מודי כידון – מתחרות האפי
צילום: יח"צ

תחרות האפי במקצה שיפורים: סולם ציונים חדש, רענון קטגוריות ושיפוט אונליין

תחרות השו"פ תציג ב-2012 סולם ציונים אחיד במסגרתו יוכלו להיות מספר זוכים בכל מדליה או לחילופין אף זוכה. וגם: יוקם אתר יעודי שירכז את הפעילות
משה בנימין |

תחרות השיווק ופרסום הבינ"ל, ה-Effie תציג ב-2012 מספר חידושים ושיפורים לעומת השנים הקודמות. התחרות המיוצגת בישראל על ידי המי"ל, איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום שינתה את תהליך השיפוט, ערכה רענון בקטגוריות הנכללות ובנוסף תשיק בחודש הקרוב אתר יעודי שילווה את כל מהלך התחרות, בדומה לנעשה בעולם.

רענון קטגוריות : הנהלת התחרות שינתה את קטגוריות התחרות באופן שדומה יותר למקובל בתחרויות האפי העולמיות. השנה תזנח התחרות את קטגוריות המוצרים המתכלים/לא מתכלים ותכלול בסה"כ 14 קטגוריות: מזון ומשקאות; תקשורת ומדיה; יופי, אופנה, טואלטיקה, ופארם; פיננסים; קמעונאות; רכב ותחבורה; מוצרי חשמל; נדל"ן ותשתיות; שירותים נופש ופנאי.

גם השנה ניתן יהיה להתמודד בקטגוריית מגזרים (מגזר חרדי, רוסי וערבי); אחריות חברתית (עם שני תתי קטגוריות עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות ו- חברות מהמגזר העסקי אשר הובילו מהלכים של אחריות חברתית) ותקציבים קטנים (חברות שהמחזור העסקי שלהם לא עולה על 30 מיליון שקל) וקטגורית פלטינום שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן.

שינוי תהליך השיפוט - מעבר לסולם ציונים אחיד : מודל השיפוט מיישר אף הוא קו עם תחרויות האפי המקבילות בעולם. בשלב הראשון - בכל קטגוריה, המועמדים יצטרכו לעמוד בציון סף מינימאלי, שייקבע על ידי השופטים, על מנת לעבור לשלב הגמר.

בניגוד לשנים קודמות, בהן 3 המועמדויות בכל קטגוריה שהשיגו את הציון הגבוה ביותר עלו לגמר, החל מהשנה, כל המועמדים אשר יעברו את הרף יעלו לגמר. בשלב הגמר - בכל הקטגוריות, נקבע סולם ציונים אחיד המייצג כל אחת מרמות הפרס - זהב, כסף וארד. המשמעות היא שבכל רמת פרס יוכלו להיות יותר מזוכה אחד או לחילופין אף זוכה.

השקת אתר יעודי לאפי : בשבועיים הקרובים יעלה לאוויר אתר שנבנה עבור התחרות השנה, בדומה לאתרי תחרויות אפי ברחבי העולם. כל מהלך התחרות יתנהל במסגרת האתר כולל תהליך הרישום, כתיבת העבודה, הזנת האלמנטים הקריאטיביים, השיפוט, שקלול הציונים, מעקב ובקרה.

יוזכר כי השנה מונה ליו"ר תחרות ה- Effie Awards מנכ"ל קבוצת פז יונה פוגל שהחליף בתפקיד את גזי קפלן, יו"ר התחרות ב- 3 השנים האחרונות. התחרות נערכת בלמעלה מ-40 מדינות, ובשנה האחרונה השיקה אינדקס בינלאומי (כולל גם את הזוכים בישראל) המדרג חברות, מותגים, משרדי פרסום ורשתות פרסום בהתאם למספר הזכיות והמועמדויות שלהם בתחרויות ה- Effie. לתחרות ב-2011 הוגשו 88 עבודות, על ידי 18 משרדי פרסום ו- 68 מפרסמים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה