ניצולים אולימפיאדת מינכן בכפר האולימפי
צילום: יח"צ

לקראת אולימפיאדת לונדון: ערוץ ההיסטוריה חוזר למינכן עם ניצולי הטבח

ערוץ ההיסטוריה תיעד 7 ניצולים שחזרו לגרמניה ותיארו את הזווית שלהם לאירוע. במאי הפרויקט משה לניאדו: "הם חיכו להזדמנות לספר את סיפורם"
שימרית ספקרו | (4)

בחודש יולי ואוגוסט הקרוב, תתקיים אולימפיאדת לונדון בבירה הבריטית. באותה עת יציינו גם 40 שנה לרצח 11 הספורטאים הישראלים, במשחקים האולימפיים שנערכו במינכן ב-1972.

בחודש האחרון יצא צוות של ערוץ ההיסטוריה לגרמניה, יחד עם משלחת של 7 מניצולי אסון מינכן, לצורך צילומי תכנית דוקומנטרית עבור הערוץ. במהלך הצילומים חזרו הניצולים לראשונה כמשלחת לכפר האולימפי שם התקיימו הצילומים. במשך כשבוע הם תועדו מספרים על חוויותיהם וזיכרונותיהם מאותו לילה בין 5-6 בספטמבר 1972 ועל האופן בו הצליחו להינצל.

מנהל הקריאיטיב של ערוץ ההיסטוריה וחברת 'טלעד', משה לניאדו, משמש כבמאי הפרויקט. בשיחה עם אייס סיפר כי "מדובר בתכנית אחת מרכזית וגדולה בערוץ ההסטוריה שתספר את הנרטיב של סיפור הניצולים מזווית הראייה של כל אחד מהם. מדובר בארוע אחד - שכל אחד ראה מזוית אחרת".

לניאדו מתאר היענות מלאה מצד המרואיינים לטובת הפרויקט: "הם חיכו להזדמנות לספר את הסיפור שלהם, מאחר ובמשך 40 שנה היו בצל - ההתמקדות הייתה בעיקר בהרוגים ובמשפחותיהם ובזווית של הניצולים מעולם לא נגעו. הניצולים ישבו יחד והשלימו את הסיפורים אחד של השני, את כל החורים בסיפור. הם חוו סגירת מעגל גם מול עצמם וגם מול משפחותיהם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    באמת אף פעם לא סיקרו את הצד שלהם... (ל"ת)
    יוזמה מצויינת! 03/03/2012 00:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נשמע סיפור מרתק (ל"ת)
    עמית 01/03/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד על היוזמה לפרוייקט איכותי מסוג זה (ל"ת)
    אביב 01/03/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוף סוף תכנית איכותית (ל"ת)
    אחד שיודע 01/03/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.