בפער גדול על השאר: אדלר חומסקי הוא משרד השנה בקקטוס הזהב 2012
טקס קקטוס הזהב, אירוע תחרות הקריאייטיב השנתית של ענף הפרסום נערך הערב כשהמנצח הגדול בתואר משרד השנה הוא אדלר חומסקי עם 80 נקודות דירוג, ובפער ניכר על המקום ה-2 משרד הפרסום גיתם BBDO עם 53 נקודות דירוג ומקאן אריקסון, במקום השלישי עם 52 נקודות.
זה היה ללא ספק הלילה של אדלר חומסקי, והפער בינו לבין המדורגים אחריו רק הגדיל עבורו את תחושת הנצחון. המשרד, ממובילי ענף הפרסום חווה פריחה בגיוס התקציבים מאז תחילת 2012 והערב אף קיבל את חותמת הקריאטיביות מעמיתיו לתחום שתחרות ויריבות היא שמו האמצעי. המשרד רשם זינוק אדיר בתחרות הקקטוס לעומת 2011 אז דורג במקום הרביעי עם 25 נקודות בלבד.
אדלר חומסקי שהתמודד בתחרות עם 43 פיינליסטים כבש את המקום הראשון עם 24 עבודות שזכו במדליות. 4 בזהב, 4 בכסף ו-16 נוספות בארד. המשרד זכה גם ב-2 פרסי גרנד קקטוס: הראשון עבור מהלך האינטגרייטד 'תעיף את הבריף' לתחרות דג הזהב שזכה גם בזהב עבור איכות הביצוע, והשני עבור מהלך 'הסרט הלא נכון'. מהלך 'תעיף את הבריף', בקטגוריית המודעות זכה בזהב נוסף עבור איכות הביצוע. שלט החוצות לשוופס - 'דיילת ומוסך' זכה אף הוא בזהב בקטגוריית איכות הביצוע, בנוסף לזכייה בארד.
גיתם BBDO המשרד שהוכתר כמשרד השנה ב-2011 הגיע השנה למקום ה-2 בדירוג עם 53 נקודות וזכייה אחת בגרנד קקטוס, בקטגוריית החוצות. מקאן אריקסון שחזר את הדירוג שלו מהשנה שעברה ותפס את המקום השלישי בתחרות בפער של נקודה אחת בלבד מגיתם BBDO, עם 52 נקודות. לאחר שלוש זכיות ברצף, בין השנים 2008 ל-2010 רושם מקאן אריקסון שנה נוספת ללא התואר.
במקום הרביעי נרשמה הפתעה שטומנת בתוכה מידה מסוימת של אופטימיות עבור המשרדים הקטנים בענף - יורו ישראל התברג למקום זה עם 32 נקודות, בעיקר בזכות 2 עבודות: סרטון הפרסומת '101 כתמים' לקולון שזכה בגרנד וזהב על ביצוע ומודעות הפרינט 'דוקים' לקליה שזכו בגרנד. צוות הקריאייטיב בהובלתו של בן סבר יכול לטפוח לעצמו על השכם.
במקום החמישי, ובמידה לא מבוטלת של אכזבה דורג משרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם 23 נקודות. כזכור, בשנה שעברה דורג המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס, בפער של נקודה בלבד מגיתם BBDO.
בפילוחים לפי קטגוריות: משרד השנה בתחום הדיגיטל הוא מקאן אריקסון עם 22 נקודות בסה"כ. 3 עבודות שזכו בארד, 3 בכסף ו-2 בזהב עבור מהלך הטיימליין לרשות למלחמה בסמים ואופטיקנה באפליקציית האייפון של ynet. במקום השני טוויסטד עם 15 נקודות וכל זאת עבור עבודה אחת קמפיין הבולבולים שגרף גרנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. באומן ב ריבנאי תפס את המקום ה-3 עם 8 נקודות.
בקטגוריית הסרטים, המדיה המובילה בישראל וזו שמרכזת את רוב הכסף של תעשיית הפרסום: אדלר חומסקי מנצח בקטגוריית הסרטים עם 15 נקודות: 3 סרטים שזכו בכסף ו-6 סרטים שזכו בארד. יחד איתו, יורו ישראל שאוסף גם הוא 15 נקודות, כולן עבור סרטון '101 כתמים' לקולון שזכה בגראנד קקטוס וזהב על איכות הביצוע. מקאן אריקסון מדורג במקום ה-3 עם 12 נקודות.
בקטגוריית המודעות : אדלר חומסקי עם 25 נקודות, זכייה אחת בזהב, אחת בכסף ו-6 בארד. 6 מהעבודות מוגדרות כסדרה (מקבלות נקודה נוספת בדירוג) והעבודה הזוכה בזהב מודעת 'תעיף את הבריף' זכתה גם בזהב עבור איכות הביצוע.
באופן טבעי, חתן השמחה של הערב הוא טל ריבן שמייצג את אדלר חומסקי במשבצת הקריאייטיב הבכירה של המשרד. כזכור, ריבן (38) מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב בינואר 2011, לצידו של מנהל הקריאייטיב הוותיק יונתן סטירין. ריבן, שעומד בראש צוות הקריאייטיב שזוכה לפתוח את השמפניות הגיע לאדלר חומסקי משלמור אבנון עמיחי. במהלך השנה החולפת זכו עבודות המשרד להכרה בינלאומית מאתרי פרסום ומגזינים נחשבים כמו Ads of the world ו-Archive.
למרות הזכייה של אדלר חומסקי - שבעקבותיה רושם קקטוס הזהב שנתיים רצופות עם 2 משרדים שונים שזוכים בתואר, באיגוד חברות הפרסום וועדת הקקטוס יידרשו לעשות חשבון נפש כדי להסביר מספר נקודות שמעיבות על האירוע הנוצץ. בראש ובראשונה הגיוון, או החוסר בו. מתוך 20 משרדים שנחשבים למובילי התעשייה ולפחות עוד כ-20 משרדים נוספים בסדרי גודל שונים רק 9 משרדים זכו במדליה כלשהי. הצגה זו של החלוקה עוד עושה חסד עם התחרות, שכן 3 משרדים מתוך אותם 9 זכו במדליה אחת בלבד.
למרות הטמעת זרועות הדיגיטל (שכמעט והושלמה סופית) לתוך משרדי האם הגדולים בענף, רק משרד אינטראקטיב אחד, טוויסטד - זכה במדליה.
התחרות של 2012 תיזכר כ"מגרש המשחקים של הגדולים". למעט 'יורו ישראל' אין אף משרד מהעשירייה השנייה שחוזר הביתה עם מדליה. במקרה הטוב, מצב זה מעיד על משבר אמון בין המשרדים הקטנים שמדירים רגליהם מתחרות הקקטוס אך במקרה הפחות טוה מדובר בתמונת הראי של היצירתיות הדועכת בענף המקומי. תחרויות, ולא משנה אם מדובר בפרסום או כדורגל נועדו להעניק לטובים ביותר את ההכרה על פועלם אך בנוסף, ולא פחות חשוב, נוצרו כדי לתת לכוחות צעירים, חדשים ורעבים את הבמה, ואת זה לצערו הרב של הענף לא רואים לאחרונה.
תחרות קריאייטיב נוספת שנחתמה במהלך הערב הייתה זו של חברת החוצות JCDecaux. בתחרות שהתקיימה בקרב משרדי הפרסום, עבור פוסטרים בפורמט חוצות ללקוחות המשרד, זכה הצוות: מתן ידידיה ומירון ששון מבאומן בר ריבנאי במקום הראשון, בקמפיין לידיעות אחרונות, במקום השני הצוות: שי ציקוטאי ושלומי ירושלמי מאדלר חומסקי, בקמפיין למחסני תאורה ובמקום השלישי: ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי מטוונטי-טרי, בקמפיין ל-NET BUS. בנוסף לחבילות פרסום עבור הלקוחות זכה הצוות במקום הראשון, ששון וידידיה מבאומן בר ריבנאי באירוח בפסטיבל קאן.
- 11.29/05/2012 13:31הגב לתגובה זוהם עושים את הפרסומות הכי באנליות שאפשר להעלות על הדעת. וזה המשרד "הקראיטיבי ביותר" השנה. משהו רע עובר על הענף
- 10.ד"ר נו 29/05/2012 13:27הגב לתגובה זוצר לי ידידי, אבל כאיש קריאיטיב וארט ותיק שעוקב אחרי מהלכי הפרסום בשנה האחרונה, אין שום חדש תחת השמש הקופחת. הפרסומות בטלויזיה משעממות במקרה הטוב ומעצבנות במקרה הרע, לפעמים אתה מסתכל ולא מבין מי אישר לעזאזל את הפרסומת, אין קשר בין המסר למה שאתה רואה, ואתה לא מבין מה רוצים ממך. מהלכי דיגיטל כאלה ואחרים מעניינים את הברנז'ה בלבד, אין שום אומץ ופריצת דרך קריאיטיבית בשום פרסומת. פרט לבובלבולים החביבים... וגם קמפיין 101 לקולון (זכה בגרנד משהו) מבוסס רובו ככולו על קמפיין "ואזזזאאאפ" של הבירה ההיא מידידתנו ארה"ב... בקיצור חברים, תפסיקו להחמיא לעצמכם , תסתכלו במראה ותגידו לי שעשיתם משהו ששווה מדליה?? רעיונות גדולים, זה מה שחסר פה בפרסום, ואת זה כנראה שכחו במסדרון פינת מכונת האספרסו.
- 9.אבל מה עם האוכל? 29/05/2012 12:31הגב לתגובה זו100 שקל וכל מה שקיבלנו זה קבוקים, בייגלה וקצת מקום לעמוד בו
- 8.מחאהחברתית? 29/05/2012 12:07הגב לתגובה זוהענף הזה הצטמצם משמעותית אבל נהנה בכל הזדמנות למצוץ לעצמו.
- 7.יאללה תפרגנו, מה כואב לכם? (ל"ת)הילה 29/05/2012 11:06הגב לתגובה זו
- 6.מנחם 29/05/2012 10:45הגב לתגובה זומהפכת יורם לוי...טובבבבבב
- 5.הצילו!!! 29/05/2012 10:35הגב לתגובה זומישהו חייב לשים לזה סוף.המשרדים הגדולים לא יעשו את זה ובטח לא האיגוד. יאללה, הרימו כפפה אחינו הקטנים והבינונים
- ומה בדיוק יורו? ענק? (ל"ת)בכיינים נמאסתם 29/05/2012 11:25הגב לתגובה זו
- 4.בושה וחרפה 29/05/2012 10:28הגב לתגובה זואדלר?! איזה קריאטיב פורץ דרך הם עשו השנה? רק באומן התקדמו הן תקציבית והן קריאטיבית. ומודי כידון, תשתזף פחות.
- 3.שלומציק 29/05/2012 06:53הגב לתגובה זומה שיורו הצליחו לעשות הוא חסר תקדים. כל הכבוד!!
- 2.אם אדלר חומסקי מוביל בקריאיטיביות הענף בבעיה (ל"ת)מד מן 29/05/2012 02:31הגב לתגובה זו
- 1.המנצח האמיתי של הקקטוס (ל"ת)יורו כבוד! 29/05/2012 01:25הגב לתגובה זו
- המנצח האמיתי.....ראובני פרידן (ל"ת)jo 29/05/2012 10:59הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
