סקסיסטי? אובג'קשן! באומן שוקל לתבוע את ויצו: "אות הקלון - שקר ולשון הרע"
יממה לאחר שארגון ויצו בחר בפרסומת לחזיות FIX (גיבור סברינה) מאת באומן בר ריבנאי כקמפיין הסקסיסטי ל-2012 החליט משרד הפרסום לעשות סוף למה שהוא מגדיר כ"שקרים בוטים וחסרי כל הצדקה".
אירוע ההכרזה על הפרסומת הסקסיסטית במסגרת דיון במעמד האשה בכנסת היה ונשכח אך באומן בר ריבנאי הוא האחרון שנשאר אדיש לדבר. משרד הפרסום העביר היום (יום ד') לויצו, באמצעות עורכי דינו, מכתב התראה לקראת נקיטת הליכים משפטיים בו נכתב כי: "אנשי משרד הפרסום נדהמו אתמול להיתקל בכותרות ראשיות באמצעי תקשורת שונים המייחסות לו מפיכם מעשים בזויים ועידוד נשים ונערות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר שמתייחסת אל נשים כאובייקט מיני".
עוד טוען באומן בר ריבנאי כי "האופן שבו הצגתם (ויצו, מ"ב) את הדברים, הוא חסר בסיס עובדתי, שקרי, מנותק מן המציאות ומציג מצג מעוות לחלוטין". משרד הפרסום טוען למעשה כי בויצו הציגו את הפרסומת בצורה שיצרה הטעיה חמרה של הציבור. לדבריו מדובר ב"פרסום לשון הרע מן הסוג הקשה ביותר, הן כלפי המשרד והן כלפי המפרסם".
כזכור מנכ"ל ויצו גילה אשרת צוטטה כמי שאמרה בכנסת: "כדי למכור חזיות לא צריך להפשיט ילדות". במשרד הפרסום טוענים כי בניגוד לדברי ויצו ש"כלל לא טרחו להעיף מבט בפרסומת המדוברת - זו לא קראה לנערות או נשים, בשום פנים ואופן, לצלם את עצמן בחזיה. משרד הפרסום גם לא הפשיט ילדות, לא היה ולא נברא. זו המצאה מוחלטת פרי דימיונכם" כך לדברי באומן בר ריבנאי.
בבאומן מסבירים, והצדק לכאורה עמם, כי העובדות כפי שהוצגו על ידי ויצו בפרסומת שהוגדרה כסקסיסטית רחוקות מהמציאות. לדברי המשרד "במסגרת הקמפיין התפרסמה תמונה של אשה לבושה בחולצה בעלת שרוולים ארוכים האוחזת במודעת הפרסומת בה נראית החזייה; הפרסום לא קרא לנשים או נערות להצטלם בחזייה, לא במפורש ולא במרומז. במסגרת המשחק הפרסומי נשים לבושות למהדרין צילמו את עצמן אוחזות בידיהן את תמונת החזיה מן הפרסומת ותו לא".
בנוסף לטענות על לשון הרע והצגה מניפולטיבית של העובדות טוען באומן בר ריבנאי באמצעות עורכי דינו 'לאמעי סידר רהט צידון פינק' כי "הדברים חמורים במיוחד נוכח העובדה שלא טרחתם (ויצו, מ"ב), בטרם פרסום הדברים, לפנות למשרד הפרסום, לא טרחתם לבקש את עמדתו בעניין, לא טרחתם לבדוק מולו את האשמותיכם ולא טרחתם לברר עמו את העובדות. אפילו שיחת טלפון קצרה לצורך בירור הדברים, לא יזמתם".
עורכי הדין של באומן בר ריבנאי חותמים את המכתב לויצו בדרישה ליצור עם המשרד קשר באופן מיידי על מנת לתאם פרסום מודעת הבהרה והתנצלות כלפי משרד הפרסום בנוסח שמקובל עליו. עוד מצפה המשרד לפיצוי כספי מויצו שייתרם לאחר מכן למטרה חברתית ראויה.
תגובת ויצו: "ויצו דוחה על הסף את טענות באומן-בר-רבנאי ועומדת מאחורי בחירתו של צוות המומחים המקצועי והרחב שבחר בפרסומת. ראוי שמשרד הפרסום ייתן דעתו על קמפיין סקסיסטי המחפיץ את גוף האישה ומציגו כאוביקט מיני במקום להלך אימים באמצעות מכתבים מעו"ד".
- 6.כמו הרבה משרדי פרסום 07/03/2012 14:37הגב לתגובה זונראה שלובטון לא רק לוקח תקציבים משלמור אלא גם את כובע המלוקק לפני שאתה שולח מיילים מביכים לכל המשרד אחרי ביקורת של התמ"ת... אם באומן יהיו משרד הפרסום הראשון שישלם שעות נוספות אז יהיו לך אחלה כותרות לדורות
- באומניסט 07/03/2012 23:31הגב לתגובה זואו שאתה עובד לשעבר/נוכחי ממורמר שמסלף את המציאות של עולם הפרסום הישראלי לשלוחותיו או שאתה נשמה טובה ובורה: כאיש קריאיטיב שפסע בכמה וכמה משרדים בחייו, באומן בר ריבנאי הוא המשרד הכי אנושי שקיים היום בסצינה המבאישה הזו. צא ולמד!
- או שאתה יוסי לובטון 08/03/2012 11:05הכי אנושי בסצינה המבאישה לא הופך אתכם לצדיקים, קצת מביך שאיש בכיר כמוך לא רואה מטר ממה שקורה לו במשרד, זו התקופה הכי שפלה להיות בה איש פרסום, המקצוע לא זוהר כמו בשנות ה90 ותחילת המילניום השכר בהשוואה למקצועות החופשיים לא גבוה במיוחד ומקבצי הפרסומות והפרינט נראים אותו הדבר, אהבתי את החדשה של הוט עם רד בנד וזהבה בן
- 5.ויצו הפכו להיות קריקטורה של פמיניסטית בקריזה (ל"ת)זה קצה הקרחון 07/03/2012 12:57הגב לתגובה זו
- 4.אישה גאה 07/03/2012 12:04הגב לתגובה זוויצו חיפשו כותרות על חשבונם מ ס פ י ק ו ד י שיעשו פעולות אמיתיות לנשים
- 3.מיסטר בין 07/03/2012 11:45הגב לתגובה זובמקום לקדם עניינים חשובים למעמד האשה, מעדיפים נשות ויצו להתעסק בזוטות
- 2.07/03/2012 11:42הגב לתגובה זובמקום לפעול למען חינוך לכבוד המין הנשי בבתי הספר הן מעדיפות לאכול בורקסים בכנסת ולאכול ראשים בכותרות בתקשורת. עלובות
- 1.07/03/2012 11:41הגב לתגובה זולנקות את הרצפה עם ויצו?

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.