ארה"ב: האגיס ביטלה קמפיין ש'צחק על גברים' לאחר תלונות ועצומה בפייסבוק

הקמפיין כלל 'ניסוי' בשם 'מבחן האבות של האגיס'. במסגרתו ביקשה החברה להוכיח שהחיתולים כל כך טובים כך שהתינוקות ישרדו 5 ימים עם האבות
משה בנימין |

לא רק בישראל, גם בארה"ב הפייסבוק הוא כנראה הדרך המהירה ביותר של צרכנים ולקוחות להביע מחאה, להעביר מסר מהיר וברור ולבסוף גם להפיל קמפיין, כפי שלמדה על בשרה ענקית החיתולים האגיס מבית קימברלי קלארק.

הקמפיין כשלעצמו מציג 'ניסוי' חביב שלא בטוח שהיה מתקבל בישראל באותה הגישה הלוחמנית כפי שספגה האגיס בארה"ב. במסגרת הפעילות 'סגרה' האגיס למשך 5 ימים בבית אחד, זוגות של אבות ותינוקות כשהמטרה המרכזית היא להוכיח את איכותם של חיתולי המותג, עד כדי כך שהתינוקות חסרי האונים יצליחו לשרוד 5 ימים ללא אמא.

האגיס השיקה את הקמפיין גם בשלוחת הפייסבוק, ומשם גם נפתחה הרעה. עמוד הפייסבוק של החברה הוצף בתגובות, תלונות וביקורת חריפה מצד אבות שחשו פגועים מהתווית הסטריאוטופית. אחד מהאבות הגדיל לעשות ופתח בעצומה נגד האגיס תחת הכותרת: We re Dads, Huggies. Not Dummies", בתרגום חופשי: "אנחנו אבות, האגיס. לא מטומטמים". תוך זמן קצר הצליחה העצומה לזכות ב-1,000 חתימות.

בהאגיס הבינו מהר מאוד לאן נושבת הרוח והחליטו להתקפל. החברה הודיעה כי מחאת האבות הגיעה לאוזניה ומצאה את הבמה המכובדת כדי להתנצל באופן פומבי. נציגי האגיס הגיעו לכנס האבות/בלוגרים הראשון מסוגו, בשם DAD SUMMIT 2.0, שהתקיים באוסטין, טקסס ושם פתחו בדיאלוג עם הקהל אותו הצליחו להרגיז. החברה הודעה במעמד כנס הבלוגרים על שינויים שערכה בקמפיין, הסרה של תמונות מהם נפגעו גברים (גברים צופים בספורט יחד עם התינוקות), עריכה מחודשת של עמוד הפייסבוק ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה