תחרות זבל: ה-Mizbala משיק תחרות קריאייטיב בנושא 'מודעות פרסום מזויפות'

במסגרת התחרות תחת הקונספט 'כשאתם מזייפים קמפיין, אתם מזייפים את הפרס" יוגשו עבודות בנושא מודעות מפוברקות. הזוכה ישפוט בתחרות בינ"ל
משה בנימין | (3)

קבוצת ה-Mizbala בשיתוף מגזין Forbes, פסטיבל הפרסום הבינלאומי White Square וסוכנות חוליגנס (מקס שצ'רבקוב, שהר לוינשטיין ומרים מושינסקי), השיקה היום (יום ד') תחרות קריאייטיב בין משרדי הפרסום כאשר נציג של המשרד הזוכה יטוס לייצג את ישראל ולשפוט בפסטיבל הפרסום המתקיים במינסק באפריל השנה.

התחרות שעושה רושם ראשוני של 'נישה בתוך נישה' מציבה במרכזה את תופעת ה-Ghost Advertising, אחת הרעות החולות שנלוות לתחרויות הפרסום המובילות מסביב לעולם. תופעה זו נוגעת למודעות, סרטונים וקמפיינים שמשרדי פרסום 'מזייפים' ומייצרים אך ורק לשם זכייה בתחרויות. במקרים רבים מדובר בפרסומות שהלקוח מעולם לא אישר, או פרסומות שהוצגו/שודרו פעם אחת באופן שולי וזניח ומוצגות לתחרות הבינלאומית בקייס סטאדי שמאדיר אותן ומכופף, בלשון המעטה, את העובדות.

לחצו למעבר למיניסייט של התחרות

תחת הקונספט 'כשאתם מזייפים את הקמפיין, אתם מזייפים את הפרס"

יעמדו לרשות משרדי הפרסום, שיווק ויח"צ שבועיים לייצר מודעה או קמפיין מודעות בינלאומי אשר יקדם אג'נדה למלחמה בתופעה.

הבריף לתחרות נכתב על ידי איתי צמיר, כיום יועץ ומרצה בכיר בתחום השיווק, בעברו מנהל מחלקת הניו מדיה של ערוץ 10, כאשר העבודה הזוכה תבחר על ידי פאנל שופטים ממשרדי הפרסום והמפרסמים מהמובילים בעולם: שגית צור להב ממקאן אריקסון רומניה, שי אלמגור ואסף הוכמן מ-TBWA ניו יורק, דן ראפ מסוכנות נורת'ליץ, אילן פרנקל מקבוצת סטרלינג-רייס ונמרוד הלוי מפייסבוק אירלנד.

מעבר לנציגות והשיפוט הישראלי בפסטיבל White Square, העבודות הנבחרות תופענה במגזין Forbes של חודש אפריל ובאתרי פרסום מסביב לעולם אשר יקדמו את האג'נדה.

קמפיין ההשקה של התחרות כולל באנרים, עמוד נחיתה ומודעות שהתפרסמו במגזין פורבס ובאתרי הפרסום השונים בעולם, כאשר השפה הוויזואלית של הקמפיין מורכבת מ"לוגואים מפוברקים" של תחרויות פרסום פופולריות אשר מתקשרים את הקונספט של המהלך. כך בין השאר תחרות EPICA נקראת רפליקה ותחרות PIAF נקראת POOF.

דורי בן ישראל, בעלי קבוצת ה-Mizbala ונציג White Squareבישראל: "שיפוט בפסטיבל ישנה לפרסומאי/ת הזוכה את החיים. בשונה מרוב פסטיבלי הפרסום בהם השופטים מדרגים את העבודות מהבית או מהמשרד, השופט הישראלי יטוס לשיפוט פיזי במינסק, ההשלכות לכך הן בגדר משנות חיים, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. עבודת נטוורקינג נכונה, תפתח בפני הנציג הישראלי דלת לעולם הפרסום הגלובאלי ולהיכרות אישית עם מובילים בתחומנו - קלף אשר בעתיד הלא רחוק יתגלה כאס מנצח. השופט אשר לראשונה יבחר לייצג את ישראל בפסטיבל, ישב בפאנל שופטים מהבכירים בתעשייה המקומית והגלובאלית, ביניהם מנכ"לים, סמנכ"לי קריאייטיב, מנהלי קריאייטיב ואסטרטגיה".

לחצו למעבר לאתר פסטיבל White square

פסטיבל White Square הבינלאומי מקבוצת פסטיבלי Adfest, יתקיים זו השנה הרביעית בין ה-19 ל-21 באפריל במינסק, עיר הבירה של בלארוס. לתחרות מוגשות מדי שנה אלפי עבודות, בין היתר גם ממשרדי הפרסום הבולטים בעולם מעשרות מדינות שונות. הפסטיבל מתאפיין בעלויות הגשה עממיות הנעות בין 50 ל-150 דולרים ומתפרס על פני 3 ימים, אשר מלווים בהרצאות, סדנאות ומסיבות קוקטייל החותמת את האירוע.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אין לי ספק שגם בתחרות הזו מקאן יקחו ובגדול ;) (ל"ת)
    מור 07/03/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחד מי יודע? 07/03/2012 19:18
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ובהצלחה למשרדים!
  • 1.
    גיא 07/03/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום מטומטמים אם הם משתתפים. גם אצלנו במשרד הוחלט לא להשתתף בתחרות שמארגן מי שמשמיץ ויורק לבאר של עולם הפרסום.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.