קלאסיקה אחת לסופ"ש: איך פרסומות Ameriquest שינו את הגישה למשכנתא
הפעם יש לנו קייס מעניין שבסופו גם מוסר השכל. אחת מסדרת הפרסומות הטובה ביותר שרצה באמצע העשור הקודם שייכת לחברת המשכנתאות Ameriquest Mortgage.
בארצות הברית הייתה נהוגה עד אז מדיניות קשוחה במתן משכנתאות. מיעוטים, צעירים ואנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך התקשו לעיתים קרובות לקבל הלוואה למשכנתא מהבנק. מספיק שאתה לא נראה מספיק מכובד, או בעל אמצעים, או שאתה במקרה צעיר שחור מהארלם, והופ - אין משכנתא. לא מאושר.
Ameriquest החליטו "להוריד את הרף" ויצאו בקמפיין שכלל סדרת פרסומות אשר הראתה כיצד הרבה פעמים בחיים אנחנו שופטים מהר מדי לרעה מצבים או אנשים אחרים. המסר של הקמפיין - "אנחנו לא נשפוט אותך" - היה מאוד רלוונטי ואטרקטיבי לאותם קהלים שהתקשו מאוד לקבל משכנתא עקב שיפוט נוקשה באותה התקופה.
כאן אפשר לראות ברצף כמה מהפרסומות של הסדרה
ו-2 נוספות
אבל במקרה של Ameriquest, שהיה באותה התקופה אחד מגופי ההלוואות הגדולים בארצות הברית, חל טוויסט בעלילה, ובהקשר רחב הרבה יותר: מדיניות של מתן הלוואות בסיטונאות ובצורה מאוד לא מוקפדת הפכה לנפוצה יותר ויותר בחציו השני של העשור במדינה, ויותר ויותר גופים חוץ בנקאיים קיבלו את האפשרות לספק יותר ויותר הלוואות ליותר וליותר קהלים שכלל לא היה בטוח שיש להם את היכולת לעמוד בפירעון שלהן.
לאותן הלוואות, אשר ניתנו ללווים שאין להם היסטוריית אשראי טובה ו/או נכסים ומקורות הכנסה שישמשו כערבויות, קראו "הלוואות סאב-פריים" (בניגוד להלוואה רגילה שנקראת "הלוואת פריים"), ועל שמן גם נקרא בסופו של דבר משבר האשראי והנדל"ן אשר החל באותן השנים בארצות הברית, והפך עד מהרה למשבר כלכלי עולמי.
ומה שעוד יותר אירוני, הוא שאותו משבר סאב-פריים, שכאמור חברות כמו Ameriquest ומדיניות היד הקלה שלהן בהלוואות היו חלק משמעותי ביצירתו וטיפוחו, הוא זה שהביא בסופו של דבר לקריסתה הפיננסית של Ameriquest ולסגירתה בסוף 2008. למקרה שאתם לא מאמינים בקארמה...
המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R
- 4.מעבר לנוסטלגיה יש למאמר פואנטה? (ל"ת)רטרו 25/03/2012 13:17הגב לתגובה זו
- 3.מעולה. תודה! (ל"ת)סבטלנה 25/03/2012 10:54הגב לתגובה זו
- 2.כיף לקרוא טור אינטיליגנטי כזה (ל"ת)מתעניינת 22/03/2012 17:33הגב לתגובה זו
- 1.גם יוני להב הוא סוג של הסטוריה שמנסה להתקמבק (ל"ת)אריק 22/03/2012 16:03הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
