהם מתחרות הקקטוס אך במקרה הפחות טוה מדובר בתמונת הראי של היצירתיות הדועכת בענף המקומי. תחרויות, ולא משנה אם מדובר בפרסום או כדורגל נועדו להעניק לטובים ביותר את ההכרה על פועלם אך בנוסף, ולא פחות חשוב, נוצרו כדי לתת לכוחות צעירים, חדשים ורעבים את הבמה, ואת זה לצערו הרב של הענף לא רואים לאחרונה.

תחרות קריאייטיב נוספת שנחתמה במהלך הערב הייתה זו של חברת החוצות JCDecaux. בתחרות שהתקיימה בקרב משרדי הפרסום, עבור פוסטרים בפורמט חוצות ללקוחות המשרד, זכה הצוות: מתן ידידיה ומירון ששון מבאומן בר ריבנאי במקום הראשון, בקמפיין לידיעות אחרונות, במקום השני הצוות: שי ציקוטאי ושלומי ירושלמי מאדלר חומסקי, בקמפיין למחסני תאורה ובמקום השלישי: ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי מטוונטי-טרי, בקמפיין ל-NET BUS. בנוסף לחבילות פרסום עבור הלקוחות זכה הצוות במקום הראשון, ששון וידידיה מבאומן בר ריבנאי באירוח בפסטיבל קאן.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    29/05/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    הם עושים את הפרסומות הכי באנליות שאפשר להעלות על הדעת. וזה המשרד "הקראיטיבי ביותר" השנה. משהו רע עובר על הענף
  • 10.
    ד"ר נו 29/05/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    צר לי ידידי, אבל כאיש קריאיטיב וארט ותיק שעוקב אחרי מהלכי הפרסום בשנה האחרונה, אין שום חדש תחת השמש הקופחת. הפרסומות בטלויזיה משעממות במקרה הטוב ומעצבנות במקרה הרע, לפעמים אתה מסתכל ולא מבין מי אישר לעזאזל את הפרסומת, אין קשר בין המסר למה שאתה רואה, ואתה לא מבין מה רוצים ממך. מהלכי דיגיטל כאלה ואחרים מעניינים את הברנז'ה בלבד, אין שום אומץ ופריצת דרך קריאיטיבית בשום פרסומת. פרט לבובלבולים החביבים... וגם קמפיין 101 לקולון (זכה בגרנד משהו) מבוסס רובו ככולו על קמפיין "ואזזזאאאפ" של הבירה ההיא מידידתנו ארה"ב... בקיצור חברים, תפסיקו להחמיא לעצמכם , תסתכלו במראה ותגידו לי שעשיתם משהו ששווה מדליה?? רעיונות גדולים, זה מה שחסר פה בפרסום, ואת זה כנראה שכחו במסדרון פינת מכונת האספרסו.
  • 9.
    אבל מה עם האוכל? 29/05/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    100 שקל וכל מה שקיבלנו זה קבוקים, בייגלה וקצת מקום לעמוד בו
  • 8.
    מחאהחברתית? 29/05/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    הענף הזה הצטמצם משמעותית אבל נהנה בכל הזדמנות למצוץ לעצמו.
  • 7.
    יאללה תפרגנו, מה כואב לכם? (ל"ת)
    הילה 29/05/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מנחם 29/05/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
    מהפכת יורם לוי...טובבבבבב
  • 5.
    הצילו!!! 29/05/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    מישהו חייב לשים לזה סוף.המשרדים הגדולים לא יעשו את זה ובטח לא האיגוד. יאללה, הרימו כפפה אחינו הקטנים והבינונים
  • ומה בדיוק יורו? ענק? (ל"ת)
    בכיינים נמאסתם 29/05/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בושה וחרפה 29/05/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    אדלר?! איזה קריאטיב פורץ דרך הם עשו השנה? רק באומן התקדמו הן תקציבית והן קריאטיבית. ומודי כידון, תשתזף פחות.
  • 3.
    שלומציק 29/05/2012 06:53
    הגב לתגובה זו
    מה שיורו הצליחו לעשות הוא חסר תקדים. כל הכבוד!!
  • 2.
    אם אדלר חומסקי מוביל בקריאיטיביות הענף בבעיה (ל"ת)
    מד מן 29/05/2012 02:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המנצח האמיתי של הקקטוס (ל"ת)
    יורו כבוד! 29/05/2012 01:25
    הגב לתגובה זו
  • המנצח האמיתי.....ראובני פרידן (ל"ת)
    jo 29/05/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.