TV

תגיד תודה שאתה גבר: פרסומות חדשות למותגי בירה, מ'גינס' ועד 'דוס אקיס'

בירה היא ללא ספק חלומו הרטוב של כל פרסומאי. לא פלא שהפרסומות הטובות ביותר בעולם מגיעות מדי פעם מהקטגוריה הזו. צפו ב-3 שעלו לאחרונה
משה בנימין |

פרסומות למותגי בירה הן ללא ספק חלומם הרטוב והקר של הפרסומאים. כשהמטרה היא לייצר נחשקות למשקה האלכוהולי הנצרך ביותר בעולם, וכזה שגם מקבל מקום של כבוד בכל תרבות, אפשר ומותר לקחת את המותג לכל כיוון אפשרי. איכשהו, ברוב המקרים זה נגמר בדאחקה משעשעת.

מותג הבירות 'דוס אקיס' רץ כבר מספר שנים (מאז 2006) עם הקו של "האיש המעניין בעולם" ולאחרונה העלה לאוויר סרטון חדש. בשילוב משפטים שמזכירים את מאגר הבדיחות האינסופי על צ'אק נוריס, מוצג באופן פארודי 'האיש המעניין' עליו נאמר ש"קובה מייבאת ממנו סיגרים" ו"יתושים לא עוקצים אותו מטעמי כבוד" ועוד.

מותג הבירות האירי 'גינס', מהמוכרים בעולם, העלה לאחרונה סרטון פרסומת לקראת 'יום פטריק הקדוש' - חג לאומי באירלנד, שחל ב-17 למרץ. לא שהאירים צריכים סיבה לשתות בירה אבל יום פטריק הקדוש החגיגי סידר למשרד הפרסום AMV BBDO בלונדון תירוץ מעולה להציג את אחת הפרסומות היותר מצחיקות ומשעשעות. לא מדובר בתובנה שאפשר לרוץ איתה למרחקים ארוכים או לקמפיין גלובלי, אלא בעיקר במשהו חביב תחת הקונספט של 'אספו את החברים שלכם לבירה' עם טוויסט קטן שקוראים לו 'רוי' ויש לו זנב.

"שום דבר לא יפריד בין גבר לבירה שלו". נשמע מוכר לא? שמענו בעבר לא מעט פתיחות דומות והטריק כבר שחוק. בפרסומת הזו שמגיעה מניו זינלנד לקחו צעד לאחור, הרבה לאחור - עד ל-1987, כדי להציג את הסיפור הכואב של איך השתלט היין על המדינה ודחק את הבירה הצידה גם בקרב הגברים שניסו לשווא להילחם, עד שהגיע הגיבור - מורטון קוטס. שימו לב לאופנה המרשימה מהאייטיז. אנשים אשכרה התלבשו כך?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה