פרסום ראשון

מי יזכה בתקציב שברולט? UMI מוותרת על פרזנטציות ומחכה למשרד מהעשירייה

רנו מקבוצת קרסו ושברולט מקבוצת UMI מחפשים משרד פרסום ונמצאים במירוץ סמוי אחר המשרדים הפנויים. פוגל, GPS, שלמור וזרמון בסבב הפגישות
משה בנימין | (15)

חברת UMI שהחליטה לרענן את מערך הפרסום לאחר 5 שנים בגלר נסיס בנתה על חלון זמן של מספר חודשים בו יאותר משרד הפרסום שיחליף את פובליסיס גלר נסיס. לגלר היו תוכניות אחרות וצירופו של מותג מיצובישי ללקוחות המשרד דוחק כעת ב-UMI למצוא למותג שברולט משרד פרסום חלופי, ומהר.

במידה ושברולט היה המותג היחיד שנמצא ב'שופינג' בענף אזי היה מדובר בסיטואציה שגרתית של תקציב 'שמן' שמחפש בית ומחוזר על ידי שחקנים בולטים בענף. עם זאת, במקביל לשברולט נמצא גם תקציב רנו מקבוצת קרסו ב'שופינג' לאיתור משרד פרסום ורק כדי להפוך את זה ליותר מעניין חשוב להזכיר שמשרדי פרסום בעלי שיעור קומה הם מצרך די נדיר בקטגוריית הרכב בענף הפרסום, שכן רובם ככולם כבר מטפלים בתקציב כזה או אחר.

לאחרונה פורסם כי בתמונת תקציב הפרסום של רנו נמצאים שלמור-אבנון-עמיחי, JWT ישראל, זרמון DDB ופוקס-גורן-גלעדי. השמות האלו ועוד מוזכרים גם במקרה של שברולט ו-UMI. לאייס נודע כי בין שלמור אבנון עמיחי ו-UMI כבר התקיימה פגישה ולנציגי החברה הועברו פניות נוספות מצד פוגל וארועטי GPS הנושאים עיניים לתקציב שברולט.

עוד נודע לאייס כי למרות ש-UMI לא דחו אף פנייה על הסף, בסביבת יבואנית הרכב מעבירים מסר ברור על כך ש"הכיוון הוא למשרד גדול מהעשירייה הראשונה. כזה שייכנס לנעליו של גלר נסיס, יציג יכולות מובילות בכל הפרמטרים, נסיון בעבודה מול לקוח גלובלי ויוכל להכיל את האתגר של מותג שברולט".

מצב העניינים כעת מוביל לסיטואציה מעניינת בה למעשה מתקיימת תחרות שקטה וסמויה מהעין בין רנו ושברולט על משרדי הפרסום המובילים שנותרו ללא תקציב רכב. האופציות כידוע מצומצמות: היחידים, בין משרדי הפרסום בשליש העליון של משרדי הפרסום שנותרו ללא תקציב רכב הם JWT שטיפל בעבר בתקציב סובארו, שלמור אבנון עמיחי שנפרד רק לאחרונה מתקציבי קבוצת כלמוביל יונדאי, מרצדס ומיצובישי וזרמון DDB (לשעבר זרמון גולדמן) שנפרד מתקציב סיטרואן לטובת ראובני פרידן. באשר לשלמור וזרמון יוזכר כי אובדן התקציבים שחוו שני המשרדים בחודשים האחרונים די מרחיקים אותם מתואר 'העשירייה הראשונה'.

על פניו נראה כי התרגום בין השורות של כוונות UMI הוא למעשה רמז עבה מאוד שהחברה מנסה להעביר למשרדי הפרסום המובילים בתעשייה. זאת כדי שאחד מהם ייענה לפיתוי ויאותת ל-UMI בחזרה ש'יש על מה לדבר' ויסכים להחליף את תקציב הרכב בו הוא מטפל בשברולט.

לאייס נודע עוד כי ב-UMI החליטו, כנראה לאור לוח הזמן הצפוף שנכפה עליהם, לוותר על הדרישה המקובלת מהמשרדים להציג בפניהם פרזנטציה. ההחלטה על המשרד שיטפל בתקציב תתקבל לאחר הצגת תכלית של המשרדים בפני החברה.

מחברת UMI לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    GPS זו פיקציה הזויה..אין להם מושג (ל"ת)
    GPS 06/03/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
  • לחלוטין פיקציה (ל"ת)
    רווית 06/03/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ארנו סמואל 06/03/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    בלי קשר לענבר מרחב, בהינתן אסופת הכלום שנותרה בלי תקציבי רכב, רנו צריכים להיות דפוקים לגמרי כדי לשים את התקציב אצל אחד הלוזרים האלמנים. ומישהו גדול ורציני לא יוותר עבורם על תקציב רכב פשוט כי רנו לא סקסי וגדול מספיק לגדולים.
  • 9.
    מני 06/03/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    אלוהים ישמור!
  • אלי 06/03/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    זה משרד כירסום....
  • 8.
    רוני 06/03/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    וכל מי שמדבר פה בגנותם כנראה עבד בגלר או בחברת הניו מדיה הכושלת שלהם שעברה לינון. בכל מקרה, הם לקוח מעולה, אבל כזה שאינו מתפשר על איכות העבודה. Z
  • 7.
    בדיחה של משרד, יכולים לטפל ברכבי צעצוע (ל"ת)
    GPS ארועטי 05/03/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
  • קיקו 05/03/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    מה הם עשו לך... גם ברכבי צעצוע לא הייתי נותן למשרד ה"אסטרטגי" הזה לגעת
  • 6.
    אחד שיודע 05/03/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    זה רעל בחברה. עדיף לקחת חב' סיגריות עם סרטן מאשר את הלקוח הזה
  • 5.
    פחנוע 05/03/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    שלא ימצאו אף אחד או יותר גרוע את זרמון... גלר עשה בשבילם, אישית, הכל ובסוף זרקו אותו לכלבים. מגיע להם ומברוק לגלר על הריבאונד המהיר.
  • 4.
    אחד שיודע 05/03/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שמכיר אותם, מדובר בלקוח מזעזע. אנשים מגעילים בצורה יוצאת דופן, אפילו יותר מלקוחות תאורה ומזגנים מסוימים. הלקוח הזה אחראי על הרבה מההדרדרות של גלר - נטשו את המשרד הרבה אנשים טובים רק כדי לא לטפל בו. ליבי עם אנשי המשרד ש"יזכו" בחרא הזה.
  • 3.
    דייויד 05/03/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    חחחחחח
  • 2.
    אחת שיודעת... 05/03/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
    שיקח את UMI כלקוח!!!
  • 1.
    נעליו של גלר נסיס? זו בדיחה? (ל"ת)
    אוגילבי 05/03/2012 16:29
    הגב לתגובה זו
  • Yoni 05/03/2012 23:06
    הגב לתגובה זו
    לתקציב השמן הזה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש

עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים. 

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים. 

כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים. 

תכניות אחה"צ 

הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים. 

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.