פרסום ראשון

עכשיו זה רשמי: פייסבוק לא תמכור פרסום בעמוד הראשי דרך נענע10

מועד סיום החוזה המקורי היה אמור להיות באוגוסט. נציגי פייסבוק מקיימים בימים האחרונים פגישות לקראת עבודה ישירה מול משרדי הפרסום מישראל
משה בנימין | (4)

לאחר כשנה וחצי של פעילות, במסגרתה ייצג נענע10 את פייסבוק בישראל, מסתיימת רשמית ההתקשרות בין הרשת החברתית המובילה בעולם לנציג המדיה המקומי שריכז עבורה את מכירות הפרסום בעמוד הראשי של פייסבוק, בשוק המקומי - כך נודע לאייס.

מועד סיום החוזה המקורי בין הצדדים היה אמור להיות בחודש אוגוסט הקרוב וכעת, כאמור, 5 חודשים לפני החליטו הצדדים לסיים את הפעילות המשותפת. גיא אלון אליאב, מנכ"ל נענע10 והנציג הבכיר שעבד מול פייסבוק אישר את הפרטים לאייס ואמר: "ההתקשרות הסתיימה לא מזמן, ובהסכמה משותפת". עוד הוסיף אליאב, כי "הפעילות המשותפת הסתיימה כתוצאה מכך שאנחנו מוכרים בימים אלו רק שטחי פרסום בעמודים הפנימיים של פייסבוק ולא עבור עמוד הבית. נמשיך לעבוד בצורה הדוקה עם פייסבוק".

גורם בכיר בשוק הפרסום אמר היום לאייס: "לפני שנתיים הצליחה נענע10לקבל את הנציגות של פייסבוק בישראל בדרך כלשהי. בפועל, לא היה לנענע10 שום ערך מוסף עבור מפרסמים ישראלים, כי מי שרצה יכול היה להעלות קמפיינים בפייסבוק ללא נענע10 ו-MASA ולכן הם היוו עבור פייסבוק סתם מתווך לא חיוני". עוד הוא אומר: "בפייסבוק הבינו את זה והבינו עוד שזה עשוי להיות עבורם אפילו יותר יעיל ובטח יותר רווחי לעבוד ישירות מול המשרדים בישראל מבלי להשאיר בידי נענע10 חלק מהעסקה".

לאייס נודע עוד כי בימים האחרונים עורכים נציגי פייסבוק העולמית סבב פגישות עם משרדי הפרסום המובילים ולקוחות גדולים בישראל בכדי לפתוח ערוץ פעילות ישיר ולבסס יחסי עבודה שוטפים.

את הסימנים הראשונים לשינויים בחוזה הייצוג בין נענע10 לפייסבוק היה ניתן לאתר בשינויים פרסונליים שהתרחשו בפייסבוק ישראל עם סיום דרכה של שילת לנדנברג, סמנכ"ל החברה לפני כחצי שנה. בשלב זה טרם ידוע כיצד תשפיע ההחלטה הרשמית לסיים את הסכם הבלעדיות של נענע10 כנציגת פייסבוק על עובדי החברה המסונפים לפייסבוק ישראל.

יוזכר כי ליבת העבודה של מאסה/נענע10 כנציגת פייסבוק בישראל היה למען מכירת מוצר פרימיום (שטח פרסום) בעמוד הבית של פייסבוק - אשר יועד למפרסמים המובילים בישראל. במהלך השנה האחרונה העדיפה פייסבוק, בהתאם לשינויים בתמהיל המדיה של המפרסמים להפנות את הזרקור לפרסום בפורמט ה-PPC, תשלום פר הקלקה על מודעות, דבר שצמצם באופן ניכר את חשיבותה של נענע10 בשרשרת העבודה.

זאת ועוד, משרדי הפרסום בישראל ולא מעט מפרסמים בחרו לעבוד ישירות מול פייסבוק העולמית במטה החברה הממוקם בלונדון ובדאבלין. המסלול 'עוקף נענע10' שנפתח בין הגופים המקומיים למטה האירופאי נתן לפייסבוק חומר למחשבה לגבי הדרך העדיפה לעבוד מול השוק בישראל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שמגר ברק 22/03/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    ואם משהו מעוניין להמשיך לקבל את השירות המצויין בדפים הפנימיים של פייסבוק מוזמן לפנות ישירות אלי [email protected] בכל זאת מיליון דולר בשנת 2010 לא הולך ברגל. אין חכם כבל נסיון
  • 3.
    תעשיין 22/03/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    גם MSN נוטשים אותם
  • 2.
    אילנית 21/03/2012 21:23
    הגב לתגובה זו
    אלמלא אשתו היתה עובדת בפייסבוק כנראה הוא היה כבר לא קיים עם אידיאולוג'יק המשרד שצנח בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. אבל כנראה מה שצריך לקרות בסופו של דבר קורה וגם הפעילות שלו בפייסבוק נעלמה ביחד עם אשתו והיום הוא מקבץ נדבות מקמפיינים דלוחים ורעיונות של 2010 בפייסבוק. כשרון כשרון שאיבד את המגע.
  • 1.
    חבל :( כ"כ חבל (ל"ת)
    מארק צוקרברג 21/03/2012 18:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.