ה'מזבלה' מזייפת מיילים מבכירי הפרסום מסביב לעולם ומפילה את התעשייה בפח
הבלוג וסוכנות הפרסום ה'מזבלה' (MIZBALA) בניהולו של דורי בן ישראל ממשיך בקו ההיתולי אותו אימץ לעצמו. עם קצת חוצפה, מקוריות ויוהרה החליטה ה'מזבלה' לקדם את תחרות ה-DONT FAKE אותה היא השיקה לפני כשבוע בקרב ענף הפרסום בישראל, באמצעות קמפיין ש'הפתיע' את בכירי הענף.
ב'מזבלה' בחרו לחבר בין הנושא בו מתרכזת התחרות - מודעות דמה 'מזויפות' שמשרדי פרסום בעולם מייצרים רק כדי לזכות בפרסים בתחרויות, לבין הקמפיין שיצור מודעות בקרב קהל היעד - הפרסומאים בתעשייה המקומית. לשם כך הוחלט לקחת את עניין הזיוף צעד אחד קדימה ולהפיץ בקרב הענף מאות מיילים, לכאורה מאת הבוסים של קבוצות הפרסום הבינלאומיות כמו פובליסיס, y&r, BBDO, DDB, WPP, IPG ומקאן.
המיילים שהזמינו את המשרדים בישראל להשתתף בתחרות הקריאייטיב שמטרתה להלחם במודעות המזויפות נשלחו בהתאמה, בין הקבוצה העולמית לשלוחה המקומית. באופן זה זכו אנשי פובליסיס: גלר נסיס ובאומן בר ריבנאי למייל מהבוס הגדול מוריס לוי. עובדי שלמור זכו למייל מטוני גריינג'ר - מנהל הקריאייטיב העולמי של Y&R, עובדי BBDO קיבלו מייל מאלאיין קהורי - המנהל הראשי של BBDO אימפקט.
סרטון קצר על המהלך
מיילים נוספים הגיעו מאמיר קאסווי - מנהל הקריאייטיב העולמי של DDB לנציגות המקומית בזרמון, מג'ון אוקיף - מנהל הקריאייטיב העולמי של WPP לנציגים בישראל ומלינוס קרלסון - COO העולמי של מקאן ופיליפ קרקווסקי - הסקאוטר ומנהל האסטרטגיה העולמי של IPG לנציגים המקומיים במקאן אריקסון וראובני פרידן. בסה"כ נשלחו 252 מיילים לכל הנמענים.
המיילים נשלחו באמצעות דומיינים שנקנו לדוגמא: bbdoglobal.com ddbglobal.com, mccannerickson.co. בדרך זו קיבלו עובדי שלמור אבנון עמיחי מייל מאת: [email protected].
לאייס נודע כי לא מעט בכירים מהענף המקומי נפלו בפח שטמנה להם המזבלה. עם קבלת המייל המזויף שלכאורה נשלח אליהם מעבר לים קידמו הבכירים את המייל בתפוצה פנימית לעובדי המשרדים ועודדו אותם להיערך לקראת ההשתתפות בתחרות הבינלאומית. לא בטוח שהמיזבלה לא תזכה לאנטי בעקבות המלכודת העוקצנית שטמנה לבכירים אבל מה שבטוח כולם יהיו מודעים לעובדת קיומה של התחרות.
- 7.יניר אלתר 13/03/2012 15:37הגב לתגובה זובסך הכל העמיד מראה לעולם הפרסום שקצת מתבאס שנמצא בצד השני של המתרס , אחרי שהוא שנים עובד על הצרכנים בכל מיני טריקים כאלו ואחרים של קדם ופרסומות גרילה וטיזרים מבלבלים. בסל הכל טיזר מצוין
- 6.מעריצה מס' 1 12/03/2012 13:22הגב לתגובה זודי לקנא בקריאייטיביות של האיש המוכשר הזה. הוא שולט בכולכם כמו רועה כבשים ממולח ומפולפל.
- 5.מפרגן 12/03/2012 11:10הגב לתגובה זוהסוכנות והאתר שלו כשמם כן הוא, "זבל" ערמה של קומיניקטים ללא סינון עריכתי מבן אדם שמתכסה במניירות של פרסומאי אך מעולם לא ערך סרט פרסום אחד או הוציא מודעה לעיתון. האיש הזה הוא זיוף אחד גדול שהתעשיה צריכה להקיא מתוכה. רק במדינית ישראל בן אדם שתיק העבודות שלו מתמצה בתליית קולבים בשדרות רוטשילד יכול לקרוא לעצמו איש קראיטיב או פרסומאי.
- 4.דורי אתה המלך נקודה!!! (ל"ת)מיכאל מור יוסף 11/03/2012 21:40הגב לתגובה זו
- 3.מרקו 11/03/2012 19:02הגב לתגובה זואני חושב שזו בהחלט מחשבה שונה ומקורית. לכל המלעיזים, תנוחו, איזה מהלך קריאייטיבי אתם עשיתם היום?
- 2.אודי 11/03/2012 16:38הגב לתגובה זויורק על התעשיה פעם אחר פעם קורא לתעשיית הפרסום המזבלה. פראייר מי שמשתתף בתחרות.
- אותה תעשייה שלא לקחה 11/03/2012 18:24הגב לתגובה זוכי סמך על עצמו.. אל תעשה חשבון לאף אחד דורי
- אודי 12/03/2012 10:04הוא נוקם בתעשיה? מגעיל..
- 1.מישהו שעובד 11/03/2012 16:23הגב לתגובה זואין לכם עבודה????