TV

הכנסת נגד גל גדות העירומה וקסטרו: "פרסומת פורנוגרפית, פגיעה בציבור"

חבר הכנסת אורי אריאל וח"כים נוספים העבירו לרשות ה-2 מכתב ובו דרישה להוריד את הפרסומת: "זעזוע ושאט נפש; הפרזנטורים עירומים כביום היוולדם"
משה בנימין | (5)

הפרסומת החדשה של חברת האופנה קסטרו מוכיחה שחברי הכנסת בישראל 'שולטים בעניינים'. הפרסומת בה מככבת גל גדות "עירומה כביום היוולדה" כפי שמציינים הח"כים הייתה יותר מדי קיצונית עבורם.

במכתב שהועבר לרשות השנייה ולקסטרו, ומאחוריו עומד ח"כ אורי אריאל, ועליו חתמו שמונה חברי כנסת נוספים מהסיעות השונות (זבולון אורלב, ציפי חוטובלי, מרינה סולודקין, אריה אלדד, עתניאל שנלר, ניסים זאב, ד"ר מיכאל בן ארי, יעקב כ"ץ כצל'ה), דרשו חברי הכנסת להוריד לאלתר את הפרסומת החדשה של 'קסטרו' בה נראית הדוגמנית גל גדות נכנסת עירומה למעלית.

במכתב שנשלח גם לחברת קסטרו כתבו חברי הכנסת "ברצוננו להביע זעזוע ושאט נפש מהפרסומת החדשה המככבת בימים אלו על מסכי הטלוויזיה וכן באתרי האינטרנט השונים, תוך פגיעה קשה ברגשות ציבור שלם ואנו ביניהם. מדובר בפרסומת פוגענית בה מסתובבים פרזנטור ופרזונטרית החברה, עירומים כביום היוולדם כאשר רק טשטוש קל מכסה את איבריהם המוצנעים. מדובר בפרסומת פורנוגרפית אשר אליה חשופים בלית ברירה ילדים קטנים וכן אנשים בוגרים המשתדלים להימנע ממראות אלו".

חברי הכנסת הוסיפו עוד: "לצערנו לצד הפרסומות בטלוויזיה בשעות השיא, עלתה הפרסומת בצורה רחבה גם לאתרי האינטרנט המובילים בישראל בצורה בולטת ובעמודיהם הראשיים, ובכך הפכה החשיפה לכמעט בלתי נמנעת".

יוזמי המכתב מציינים עוד כי מתשובה ששלח נציב תלונות הציבור, דוד רגב, עולה כי לרשות השניה הגיעו אכן תלונות רבות ובעקבות פניית חברי הכנסת יזרזו את הטיפול בתלונות אלו.

קסטרו וגל גדות - הפרסומת שהח"כים לא אהבו

ח"כ אריאל שלח בנוסף מכתב גם לשר התקשורת בדרישה לבדוק האם מתבצת אכיפה כלפי ספקי התקשורת השונים המחוייבים להציע שירותי סינון לתכנים פוגעניים באינטרנט על פי חוק התקשורת (בזק ושירותים) תיקון סעיף 4(ט)

ח כ אורי אריאל: לצערי אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת לפיה חברות מסחריות משתמשות יותר ויותר באלמנטים על גבול הפורנוגרפיה לקידום מוצריהם תוך חדירה למרחב הפרטי של ילדים רבים וציבור רחב שאינו מעוניין בכך כלל. זוהי תופעה פסולה שראוי שתיפסק".

תגובת קסטרו למכתב הח"כים: "מטרת הקמפיין היא להשיק את קו הבלאק של קסטרו - קו אופנתי חדש בעל אופי אלגנטי ומחויט. הקונספט שנבחר להשקה הוא: "כשאת/ה לא לבוש/ה כמו שצריך, את/ה לא לבוש/ה בכלל", והוא מבטא את התחושה המוכרת של בנאדם שנתפס ב"מערומיו" בסביבה שדורשת קוד לבוש. רוח הקמפיין נבחרה להיות באווירה הומוריסטית וקלילה".

עוד אומרים בקסטרו: "חשוב לציין כי הפרסומת כלל לא צולמה בעירום, אלא בהלבשה תחתונה של קסטרו. כדי לא לפגוע באיש, צונזרו אזורי הגוף שעשויים לעורר מחלוקת טרם השקת הקמפיין. "החלטנו לצנזר לחלוטין גם את ההלבשה התחתונה שצולמה, למרות שאין שום חוק שמונע צילום של הלבשה תחתונה לחברה כמונו שזהו חלק מתחום עיסוקה. אנו מצרים על מורת הרוח בגין אי הבנה נכונה של הקריאייטיב שעשה הקצנה לתחושה שמוכרת לכולנו מסיטואציות רלוונטיות מהחיים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יצחק 15/03/2012 21:18
    הגב לתגובה זו
    כבר שנים שקסטרו חלשה באופנה וחזקה במיצגים של מין בוטה בפרסומות שלה. אז שיפתחו פיפשאו וישכירו חורי הצצה על חשפניות ויחדלו מהיומרה לעצב אופנה.
  • 4.
    אדם וחווה, מה איתם? 15/03/2012 00:29
    הגב לתגובה זו
    הציבור"...להיפך, הפרסומת הוסיפה חיוך שמח...
  • 3.
    קריאה להסיר הפרסומת 14/03/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    http://www.facebook.com/groups/330507066997935/330509603664348/?notif_t=like
  • 2.
    מיטל 14/03/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    ומה עם כל פרסומות הפורנו רך שבר רפאלי עושה? להתמתח ולהתמרח על דלפק בשביל לפרסם מכשיר מים? חאלס....
  • 1.
    אורי 14/03/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    במיוחד הקטע של הפיקסלים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.