הטלוויזיה בישראל - משחק מכור? קשת, רשת וערוץ 10 חשודים במכירת אייטמים
צוות מקצועי בראשות סמנכ"ל טלוויזיה ברשות, אילת מצגר, בודק חשדות למכירת אייטמים בתכניות של זכייני הטלוויזיה בערוצים 2 ו-10 הנמצאים תחת פיקוחה של הרשות. לאחרונה פנתה הרשות לזכייני הטלוויזיה המסחרית: קשת, רשת וערוץ 10, בנוגע לתוכניות ספציפיות המשודרות אצלן, ואשר לגביהן נתגלו נתונים וחשדות לקיומה של התופעה.
התוכניות לגביהן נעשתה פניית הרשות הינן תוכניות הבוקר של הזכיינים וכן התוכניות הבאות: קשת - התכניות 'יופי של יום', 'תהיו בריאים' ו'תכנית הבראה'. ערוץ 10 - התוכניות 'איזה יופי עם נעמה', 'משפחה 10', 'המקצוענים עם שירה פליקס', ו'בריאות 10' . רשת - התכניות 'לחיות טוב', 'סוד החיים הטובים', 'שאלה משפטית', ו'החיים על פי אודטה'. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, הודיע לזכייניות הערוצים 2 ו-10 שיוזמנו לשימוע בו יידרשו להציג את עמדתם ולהסביר את הנתונים והממצאים שאספה הרשות בנושא, הכוללים בין היתר, נתונים ומסמכים, הנוגעים להסכמי ההתקשרות של הפקת התכניות האמורות ותקציבי ההפקה שלהן, חוזי התקשרות להפקת התכניות, חוזים נוספים שבין הזכיין לבין חברת ההפקה לגבי שידור/פרסום באתרי האינטרנט, תקציבי ההפקה של כל תכנית, דו"ח עלויות הפקת התוכניות ששודרו כולל הנהלת חשבונות, ועוד.
לדברי סמירה, "בכוונת הרשות לטפל ביסודיות בתכניות ובמקרים של מכירת אייטמים בתכניות על מנת להילחם בתופעה ולמגר אותה. במסגרת זו הרשות אף תשקול להוריד תכנית מהאוויר, זאת בנוסף לסנקציות שיינקטו בהתאם לסמכותה. כמו כן הנושא יובא לדיון נרחב במועצת הרשות השנייה לאחר השימוע".
עוד מדגישה הרשות השנייה כי "תופעה זו הינה פסולה ועומדת בניגוד לחוק הרשות השנייה ולכלליה". החוק מתיר שידור פרסומות רק במסגרת זמן הפרסום הנמכר במקבצי פרסומות, למעט במקרים של הענקת פרסים בתכניות, וגם זאת בהתאם לכללים הקובעים את מגבלות העניין.
"מכירה של אייטמים בתוך תכנית אינה חוקית בשום מקום בעולם, אף במדינות אשר מתירות תוכן שיווקי במתכונת מסוימת. הדבר מהווה הטעיה של ציבור הצופים ואפליה בין האפשרות להופיע בפני הציבור עבור מי שידו משגת לשלם עבור ההופעה בטלוויזיה". כך לדברי הרשות שמוסיפה כי "ציבור הצופים בתוכניות לא יכול לדעת כי התוכן בו הוא צופה בטלוויזיה נרכש בכסף ולפיכך אמינותו ומהימנותו של המידע מוטלת בספק".
מ'קשת' נמסר: "קשת פועלת על פי כללי הרשות השנייה. אנו מתנהלים ישירות מול הרשות ולא באמצעות התקשורת". מ'רשת' נמסר: "רשת פועלת על פי חוקי הרשות השנייה באופן מלא ומוקפד". מערוץ 10 נמסר: "אנחנו פועלים על פי החוק והכללים".
- 8.אחת שיודעת 14/03/2012 15:58הגב לתגובה זואפשר לחשוב שזו רעה חולה רק של הטלוויזיה. יש עוד מישהו בינינו שמאמין שבעיתונות זה לא קורה? האם כל הכתבות העיתונאיות שאנחנו קוראים מידי יום הן כתבות "אמיתיות"???? ממש לא!
- מדיו של מיקי צימט 15/03/2012 23:40הגב לתגובה זוהזנייה של השוק, מזל שיש את אילן.. אח רשת רשת...
- 7.יושי 13/03/2012 21:17הגב לתגובה זוכנסו לכל משרד פרסום גדול וחפשו את מחלקת התוכן השיווקי / "קונטנט"
- 6.מיו שיווק ותוכן בע"מ 13/03/2012 15:19הגב לתגובה זוכל התוהו ובוהו זה בגללם, תוכן שיווקי ברמה הנחותה והגרועה שיכולה להיות. האינטרס זה כיס הבעלים טלא טובת הלקוח ב שום צורה
- 5.הפתרון - שקופית קטנה עם טקטסט :תוכן שיווקי (ל"ת)שי 13/03/2012 11:55הגב לתגובה זו
- 4.רעות 13/03/2012 11:04הגב לתגובה זולצערי הכל מכור
- 3.אייל פ. 13/03/2012 10:40הגב לתגובה זוקהל יקר, מאזינים וצופים יקרים. מכירת אייטמים ותשלום עבור השתתפות בתוכנית כזו או אחרת היינה דבר שכיח, יום יומי ומקובל ביותר! תמים האדם שרואה טלויזיה בבוקר וחושב שכל המסיטקנים, הרופאים, הנדל"ניסטים, מעצבי האופנה, המאפרים, המלבישים, היועצים, הקואצ'רים וכדומה מגיעים לאולפן "ככה סתם". מעטים מאוד ובדגש על מאוד שבעל שם מוביל בתחומו יגיע לראיון ללא תשלום מצידו- לצורך זה צריך להיות "שם". מי שרוצה ליצור לעצמו שם על ידי חשיפה ישלם עבור זה כאל מוצר לכל דבר. התמימות איננה נכונה פה. ככה זה היה וככה זה יהיה. תמימים האנשים שמנסים לאכוף את זה - היה ויצליחו אין ספק בליבי כי איכות השידור הציבורי והמסחרי בארץ תעלה ותשתפר. עולם כמנהגו נוהג.
- 2.ירון 13/03/2012 10:23הגב לתגובה זוהיה נראה למישהו שסתם מופיעים בכל מיני תוכניות בפריים טיים ללא תשלום ?? הרי זה ברור שהאנשים שילמו כדי להחשף ולקבל את הפרסום
- 1.זו התוכנית:תוכן שווקי! (ל"ת)13/03/2012 10:23הגב לתגובה זו