עכשיו זה רשמי: פייסבוק לא תמכור פרסום בעמוד הראשי דרך נענע10
לאחר כשנה וחצי של פעילות, במסגרתה ייצג נענע10 את פייסבוק בישראל, מסתיימת רשמית ההתקשרות בין הרשת החברתית המובילה בעולם לנציג המדיה המקומי שריכז עבורה את מכירות הפרסום בעמוד הראשי של פייסבוק, בשוק המקומי - כך נודע לאייס.
מועד סיום החוזה המקורי בין הצדדים היה אמור להיות בחודש אוגוסט הקרוב וכעת, כאמור, 5 חודשים לפני החליטו הצדדים לסיים את הפעילות המשותפת. גיא אלון אליאב, מנכ"ל נענע10 והנציג הבכיר שעבד מול פייסבוק אישר את הפרטים לאייס ואמר: "ההתקשרות הסתיימה לא מזמן, ובהסכמה משותפת". עוד הוסיף אליאב, כי "הפעילות המשותפת הסתיימה כתוצאה מכך שאנחנו מוכרים בימים אלו רק שטחי פרסום בעמודים הפנימיים של פייסבוק ולא עבור עמוד הבית. נמשיך לעבוד בצורה הדוקה עם פייסבוק".
גורם בכיר בשוק הפרסום אמר היום לאייס: "לפני שנתיים הצליחה נענע10לקבל את הנציגות של פייסבוק בישראל בדרך כלשהי. בפועל, לא היה לנענע10 שום ערך מוסף עבור מפרסמים ישראלים, כי מי שרצה יכול היה להעלות קמפיינים בפייסבוק ללא נענע10 ו-MASA ולכן הם היוו עבור פייסבוק סתם מתווך לא חיוני". עוד הוא אומר: "בפייסבוק הבינו את זה והבינו עוד שזה עשוי להיות עבורם אפילו יותר יעיל ובטח יותר רווחי לעבוד ישירות מול המשרדים בישראל מבלי להשאיר בידי נענע10 חלק מהעסקה".
לאייס נודע עוד כי בימים האחרונים עורכים נציגי פייסבוק העולמית סבב פגישות עם משרדי הפרסום המובילים ולקוחות גדולים בישראל בכדי לפתוח ערוץ פעילות ישיר ולבסס יחסי עבודה שוטפים.
את הסימנים הראשונים לשינויים בחוזה הייצוג בין נענע10 לפייסבוק היה ניתן לאתר בשינויים פרסונליים שהתרחשו בפייסבוק ישראל עם סיום דרכה של שילת לנדנברג, סמנכ"ל החברה לפני כחצי שנה. בשלב זה טרם ידוע כיצד תשפיע ההחלטה הרשמית לסיים את הסכם הבלעדיות של נענע10 כנציגת פייסבוק על עובדי החברה המסונפים לפייסבוק ישראל.
יוזכר כי ליבת העבודה של מאסה/נענע10 כנציגת פייסבוק בישראל היה למען מכירת מוצר פרימיום (שטח פרסום) בעמוד הבית של פייסבוק - אשר יועד למפרסמים המובילים בישראל. במהלך השנה האחרונה העדיפה פייסבוק, בהתאם לשינויים בתמהיל המדיה של המפרסמים להפנות את הזרקור לפרסום בפורמט ה-PPC, תשלום פר הקלקה על מודעות, דבר שצמצם באופן ניכר את חשיבותה של נענע10 בשרשרת העבודה.
זאת ועוד, משרדי הפרסום בישראל ולא מעט מפרסמים בחרו לעבוד ישירות מול פייסבוק העולמית במטה החברה הממוקם בלונדון ובדאבלין. המסלול 'עוקף נענע10' שנפתח בין הגופים המקומיים למטה האירופאי נתן לפייסבוק חומר למחשבה לגבי הדרך העדיפה לעבוד מול השוק בישראל.
- 4.שמגר ברק 22/03/2012 11:56הגב לתגובה זוואם משהו מעוניין להמשיך לקבל את השירות המצויין בדפים הפנימיים של פייסבוק מוזמן לפנות ישירות אלי [email protected] בכל זאת מיליון דולר בשנת 2010 לא הולך ברגל. אין חכם כבל נסיון
- 3.תעשיין 22/03/2012 09:24הגב לתגובה זוגם MSN נוטשים אותם
- 2.אילנית 21/03/2012 21:23הגב לתגובה זואלמלא אשתו היתה עובדת בפייסבוק כנראה הוא היה כבר לא קיים עם אידיאולוג'יק המשרד שצנח בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. אבל כנראה מה שצריך לקרות בסופו של דבר קורה וגם הפעילות שלו בפייסבוק נעלמה ביחד עם אשתו והיום הוא מקבץ נדבות מקמפיינים דלוחים ורעיונות של 2010 בפייסבוק. כשרון כשרון שאיבד את המגע.
- 1.חבל :( כ"כ חבל (ל"ת)מארק צוקרברג 21/03/2012 18:40הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
