פובליסיס העולמית תרכוש את מניות באומן: הוגשה בקשה רשמית למיזוג

הרכישה תבוצע באמצעות קבוצת MMS פובליסיס שהוקמה עם רכישת מניות גלר נסיס. באומן בר ריבנאי יהפוך לסאצ'י אנד סאצ'י, רגב קויצקי בו באומן מחזיק מניות ימותג כ'ליאו ברנט'. יורם באומן ויוסי לובטון חתמו חוזה ארוך טווח
משה בנימין | (1)

קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס בדרך להשלים עסקת ענק בשוק הפרסום הישראלי. קבוצת האחזקות הגישה לממונה על ההגבלים העסקיים בקשה לאישור מיזוג בין קבוצת פובליסיס ישראל - M.M.S פובליסיס שהוקמה עם רכישת מניות גלר נסיס ואידיאולוג'יק לבין משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

בחודשים האחרונים התקיימו שיחות ומגעים מתקדמים בין באומן בר ריבנאי לפובליסיס העולמית, במסגרתה פועלת סוכנות סאצ'י אנד סאצ'י המיוצגת בישראל על ידי באומן. השיחות, שבתחילה גורמים בסביבת פובליסיס ישראל סברו שלא יבשילו לכדי עסקה הגיעו כעת לשלבים הסופיים עם הגשת הבקשה למיזוג.

על פי מבנה הבעלות החדש של פובליסיס ישראל תרכוש החברה את מניות באומן בר ריבנאי בנוסף למניות רגב קויצקי בו מחזיק באומן בר ריבנאי את מנוית השליטה (כ-60%). מפרטי העסקה עולה כי פובליסיס תרכוש את מניות שותפיו של יורם באומן: שוני ריבנאי, מיקי בר ומשה גאון. יורם באומן שימונה ליו"ר הקבוצה בישראל ויוסי לובטון שישאר בתפקידו כמנכ"ל המשרד יחזיקו מניות בקבוצה המתגבשת. השניים גם חתמו על חוזה ארוך טווח וישארו בקבוצה כדי לשמור על מומנטום הצמיחה של המשרד - אותו מומנטום בעקבותיו טרחו בפובליסיס העולמית לחזק את אחיזתם בשוק הישראלי תוך רכישת מניות הקבוצה. לובטון ובאומן הבטיחו את הישארותם במשרד לפחות ב-5 השנים הקרובות.

רגב קויצקי ימותג מחדש בשם 'ליאו ברנט', ממותגי הפרסום אותם מפעילה פובליסיס בעולם ובעבר אף פעל בישראל תחת האכסנייה של גלר נסיס. גלר נסיס ישמור על שמו פובליסיס גלר נסיס ובאומן בר ריבנאי יהפוך לסאצ'י אנד סאצ'י וישדרג את הקשר שעמד עם המותג העולמי על הסכם ייצוג בלבד.

על הפרק עומדת גם תוכנית להקמת חברת מדיה נוספת בישראל שתקושר עם קבוצת פובליסיס. כיום מפעיל באומן בר ריבנאי את זניט מדיה כחברת רכש המדיה של המשרד אשר קונה גם למשרדים אחרים בישראל. עם השלמת העסקה עם פובליסיס עשויה הקבוצה להקים בישראל את הגרסה המקומית לחברת המדיה הבינלאומית של פובליסיס - סטארקום (מדיה). זו תוקם כדי להעניק שירותי מדיה לתקציבי הפרסום המטופלים בגלר נסיס וברגב קויצקי. תקציבים שכיום זוכים לשירותי מדיה מחברות כמו 'מדיה קום' ואחרים.

לאייס נודע כי בשבועות האחרונים מצפים בפובליסיס העולמית להחלטת חלק מבעלי המניות בפובליסיס ישראל - יאיר גלר ומשה נסיס לגבי עתיד החזקותיהם בקבוצה שעומדים יחד על כ-9%. גלר ונסיס משמשים גם כיו"רים של הקבוצה בישראל, תפקיד שהם יצטרכו להיפרד ממנו כאשר המפתחות יעברו לידיים של יורם באומן שזוכה להבעת אמון מצד מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית. מניות קבוצת MMS ישראל מוחזקים עוד על ידי ינון לנדנברג ודורון טל (שגם רשום כדירקטור של הקבוצה יחד עם יאיר גלר ונוספים) שמחזיקים יחד בכ-18% ורוני שניידר שמחזיק בכאחוז.

דורון טל שהחזיק בעבר בחצי ממניות סאצ'י אינטראקטיב - חברת הדיגיטל של באומן בר ריבנאי, יחד עם באומן, שימש בעבר כ'דלת האחורית' שנפתחה לפובליסיס העולמית לתוך באומן. עם הקמת MMS ישראל עברו מניותיו של טל בסאצ'י אינטראקטיב לידי הקבוצה העולמית כחלק מהעסקה הכוללת.

למניות המוחזקות על ידי לנדנברג, טל, שניידר, גלר ונסיס יש להוסיף את המניות שתקצה הקבוצה העולמית לבאומן ולובטון. במידה ואכן תושלם עסקת המיזוג ידולל נתח המניות המוחזק בידיים ישראליות כך שתמהיל האחזקה שמקנה לבעלים הצרפתיים כ-75% מהחברה יישמר.

הממונה על ההגבלים העסקיים אישר לאייס כי הוגשה בקשה למיזוג על ידי פובליסיס ישראל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גלובלי 06/03/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    תראו איך דעכו אריאלי, גלר, שלמור טמיר-כהן אחרי הרכישות. הבעלים עשו את האקזיט והורידו הילוך. כדאי למפרסמים לחפש אלנטרנטיבות רעננות יותר.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.