הכנסת נגד גל גדות העירומה וקסטרו: "פרסומת פורנוגרפית, פגיעה בציבור"
הפרסומת החדשה של חברת האופנה קסטרו מוכיחה שחברי הכנסת בישראל 'שולטים בעניינים'. הפרסומת בה מככבת גל גדות "עירומה כביום היוולדה" כפי שמציינים הח"כים הייתה יותר מדי קיצונית עבורם.
במכתב שהועבר לרשות השנייה ולקסטרו, ומאחוריו עומד ח"כ אורי אריאל, ועליו חתמו שמונה חברי כנסת נוספים מהסיעות השונות (זבולון אורלב, ציפי חוטובלי, מרינה סולודקין, אריה אלדד, עתניאל שנלר, ניסים זאב, ד"ר מיכאל בן ארי, יעקב כ"ץ כצל'ה), דרשו חברי הכנסת להוריד לאלתר את הפרסומת החדשה של 'קסטרו' בה נראית הדוגמנית גל גדות נכנסת עירומה למעלית.
במכתב שנשלח גם לחברת קסטרו כתבו חברי הכנסת "ברצוננו להביע זעזוע ושאט נפש מהפרסומת החדשה המככבת בימים אלו על מסכי הטלוויזיה וכן באתרי האינטרנט השונים, תוך פגיעה קשה ברגשות ציבור שלם ואנו ביניהם. מדובר בפרסומת פוגענית בה מסתובבים פרזנטור ופרזונטרית החברה, עירומים כביום היוולדם כאשר רק טשטוש קל מכסה את איבריהם המוצנעים. מדובר בפרסומת פורנוגרפית אשר אליה חשופים בלית ברירה ילדים קטנים וכן אנשים בוגרים המשתדלים להימנע ממראות אלו".
חברי הכנסת הוסיפו עוד: "לצערנו לצד הפרסומות בטלוויזיה בשעות השיא, עלתה הפרסומת בצורה רחבה גם לאתרי האינטרנט המובילים בישראל בצורה בולטת ובעמודיהם הראשיים, ובכך הפכה החשיפה לכמעט בלתי נמנעת". יוזמי המכתב מציינים עוד כי מתשובה ששלח נציב תלונות הציבור, דוד רגב, עולה כי לרשות השניה הגיעו אכן תלונות רבות ובעקבות פניית חברי הכנסת יזרזו את הטיפול בתלונות אלו.
קסטרו וגל גדות - הפרסומת שהח"כים לא אהבו
ח"כ אריאל שלח בנוסף מכתב גם לשר התקשורת בדרישה לבדוק האם מתבצת אכיפה כלפי ספקי התקשורת השונים המחוייבים להציע שירותי סינון לתכנים פוגעניים באינטרנט על פי חוק התקשורת (בזק ושירותים) תיקון סעיף 4(ט) ח כ אורי אריאל: לצערי אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת לפיה חברות מסחריות משתמשות יותר ויותר באלמנטים על גבול הפורנוגרפיה לקידום מוצריהם תוך חדירה למרחב הפרטי של ילדים רבים וציבור רחב שאינו מעוניין בכך כלל. זוהי תופעה פסולה שראוי שתיפסק".
תגובת קסטרו למכתב הח"כים: "מטרת הקמפיין היא להשיק את קו הבלאק של קסטרו - קו אופנתי חדש בעל אופי אלגנטי ומחויט. הקונספט שנבחר להשקה הוא: "כשאת/ה לא לבוש/ה כמו שצריך, את/ה לא לבוש/ה בכלל", והוא מבטא את התחושה המוכרת של בנאדם שנתפס ב"מערומיו" בסביבה שדורשת קוד לבוש. רוח הקמפיין נבחרה להיות באווירה הומוריסטית וקלילה".
עוד אומרים בקסטרו: "חשוב לציין כי הפרסומת כלל לא צולמה בעירום, אלא בהלבשה תחתונה של קסטרו. כדי לא לפגוע באיש, צונזרו אזורי הגוף שעשויים לעורר מחלוקת טרם השקת הקמפיין. "החלטנו לצנזר לחלוטין גם את ההלבשה התחתונה שצולמה, למרות שאין שום חוק שמונע צילום של הלבשה תחתונה לחברה כמונו שזהו חלק מתחום עיסוקה. אנו מצרים על מורת הרוח בגין אי הבנה נכונה של הקריאייטיב שעשה הקצנה לתחושה שמוכרת לכולנו מסיטואציות רלוונטיות מהחיים".
- 5.יצחק 15/03/2012 21:18הגב לתגובה זוכבר שנים שקסטרו חלשה באופנה וחזקה במיצגים של מין בוטה בפרסומות שלה. אז שיפתחו פיפשאו וישכירו חורי הצצה על חשפניות ויחדלו מהיומרה לעצב אופנה.
- 4.אדם וחווה, מה איתם? 15/03/2012 00:29הגב לתגובה זוהציבור"...להיפך, הפרסומת הוסיפה חיוך שמח...
- 3.קריאה להסיר הפרסומת 14/03/2012 13:31הגב לתגובה זוhttp://www.facebook.com/groups/330507066997935/330509603664348/?notif_t=like
- 2.מיטל 14/03/2012 12:17הגב לתגובה זוומה עם כל פרסומות הפורנו רך שבר רפאלי עושה? להתמתח ולהתמרח על דלפק בשביל לפרסם מכשיר מים? חאלס....
- 1.אורי 14/03/2012 10:25הגב לתגובה זובמיוחד הקטע של הפיקסלים