פרסום ראשון

בדקה ה-90: המהלך של דיאט קולה יצא למכרז בגלל שאידיאולוג'יק היו "עמוסים"

שבועיים לפני העלייה לאוויר בדיאט קוקה קולה מצאו את עצמם עם הגב לקיר ללא פתרון מאידיאולוג'יק והבהילו 3 משרדים למכרז מהיר תוך שבוע
משה בנימין | (24)

13 שנים מבלי שאף משרד הצליח לדחוק את אידיאולוג'יק מתקציב הפרסום בדיגיטל של קוקה קולה ומותגיה הגיעו לסיומן עם קמפיין דיאט קולה Stay extraordinary שעלה לאחרונה באמצעות Q דיגיטל. ההתנהלות מאחורי הקלעים על הקמפיין האחרון שופכת אור על יחסי העבודה בין אידיאולוג'יק וקוקה קולה מבית החברה המרכזית למשקאות קלים שתקציביה מטופלים באידיאולוג'יק.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

לאייס נודע כי שבועיים לפני עליית מהלך Stay extraordinary לאוויר עוד התנהל מכרז בדיאט קולה בין 3 משרדים: Teenk, לעומק התודעה ו-Q דיגיטל שבסופו של דבר היה זה שזכה בקמפיין הנוכחי. גורמים הקרובים לנושא מוסרים לאייס כי "הדברים התפתחו כך שהבחירה במשרד ובמהלך הגיעה רק בדקה ה-90 מכיוון שבדיאט קוקה קולה לא היו שבעי רצון מהטיפול של אידיאולוג'יק בבריף שהועבר אליהם, כבר חודשיים לפני".

3 המתמודדים קיבלו זימון מפתיע למשרדי החברה שם הוצג בפניהם הבריף והודגשה בהילות העניין - הדרישה הייתה לפתרון קריאיטיבי בתוך ימים ספורים. גורם המקורב לנושא מסר לאייס כי "בדיאט קוקה קולה מודעים לכך שאידיאולוג'יק לא נחלשה באיכות הקריאייטיב אך הביעו אי שביעות רצון מהמחויבות שלהם והתייחסותם לבריף שהועבר אליהם".

למתחרי אידיאולוג'יק בעולם הדיגיטל יש כמובן אינטרס מובהק להציג את הדברים באופן שישדר התקררות ביחסים בין משרד הפרסום לחברה המרכזית. אובדן של פעילות בשווי מדיה של כמיליון שקל וקולות של חוסר שביעות רצון אכן מצביע על תכונה חדשה. מדי שנה עומדת אידיאולוג'יק מאחורי קמפיין הקיץ של דיאט קוקה קולה, במקביל לפעילות הגואה בקיץ באופן טבעי עם שאר המותגים. באוגוסט של השנתיים האחרונות התמקדה פעילות הקיץ של דיאט קוקה קולה באמצעות אידיאולוג'יק בארוע "5 כוכבים וירח".

עם זאת מוקדם עדיין לרוץ למסקנות. אידיאולוג'יק זוכה לאמון רב מצד החברה המרכזית למשקאות קלים שתופסת מקום של כבוד בין המפרסמים המובילים בישראל. יש להניח כי לקראת הקיץ עובדים בימים אלו קשה בחדר המכונות של אידיאולוג'יק על הקמפיינים לקיץ הקרוב, בנוסף לפרויקט הדגל של קוקה קולה שעולה מדי שנה בתקופה זו.

דורון טל, מבעלי אידיאולוג'יק אומר לאייס: "הדברים אינם נכונים. לעיתים נוצר לחץ בעבודה וזה לא חדש. המהלך הזה יצא למכרז מכיוון שהיה עומס ובמקרים כאלה החברה המרכזית מוציאה פרויקטים למקומות אחרים וזה נעשה בהחלטה משותפת איתנו. אנחנו מטפלים במקביל במעל 10 מותגים של החברה המרכזית ועסוקים כעת בקמפיינים רבים שיעלו בקרוב".

מקוקה קולה ו-Q דיגיטל סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    טל 16/05/2012 00:17
    הגב לתגובה זו
    לפני שנדבר על אידיאולוג'יק... מנהלי מותג, מנהלי תחום ומנהלי שיווק בחברה המרכזית שהרשו לעצמם לחכות עם רעיון לקמפיין הכי משמעותי שלהם ב5 השנים האחרונות ונאלצו לתת בלחץ בריף ל-3 משרדים תוך שבוע... הם לא מקצועיים, לא רציניים ולא אחראים. כשרואים את התוצאה המשמימה... מבינים כמה זה נכון וכמה פשרות עשו כאן.לא היה כאן שום עומס באידיאולוג'יק... הם כנראה פשוט לא פגעו עם הרעיונות.
  • דוקא התוצאה ממש לא משמימה. אחלה קמפיין (ל"ת)
    דותן 17/05/2012 19:13
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    סנו 12/05/2012 02:26
    הגב לתגובה זו
    חברת הפרסום שלא יצאה עדיין מבתי השימוש
  • ככל ששונאים אותנו יותר - סימן שאנחנו טובים (ל"ת)
    לעומק התודעה 14/05/2012 22:24
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אחת שיודעת... 12/05/2012 00:08
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שהפרסום הדיגטלי בשנה וחצי האחרונות יורד לביבים זה לא רק העבודות הבינוניות פלוס מינוס זה היחס השורר בין המשרד ללקוח והיחס בתוך המשרדים עצמם השימוש הגובר בפרילנסים למינהם שכל עבודה ניראת שונה בצורתה ובאיכותה.
  • כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)
    יעקב מחולון 12/05/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
  • כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)
    יעקב מחולון 12/05/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ינון 11/05/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    דבר איתי בהקדם אני בטוויטר @enonl
  • 12.
    עבר זמנם. בדיוק כמונו (ל"ת)
    לונדון וקירשנבאום 10/05/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
  • מה זה שילוט החוצות המשעמממממממם הזה? (ל"ת)
    רמי 11/05/2012 00:31
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    גדי 10/05/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    ינון מחזיק 50% בטינק.
  • 10.
    דותן ( לקוח בקרוב) 10/05/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
    בלי הרבה רעש וצלצולים, החבר׳ה האלה עושים עבודה .
  • 9.
    לעומק התודעה אימפריה (ל"ת)
    מכיר 10/05/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אמיר 10/05/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    חבורה של ליצנים. הרבה רוח, ורק קצת נשמה.
  • 7.
    חוזה 10/05/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    עוד אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בשחקן בשוק ולא במשרד בירידה מתמדת שיורם ב. עומד לערוף.
  • בטח ...מעולה :-) (ל"ת)
    ZIV 21/05/2012 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כתום 10/05/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    בפאנטה כנראה הבינו כבר לפני שנתיים את מה שדיאט קולה מתחילים להבין רק עכשיו... טינק עושים להם את כל הדיגיטל מאז
  • 5.
    באמת חובבנים (ל"ת)
    אתם בדרך החוצה 10/05/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה זה המהלך הזה משנות ה 80? (ל"ת)
    ורואים מה יצא..... 10/05/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
  • לא כזה רע. מתאים לקונספט (ל"ת)
    חיליק 10/05/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
  • גם בשנות ה-80 היו אומרים שזה מהלך משנות ה-60 (ל"ת)
    10/05/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סחטיין לדני, נקווה שתמיד יהיה עומס :) (ל"ת)
    10/05/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מי את שתקראי לנו חובבנים יא פישרית! (ל"ת)
    10/05/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חובבנים (ל"ת)
    איילת 10/05/2012 15:14
    הגב לתגובה זו