בכל קופירייטר חבוי סופר? מקאן מאתגר את הקולגות שישלפו סיפורים מהמגירה

מהלך דיגיטלי של מקאן הפך את בכירי הקופי בענף כמו יורם לוי, ספי שקד, יניב מלינרסקי ועוד לחלק מקמפיין לקראת תחרות הסיפור הקצר של הארץ
משה בנימין | (5)

הקופירייטרים במשרד הפרסום מקאן אריקסון כנראה מאוד מבינים ללבם של קופירייטרים אחרים. לכן, למען קידום תחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ בחר משרד הפרסום לצאת במהלך פרסומי 'יוצר שיחה' - במסגרתו העבירו לחלק מבכירי הקריאייטיב בישראל הזמנה באמצעות הפייסבוק 'לשחרר את הסופר שחבוי בהם'.

במקאן מסבירים שהמהלך נשען על התובנה המושרשת בתחום שבכל קופירייטר מסתתר סופר בפוטנציה, לפיכך נבנה הצורך לעודד קופירייטרים בתחום שכותבים למגירה לצאת החוצה. במסגרת המהלך, מקאן שלחו הזמנות דיגיטליות אישיות, שנראות כהתכתבות בין חברים קרובים מאוד, לבכירי ענף הפרסום והשיווק בארץ. זאת במטרה לאתגר אותם ו'להוציא מהם את הסופר שחבוי בהם' ולמעשה להגשים את חלומם לפתוח בקריירת כתיבה. לצורך שליחת ההזמנות הקימו במקאן פרופילי פייסבוק המייצגים את הסופר שחבוי בכל אחד מבכירי הענף.

על הקופירייטרים שקיבלו את הפנייה ממקאן אריקסון נמנים יורם לוי מבאומן בר ריבנאי, ספי שקד מדרורי שלומי שקד, יניב מלינרסקי לשעבר במקאן וכיום פרילנסר, גיא בר מגיתם BBDO ואידה מרקוביץ' מאדלר חומסקי.

יורם לוי, סמנכ"ל הקריאיטיב בבאומן בר רבנאי, קיבל מסר אישי ובו נכתב: "היי יורם, מה שלומך. המון זמן שלא התראינו. פעם היינו נפגשים המון, טוב, זה היה החלום שלך להיות סופר. אבל אז התחלת להיות קופירייטר. אמרת "זה מגניב ויש בזה כסף, תהילה ותקציבאיות חינניות, אבל אל תדאג אני רק מסתדר קצת במקצוע ואז ביחד נגיע לשמיים". מאז הזמן עבר, כלוב הזהב סגר, אנחנו התרחקנו ואתה דהרת קדימה. מנהל וסמנכ"ל קריאייטיב בשלמור, גם אם הילדים קצת קיטרו, ואחר כך עשית מעבר חד לבאומן. היה קצת קשה ומלחיץ אבל כשעלה השחר התברר שעשית שינוי גדול במשרד. אבל זהו יורם, עכשיו הגיעה השעה. הגיעה השעה שאתה, זאת אומרת אני, תגשים את החלום הגדול שמסתתר בכל קופירייטר. הגיעה השעה לשים את הסלוגנים החמקמקים בצד ולהוציא לאור את מי שאתה באמת. הגיעה השעה לשלוח סיפור לתחרות של הארץ".

תחרות הסיפור הקצר של הארץ מיועדת לכותבים שטרם פרסמו ספר פרוזה. משתתפי התחרות נדרשים לשלוח אליה סיפור קצר אחד, שאורכו אינו עולה על 2,500 מילים, שטרם פורסם.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בכל איש קריאייטיב חבוי טורף אדם. רק שלא חבוי (ל"ת)
    05/03/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברנז'איש 04/03/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    זה מזכיר מדי את פעילות "קול אחד" שזכתה באפי.
  • א.ב יהושע 04/03/2012 20:41
    הגב לתגובה זו
    אחלה רעיון. לא צריך רק לרדת עליהם כל הזמן כי זה מקאן. שמגיע להם- אז מגיע.
  • מה הקשר קשקשן? (ל"ת)
    ברנז'איכס 04/03/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה רעיון, אהבתי (ל"ת)
    בני 04/03/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.