קלאסיקה אחת לסופ"ש: ה-GRRR של הונדה; הטובה ביותר בעשור הקודם?
למרות שהמדור הזה נקרא "קלאסיקה אחת לסופ"ש", לרגל חגיגות הפוסט הרביעי, נציג הפעם 4 פרסומות: כולן לאותו המותג - הונדה. כולן מבריטניה.
כולן עלו לאוויר במהלך השנים 2003-2006, כחלק מהקונספט הקריאטיבי של הונדה באותן השנים - the power of dreams. כולן של אותה סוכנות פרסום אגדית: וויידן+קנדי (W+K). כולן הפכו לקלאסיקות.
1. ב-2004 השיקה הונדה את מנועי הדיזל החדשים שלה בבריטניה. W+K רקחו עבורה יצירת אמנות (בעלות הפקה צנועה של 600,000 פאונד) שזכתה בכל הפרסים האפשריים בפסטיבל קאן בשנה שאחרי, כולל הגרנד-פרי. הפרסומת - GRRR - נחשבת אולי לטובה ביותר שנעשתה בעשור הקודם (תחרות קשה עם המנורה של איקאה, שעליה נדבר בפעם אחרת) - בזכות השילוב של הקונספט החזק hate something. Change something, יחד עם ביצוע מדהים:
Here's a song for anyone
who's ever hated
in the key of Grrr
Can hate be good? Can hate be great?
Can hate be good? Can hate be great?
Can hate be something we don't hate?
We'd like to know... why it is so.
That certain diesels must be slow
and thwack and thrum... and pong
and hum and clatter-clat
Hate something. Change something.
Hate something, change something,
make something better-r-r-r
Ohh isn't it just bliss... when a diesel goes like this?
Hate something. Change something.
Hate something, change something,
make something better-r-r-r...
בנוסף לעיטורים הקריאטיביים, הונדה חוותה באותה השנה גם עלייה יפה במכירות הרכבים שלה (35%+) ומכירות דגמי הדיזל המדוברים עלו מ-581 ב-2003, ל-21,7666 ב-2004 (שזו עלייה של ה-מ-ו-ן אחוזים).
2. שנה לפני כן, ב-2003 עלתה לאוויר קלאסיקה נוספת Cog (שן בגלגל שיניים), שתקשרה את הדור ה-7 של הונדה אקורד בבריטניה והציגה מעין אפקט דומינו מרשים שמורכב מחלקים של האקורד. על הפרסומת הזו עבדו במשך 7 חודשים, וכשרואים אותה אפשר להבין למה. היא הוגדרה ע"י האינדיפנדנט כ-"the water-cooler ad conversation of the year", שתודו שזו הגדרה יפה. ושוב, עלות הפקה צנועה של מיליון פאונד. ושוב, המכירות של הונדה עלו בקרוב ל-30%.
זמן קצר אחרי שהפרסומת עלתה לאוויר, קיבלו ב- W+Kפניה מ-2 יוצרים, שעשו ב-1987 את הסרטון הזה, וביקשו להבין את פשר הדמיון בין הפרסומת של הונדה לסרט שלהם, רגע לפני שהם פונים להליכים משפטיים על העתקת זכויות יוצרים. בסופו של דבר W+K הודו שהסרטון אכן שימש להם כהשראה ושאנשי הקריאטיב שלהם קיבלו עותקים מהסרטון לצפייה. העניין הסתיים לבסוף ללא הגשת תביעה כנגד הסוכנות או הונדה.
למרות הסיפור הזה, הפרסומת זכתה בכמות אדירה של פרסים בכמעט כל תחרות אפשרית והייתה מועמדת מובילה לזכות בגרנד-פרי של פסטיבל קאן, במיוחד לאור העובדה שיו"ר חבר השופטים באותה השנה היה דן וויידן מ-W+K.
בסופו של דבר, לאחר סשן השיפוט הארוך ביותר בהיסטוריה של הפסטיבל, הזוכה הגדולה של התחרות הייתה... היה... הייתה: המנורה של איקאה.
הטענה הרווחת היא שחבר השופטים לא רצה לתת את הגרנד-פרי לפרסומת שיש כלפיה ולו חשד מינימלי להעתקה.
3. רכב הוא מכונה רב-חושית. יש לו מראה. יש לו גם ריח (בעיקר כשהוא חדש). אבל יותר מכל - יש לו סאונד. הפרסומת המיוחדת הזו, שעלתה לאוויר ב-2006 ונקראת Choir (להקה), מתמקדת בסאונד של ההונדה סיוויק, לאורך כל הנסיעה בה - מההתנעה, דרך הקול שמשמיעים המגבים ועד לחריקות הגלגלים בסיבוב חד - ומחברת אותו בצורה הכי פשוטה שיש גם למגע האנושי.
מי שמככב בפרסומת הוא אנסמבל בן 60 זמרים שנקרא The Hollywood Film Chorale Sound Effects Choir. כמו Cog, גם סרטון הפרסומת הזה הצליח מאוד ברמה הוויראלית (וזה עוד לפני עידן הפייסבוק). הוא גם זכה באריה זהב בפסטיבל קאן 2006.
4. אחת הפרסומות המרשימות והיפות ביותר: אדם (השחקן הבריטי סיימון דיי) קם בבוקר, עולה על סוג של מיני-קורקינט ממונע, ויוצא למסע של חייו - מסע שכולל את כל מגוון כלי הרכב של הונדה בעבר ובהווה, כחלק ממהלך כולל ששם בפרונט את דגמי הוינטג' של החברה. ברקע the impossible dream, במקור מהמחזמר דון קישוט, בביצוע של אנדי וויליאמס. כל מילה נוספת מיותרת.
הפרסומת צולמה בניו-זילנד, יפן ודרום-אמריקה. היא עלתה לאוויר ב-2005 וזכתה אף היא במגוון פרסים, ביניהם פרסומת הטלוויזיה של השנה בבריטניה ואריה זהב בפסטיבל קאן 2006. עלות ההפקה? כ-1.5 מיליון פאונד. קטן וחכם.
המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R
- 2.יוני אתה תותח. אחלה טור (ל"ת)15/03/2012 13:10הגב לתגובה זו
- 1.מדהים (ל"ת)מדהים 15/03/2012 13:01הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
