גוגל מציגה - העתיד: חושפת את המשקפיים שיהפכו אותנו לרובוט אנושי
לאחר מספר חודשים של הערכות, ספקולציות והדלפות לא מבוססות מציגה גוגל סרטון ראשון שחושף את המשקפיים החכמים שנמצאים בפיתוח של מדעני החברה.
המשקפיים של גוגל הם למעשה הצצה ראשונה לעתיד האנושות, במה שנראה, נכון להיום הדבר הכי קרוב לסרטי המדע הבדיוני שראינו בשנים האחרונות. בשורה התחתונה אמורים המשקפיים להפוך את המידע סביבנו לנגיש, מגוון ומפולח יותר, ולא באמצעות מכשיר הסמארטפון אלא בפורמט של מציאות רבודה שתופיע לנגד עיננו.
המשקפיים כוללים בין השאר מצלמה, מיקרופון וקישור לאינטרנט, כך לפחות על פי הסרטון שהציגה גוגל. לפני כחודשיים פרסם הניו יורק טיימס כי גוגל מתכננת להוציא את המשקפיים למכירה בשוק הרחב לקראת סוף 2012. על פניו נראה כי בשלב זה מדובר בהערכה אופטימית מדי.
מי שבוודאי עוקב בדריכות אחר תהליך הפיתוח של המשקפיים הוא ענף הפרסום. היום בו ישווקו המשקפיים לקהל הרחב יוגדר כנקודת מפנה בכל הקשור לדיאלוג בין המפרסמים/משרדי הפרסום ללקוח/צרכן, שכן האפשרויות הדיגיטליות הן אינסופיות - מפרסום מבוסס מיקום ברמה הכי מפותחת שלו עד לאינטרקציה מלאה עם הצרכן והנעה לפעולה.
"אם זה יהיה שמיש ונגיש זה ישנה את תעשיית המדיה"
מקס שצ'רבקוב, שותף ב-Hooligans סוכנות הקריאייטיב דיגיטל פרודקשן מתייחס לביטוי העתידי של פיתוחים כמו המשקפיים של גוגל ואומר: "אין ספק שגוגל מסתכלים על העתיד דרך משקפיים לא קונבנציונאליים. עד היום, חוויית המשתמש הלכה ביחס הפוך לגודל המכשיר. ככל שהמכשיר קטן ונייד יותר, החוויה פחות מרשימה. לצפות בסרט באייפון שלך זה לא כמו לצפות בסרט על פלזמה 50 אינץ'. מצד שני, פלזמה אי אפשר לקחת איתך לכל מקום. בעתיד, היחס הזה יישבר. הדיספליי לא יהיה תלוי יותר בגודל המכשיר, שהופך לזעיר יותר ויותר". שצ'רבקוב מביט קדימה לעתיד הטכנולוגי ואומר: "המשקפיים משבשות את התחזיות לגבי טכנולוגיות הקרנה שונות כגון - שולחנות עבודה שמשמשים גם כמסכים, מראות וקירות בעלי יכולת הקרנה, מסכים חד פעמיים שמושלכים לאחר השימוש וכו'. גוגל מנתקת לחלוטין את התלות שלנו במכשירים חיצוניים, ומאפשרת הקרנה על כל אובייקט. מרכזת את כל התקשורת במוצר אחד ובתפעול סופר אינטואיטיבי. אני מעריך שזו גירסה ראשונית שעוד תעבור אבולוציה - במקום להסתובב במשקפיים בעיצוב מוזר של גוגל, נוכל להשתמש בעדשות מגע (טכנולוגיה נסיונית שכבר עובדת)". -מה לגבי ענף הפרסום? "אין ספק שאם המוצר יהפוך להיות שמיש ונגיש לאחוז גבוה מהאוכלוסייה, זה יזעזע את תעשיית המדיה וישנה אותה לעולם. אם עד היום המפרסמים נאלצו לרכוש שטחי מדיה מסוגים שונים כדי להגיש את הרעיונות שלהם, עם המשקפיים של גוגל - כל אובייקט חזותי או מיקום גיאוגרפי הופך למדיה זמינה שעליה אפשר להציג חוויות בידוריות ושימושיות בחסות מותגים שונים".
"מעכשיו כשנקבל בריף, החשיבה תהיה שונה לחלוטין"
מרקו מיקיאלי, מנהל הקריאייטיב טכנולוגיה ב-DSAY אינטראקטיב חושב שמדובר בפיתוח שעשוי לשנות את כל מה שהכרנו עד היום: "באבולוציה של התפתחות טכנולוגית יש נקודות מפנה שמשנות את תפיסת העולם של כולנו. מבחינת חווית המשתמש (UI) זה משנה את הכל. גוגל 'שמה את כל הכלים הכי כבדים שלה' על המשקפיים ומציגה לנו את אותם התכנים שהכרנו בחווית חדשה ושונה לחלוטין".
על ההשלכות לענף הפרסום אומר מיקיאלי: "יש כאן מישור קונספטואלי שמחייב אותנו לחשוב אחרת. מעכשיו כשנקבל בריף, החשיבה תהיה שונה לחלוטין. עם פיתוח כזה אתה יכול לשים בצד את כל מגבלות עולם הפיקסלים שאנחנו מכירים ומתחיל לעבוד עם הכלים שהמשקפיים מציעים. כל אחד ישתמש בהן באמצעות זווית הראייה האישית שלו - לא כמו 'התקן' המשותף לכולנו כיום".
"אנחנו בענף הפרסום 'אירלי אדופטרס' בכל הנוגע לדברים האלו" מוסיף מיקיאלי. "כל הטרנדים הטכנולוגיים והאפליקציות החדשות הן מהות החיים שלנו במקצוע והמשקפיים של גוגל הם אבן דרך, ממש כמו מסך הטאצ' ששינה את חיינו - במידה וגוגל יעשו את זה הנכון זה יהיה משהו מרתק".
- מה יכול להכשיל פיתוח שכזה? "צריך לזכור שיש תחרות בשוק ואינטרסים נוספים מסביב. הרבה פלטפורמות אחרות ולא פחות חכמות מנסות להיכנס לעולמנו - כמו ה'קינטקט' שבו בעזרת האצבע תוכל ליצור משהו דיגיטלי בחלל מולך מבלי הצורך בעזרים כמו משקפיים".
- 3.הורס שמחות 05/04/2012 16:06הגב לתגובה זומלא בעיות: 1. מה עם אנשים שאינם רואים טוב? מה יעשו עם עדשות צפייה? 2. מבחינה רגולטורית יש כאן המון בעיות - אתה בעצם מצלם את הקיום כל היום ... אם אני במרחב הציבורי ואיני רוצה להצטלם לשרתי גוגל, מה אעשה?? מה עם שימוש בזמן נהיגה? 3. יש כאן פוטנציאל להפרעות פסיכוטיות שיווצרו אצל אנשים מסויימים כתוצאה מחשיפה למציאות אלטרנטיבית.
- כל הבעיות האלו קיימות כבר היום! (ל"ת)05/04/2012 16:39הגב לתגובה זו
- 2.מרקו התותח 05/04/2012 15:55הגב לתגובה זובחור מוכשר בטירוף, אין על מרקו
- 1.רני 05/04/2012 15:35הגב לתגובה זודבר ראשון: מקס - מה אתה כבר מבין. עדיף שתשב בשקט ותמשיך לעשות את העבודה השחורה של משרדי הפרסום. דבר שני: ברור שזה יישנה את עולם הפרסום. הפרסומות יופיעו לאנשים ברחוב. בפעם הבאה שאישה תרצה לקנות בושם, היא לא רק תראה את ביונסה מוכרת לה בושם בטלוויזיה, אלא ממש בסופר, היכן שהבשמים ממוקמים. המשקפיים הללו יערבבו את הוירטואלי והאמיתי, דבר שבעיני מתבקש, מכיוון שגם ככה הדור שלנו חצי וירטואלי מבחינת המעורבות העצומה שלו באינטרנט. ועוד דבר - מקס, תפסיק להגיב ולהראות כאילו אתה שלב אחד תמיד קדימה, כי בינינו - אתה לא.