דני דבורין שמעון ולנאי פרס מנכ"ל רשות השידור
צילום: צילום: דוד וינוקור

יש יותר כבוד: דני דבורין ושמעון וילנאי קיבל את פרס מנכ"ל רשות השידור

דני דבורין שמזוהה עם שידורי הספורט, ושמעון וילנאי שמסקר את תחום הבטיחות בדרכים, קיבלו את פרס מנכ"ל רשות השידור ע"ש אילן רועה ז"ל
שמרית ספקרו |

דני דבורין ושמעון וילנאי קיבלו בשבוע שעבר את פרס מנכ"ל רשות השידור על שם אילן רועה ז"ל, בטקס שהתקיים בבית אבי-חי בירושלים. באירוע אותו הנחו את הטקס הנחו איזי מן ודן כנר, נכחו יו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת, המנכ"ל יוני בן מנחם, מנהל קול ישראל מיקי מירו, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, ועוד.

וילנאי שימש ככתב בתחומים שונים, ובהם כתב לענייני משטרה בגוש דן, כתב לענייני חקלאות ותעשייה, כיום הוא כתב המכסה את הנגב והגליל ומוביל מזה שנים את סיקור המאבק בתאונות הדרכים. דבורין מזוהה עם שידורי הספורט של קול ישראל, מגיש את התכנית המיתולוגית 'שירים ושערים' וסיקר בין היתר 9 אליפויות עולם בכדורגל, 6 אולימפיאדות, יותר מ-30 משחקי גמר גביע המדינה בכדורגל, ומאות משחקים וארועי ספורט.

שמעון וילנאי שהתרגש מאד מהמעמד, גילה בנאומו כי היה זה הוא שהביא את אילן רועה ז"ל לעבודה בקול ישראל ותיאר עד כמה הוא חסר לו. דני דבורין בחר לפנות במילים מרגשות למשפחתו של רועה: "התמונות שראינו ממש צבטו את הלב אני בטוח שלא רק לי ולכן משפחתו של אילן יודעת שבקול ישראל ורשות השידור ימשיכו לזכור את אילן". דבורין הוסיף עוד כי "ממרום ניסיוני אני אומר לשדרנים הצעירים ממני בבואכם למיקרופון אל תשכחו את הניצוץ זה הדבר הכי חשוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.