באומן בר ריבנאי הכי סקסיסטי: 'אות הקלון' של ויצו לפרסומת חזיות FIX
"כדי למכור חזיה לא צריך להפשיט ילדות! ההנחה ש"מין מוכר" גובה מחיר כבד מדי של פגיעה בכבוד האישה ובחירותה ובהנצחת נחיתותן של נשים בכל תחומי החיים". במילים אלו בחרה יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, להסביר את הבחירה בפרסומת FIX של מותג סברינה שנעשתה על ידי באומן בר ריבנאי כפרסומת הסקסיסטית של 2011.
הפרסומת של FIX זכתה לכבוד המפוקפק במסגרת דיון שנערך היום (יום ג') בכנסת בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה, כחלק מהקמפיין השנתי נגד פרסום סקסיסטי לרגל יום האישה הבינ"ל ובהשתתפות העיתונאית מרב מיכאלי, אורנה בן דור, ה"מעושרת" לאה שנירר, יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת ואנשי פרסום ותקשורת.
הפרסומת הוגדרה ככזו ש"חצתה קו אדום בשיתוף אקטיבי של נערות בקמפיין המציג את גוף האישה כאובייקט מיני". ע"פ נימוקי הוועדה, "הפרסומת של FIX הקוראת לנערות לצלם עצמן בחזייה ולהעלות התמונות לדף הפייסבוק לתחרות נושאת פרסים, מעודדת נערות וקטינות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר בדרך שמתייחסת אל נשים כאל אובייקט מיני. יש חשש שהדחיפה להצטלם בצורה 'מדליקה', תתפרש בצורה קיצונית ותקבע בקרב בני נוער את התפיסה שניצול גוף האישה לגיטימי".
ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, אמרה: "הפריים טיים הישראלי מציג נשים כגוף שאין בו נשמה. משרד פרסום הוא אמנם לא משרד החינוך אך לפחות תפגינו קצת אחריות ולא תשדרו תכנים מבזים ומשפילים נשים". עוד הציגה חוטובלי בדיון הצעת חוק חדשה שתבקש לקבוע קנס כספי כבד למפרסמים שיבזו נשים.
הפרסומאי דני נטלר אמר בארוע: "הבעיה העיקרית הוא מעמד האשה בחיים ולא בפרסום. פרסום אינו חינוך אלא רק אמצעי בשביל למכור מוצר. אנחנו לא מעצבים את פני האומה. תטפלו אתם בבעיה עצמה ולא בשליח".
אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות, בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן). בשנים קודמות הוענק האות גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.
הדיון על מצב האשה בריאליטי ובפריים טיים הטלוויזיוני עלה לטונים גבוהים במסגרת העימות בין נציגות התוכניות לחברות הכנסת ונציגות ארגוני הנשים: אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" אמרה בדיון: "הסכנה הגדולה להישגים של המהפכה הפמיניסטית לא טמונה ביחסים שבין מפרסמים לציבור או בתוכניות הטלוויזיה, אלא במקום המרכזי שכסף ועושר תפסו בחברה שלנו היום. פעם היו מגדירים משוררים או חוקרי בלשנות כמצליחנים והיום זה רק מי שעושה כסף".
לאה שנירר, משתתפת הסדרה 'מעושרות' אמרה: "הריאליטי נתן לי במה להציג כוח נשי ולתת השראה לנשים ברחבי הארץ. אף אחד לא מדבר איתי על הרצליה פיתוח אלא רק על ההשראה שנתתי לנשים. אני העברתי את המסר שהכל אפשרי, בכל גיל ובכל מקום. אני אשה חזקה שמתפרנסת בזכות עצמה ובחרה לעשות עוד ילדים בגיל מאוחר, הגעתי לכנסת בזכות מה שעשיתי ובזכות מעושרות ולא בזכות העובדה שבעלי איש אמיד".
יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי אמר לאייס בתגובה: "חבל שחבורת הצדקניות לא הבינה את מהות הקמפיין. בניסיונה של ויצו לחולל כותרות היא פוגעות בציבור עליו היא מתיימרת להגן. בפרסומת לחברת חזיות, כן יש מוצר כזה, לא התבקשו נשים להצטלם בחזייה כפי שטעו להבין בויצו אלא בסה"כ להצטלם כשהן מחזיקות את מודעת החזייה של FIX".
עוד אמר לובטון: "מוטב היה לו ארגון ויצו היה משקיע את משאביו בלקדם את המטרות אותן הוא אמור לקדם במקום לעסוק בפרובוקציות זולות, מביכות ומבישות ולבזבז את זמנם של חברי הכנסת".
- 1.יופי של ציצי (ל"ת)דדן 07/03/2012 09:54הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.