המכרז על תקציב הרכבת: אדלר, שמעוני פינקלשטיין ברקי, ראובני וגיתם עלו שלב

מכרז הרכבת עובר לשלב הבא, במסגרתו ייבחר המשרד הזוכה. הצעתו של משרד הפרסום 'יורו ישראל' נפסלה עקב טעות טכנית במסמכי המכרז
משה בנימין | (2)

המכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל מתקדם לשלב הבא. משרדי הפרסום שקיבלו מהרכבת הודעה על המשך דרכם במכרז הם ראובני פרידן, גיתם BBDO, שמעוני פינקלשטיין ברקי ואדלר חומסקי.

משרד נוסף שהשתתף במכרז הוא יורו ישראל שהצעתו נפסלה עקב טעות טכנית שנפלה במסמכי המכרז. לאייס נודע כי הערבות שנדרש המשרד לצרף להצעתו נחתמה בטעות על שם קבוצת 'ארד תקשורת' ולא שם המשרד - 'יורו ישראל'. במשרד שקלו לערער, אך חוות דעת משפטית שהעריכה כי סיכוייהם להפוך את ההחלטה נמוכים גרמה להם לוותר ולפרוש מההתמודדות במכרז.

יוזכר כי ברכבת ישראל דרשו ערבות בנקאית של 100 אלף שקלים להבטחת ההצעות המתמודדות במכרז. בנוסף, נדרש המשרד להציג היקפי פעילות של 25 מיליון שקלים (ללא מע"מ) בהוצאה לפרסום באחת מהשנים 2010 או 2011.

תקציב הפרסום של הרכבת לשנת 2012 עתיד לעמוד על בין 10 ל-15 מיליון שקלים. בשלב הראשון לא נדרשו המשרדים להציג פתרונות קריאייטיב אלא מענה אסטרטגי לפי צרכי רכבת ישראל. מבחינת התנאים המסחריים בגזרת המדיה - במסמכי המכרז הציגה רכבת ישראל דרישה לציין מחירי נטו בעיתונות, טלוויזיה ועוד בתוספת עמלת משרד שלא תעלה על 8%, ללא ריטיינר.

תקציב הפרסום של רכבת ישראל עמד בשנת 2010 על כ-9.5 מילון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2011 עמד התקציב על כ-5 מיליון דולר, במחירי מחירון. הנתונים על פי יפעת בקרת פרסום.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמעוני בכלל לא מועמדים, לא העמידו ערבות... (ל"ת)
    הרכבת 21/03/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אי 21/03/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    הידיעה שפרסמת, כרגיל, לא נבדקה לעומק וחסרה בה אינפורמציה בסיסית. השאלה שנשאלת, האם זה מגמתי או שפשוט אתה באופן קבוע לא עושה את עבודתך כמו שצריך.