דון דרייפר מנסה להבין את הנוער עם שיר של הביטלס: המחיר - 250 אלף דולר
סדרת הדרמה התקופתית על עולם הפרסום - MAD MEN, קיבלה אישור נוסף על הצלחתה המסחררת. זאת באמצעות אירוע חריג ונדיר שנרשם בפרק האחרון (מתוך העונה ה-5) במסגרתו האזין 'דון דרייפר' (ג'ון האם) לתקליט של הביטלס. עניין פעוט שעלה ליוצרי הסדרה כ-250 אלף דולר, כך על פי ה'ניו יורק טיימס', אבל בעיקר הוכיח, שאם מישהו יכול לשכנע את בעלי זכויות שירי הביטלס להתיר שימוש בהקלטה של הלהקה זה דון דרייפר.
החיפושיות, כנראה הלהקה המפורסמת ביותר במאה ה-20 ומי שחתומה על עשרות להיטים ומועדון מעריצים חוצה גבולות, היא יעד מבוקש עבור יוצרי סרטים וסדרות, לשילוב שיריה בהפקות שונות. הבעיה היא שחברת 'אפל', המחזיקה בזכויות השירים ממעטת להיענות לבקשות. בראיון לניו יורק טיימס הצהיר אחד ממנהליה הבכירים של 'אפל' כי בקדנציה שלו בחברה (5 שנים) זו הפעם הראשונה בה שיר של הלהקה הותר/נמכר לשימוש. על פי הערכות שונות, הסכום אותו שילמה MAD MEN גבוה פי 3 מהמחיר המקובל לשילוב שיר בתוכנית טלוויזיה.
מת'יו ויינר, הכותב הראשי של התוכנית אמר באותו הראיון לניו יורק טיימס כי הוא מנסה כבר שנים לשכנע את חברת התקליטים לאשר לו שימוש בשירי הלהקה, ללא הועיל. ויינר גילה עוד כי הוא הסכים לדבר שמעולם לא עשה לפני כן, וחשף בפני חברת התקליטים את התסריט וקווי העלילה הראשיים בפרק וקיבל את האישור הסופי לפני מספר חודשים. לדברי ויינר זו הפעם הראשונה בה שולב שיר של הביטלס (שאינו הופעה חיה) בסדרת טלוויזיה.
MAD MEN - סדרת הדרמה (המשודרת בישראל ב-HOT) מזכירה בעצם קבלת האישור את הקושי לעמוד בקסמו של דון דרייפר. מעבר לרבע מיליון הדולרים ששולמו עבור השמעת השיר מדובר בעיקר בגושפנקא רבת משמעות לאיכות הסדרה.
השילוב של הביטלס בתוכנית נעשה באופן שתואם את התקופה המדוברת ומוטמע בעלילה באופן מוצדק וראוי. בסצינה, שמגיעה לקראת סוף הפרק מנסה דרייפר נואשות להבין את הנוער בן זמנו, בשנות ה-60. לשם כך, כדי להתחבר אליהם דרך המוסיקה הפופולרית באותה שנה, הוא מבקש להאזין לאלבום של הביטלס - Revolver שיצא ב-1966. דרייפר קופץ לרצועה הכי פסיכדלית באלבום - Tommorow never knows ושוקע במחשבות.
תדליקו סיגרייה ותנסו להרגיש דון דרייפר ל-2:58 דקות