מקאן אריקסון עובר לבעלות מלאה של IPG: אילן שילוח מכר את מניותיו במשרד

יו"ר מקאן סיכם את תנאיו לאחר שיחות שהתקיימו בחודשים האחרונים וישאר ל-5 שנים נוספות. ענף הפרסום לוקח צעד נוסף קדימה במעבר לידיים בינ"ל
משה בנימין | (3)

ענף הפרסום בישראל ממשיך לשנות את מודל הבעלות על המשרדים המובילים בתעשייה. לאחר המגעים המתקדמים בין פובליסיס לבאומן בר ריבנאי יעבור גם המשרד המוביל בישראל - מקאן אריקסון, לידיים בינלאומיות. זאת עם מכירת מניותיו של אילן שילוח, יו"ר המשרד, לקבוצת IPG העולמית המחזיקה בכ-75% ממניות המשרד.

כזכור, כפי שפורסם באייס, 2012 היא השנה בה אילן שילוח אמור לסיים את 5 השנים אליהן התחייב בפני IPG, במעמד חידוש ההסכם הקודם והארכת החוזה בין הצדדים. במסגרת ההסכם הקודם שנחתם לפני כ-4 שנים הגדיל שילוח את חלקו במשרד מ-18% ל-25%.

שילוח, ששגשוג המשרד בשנים האחרונות רשום על שמו, משמש גם כנציג IPG בישראל. הקבוצה העולמית כוללת גם החזקה במניות השליטה של משרד הפרסום ראובני פרידן. כזכור, במקביל לרכישה העתידית של מלוא מניות באומן בר ריבנאי על ידי פובליסיס וחיזוק הקבוצה הצרפתית בישראל הופך חוד החנית של ענף הפרסום המקומי, בו מרוכז מרבית תזרים המזומנים של המפרסמים בשוק לקרב שמאחוריו טייקונים בינלאומיים.

על פי יפעת בקרת פרסום, מקאן אריקסון, המשרד המוביל בישראל נפגע מהמחאה החברתית, האחראית לקיטון של כ-13% מההוצאה לפרסום שלו, עקב הפחתה דרמטית של תקציבי הפרסום של תנובה, קו אופ הריבוע הכחול ואסם. ב-2010 עמד מחזור המשרד על כ-524.5 מיליון שקלים במחירים ריאליים. את 2011 חתם המשרד במחזור שעמד על 454.5 מיליון שקלים.

גורם בכיר במקאן אריקסון אומר לאייס, שלא לייחוס: "מבחינתנו שום דבר דרמטי לא קרה. אנחנו לא רואים איך זה הולך להשפיע על סדר היום הרגיל שלנו ולבטח זה לא יורגש ברמת הלקוחות".

תחילת דרכו של שילוח בענף הפרסום הייתה עם כניסתו לקשר בראל ב-1995, אליו הגיע לאחר ששימש כמנכ"ל משותף בחברת הייעוץ האסטרטגי פי.או.סי. האבולוציה של קשר בראל היא למעשה מקאן אריקסון במתכונתו הנוכחית עם כניסתה של מקאן העולמית מקבוצת אינטרפבליק כשותפה במשרד, בתחילה, בהיקף של 82% ב-1998. מאוחר יותר קטן נתחה של הקבוצה במשרד ב-7% שהועברו לידי שילוח.

במקביל למקאן אריקסון השקיע שילוח בשנים האחרונות לא מעט זמן וכסף בחברת "The Time" - חממת יוזמות הסטרארט-אפ המשמשת כחברת השקעות לתחומי הניו-מדיה, תוכן וסלולר בשלבים מוקדמים. זו הועלתה גם כאופציה מועדפת אליה יעביר שילוח את הדגש העסקי.

תגובת אילן שילוח לידיעה: "באחרונה חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן אריקסון העולמית ל-5 השנים הקרובות לפחות, ואמשיך לתפקד באופן מלא במקאן ישראל כפי שעשיתי בשנים האחרונות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שירה 14/03/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    הם מזמן לא משרד פרסום, כל מה שנשאר שם זה חברת מדיה חזקה. העבודות שלהם בשנתיים האחרונות מביכות
  • (ל"ת)
    ראית את יס האחרונים? 14/03/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ולמרות זאת, השנה יאבדו את המקום הראשון (ל"ת)
    13/03/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.