קלאסיקה אחת לסופ"ש: חוזרים לבקר את הגורילה מהפרסומת של אמריקן טוריסטר
מה עולה לכם בראש כשאומרים לכם "פרסומת עם גורילה"?
אז הרבה שנים לפני שהגורילה של קדבורי זכתה בגרנד-פרי בפסטיבל קאן ב-2008 (סוכנות פרסום: פאלון), כיכבה גורילה אחרת בפרסומת של חברת התיקים והמזוודות אמריקן-טוריסטר (שלימים נקנתה ע"י סמסונייט).
אולם בעוד שבפרסומת של קדבורי הגורילה הופיעה כגימיק בלבד, הרי שבפרסומת הקלאסית שעלתה לאוויר ב-1970 (סוכנות פרסום: DDB), השימוש בגורילה נעשה על מנת להראות ולהמחיש את עמידות וקשיחות המוצרים של החברה.
סרטון הפרסומת של אמריקן טוריסטר
"Dear clumsy bell boys, brutal cab drivers, careless doormen, ruthless porters, savage baggage masters, and all butter-fingered luggage handlers all of over the world. Have we got a suitcase for you".
הפרסומת, אשר הופקה בעלות של 33,000 דולר בלבד, נבחרה על ידי אד-אייג' כאחת הפרסומות הטובות ביותר של המאה ה-20. היא שודרה במשך 15 שנים (ולכן היא גם דוגמה מצוינת לעקביות פרסומית), וזכתה למספר
טריוויה: המציג הינו שחקן בתוך תחפושת
1. בעקבות הפרסומת הפכה הגורילה לקמע של החברה. אגב, יש הטוענים שבכלל לא מדובר בגורילה אלא בשימפנזה. בעיקר אנשים שכותבים בויקיפדיה.
2. "המציג הינו שחקן בתוך תחפושת". מדובר בשחקן שנחשב בזמנו למספר אחת בעולם בגילום של תפקידי קוף (נשבע לכם) ובתיק העבודות שלו אפשר למצוא תפקיד מרכזי בטרזן.
3. בפרק "the suitcase" בעונה ה-4 של מד-מן, דון ופגי עובדים כל הלילה על המכרז של סמסונייט (שכאמור קנתה בהמשך את אמריקן-טוריסטר) ובשלב מסוים היא מציגה לו סקיצה למודעה שמראה פיל צועד על מזוודה על מנת להמחיש את עמידותה. בעקבות זאת החלו תהיות בקרב פרסומאים בארה"ב האם דמותה של פגי אולסן מגלמת בעצם את מרסייה בל, אשת הקריאטיב האגדית מ-DDB, אשר יצרה את פרסומת הגורילה יחד עם הפרטנר שלה (ובעלה לעתיד) רוי גרייס.
4. הגורילה זכתה לשם Oofi. מזל שבפרסומת עצמה כן היה קריאטיב.
המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R
- 5.רעות 01/03/2012 18:23הגב לתגובה זויש לך את הסרטים הכי טובים במחשב
- 4.מעריצה 01/03/2012 16:26הגב לתגובה זושיגעון
- 3.פרסומת אכזרית (ל"ת)ירון 01/03/2012 15:14הגב לתגובה זו
- 2.ליאונרדו 01/03/2012 14:19הגב לתגובה זותודה יוני, החכמת אותי באמצע היום
- 1.01/03/2012 14:04הגב לתגובה זורק עדיף לדעתי שהלינקים יופיעו בכתבה עצמה ולא כלינקים

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.