קלאסיקה אחת לסופ"ש: חוזרים לבקר את הגורילה מהפרסומת של אמריקן טוריסטר

הרבה לפני הפרסומת של קדבורי עם הגורילה, ב-1970, ובעלות של 33 אלף דולר בלבד העלתה DDB פרסומת למותג המזוודות שלימים הפך לסמסונייט
יוני להב | (5)

מה עולה לכם בראש כשאומרים לכם "פרסומת עם גורילה"?

לטור הקודם של מדור קלאסיקה אחת לסופ"ש

אז הרבה שנים לפני שהגורילה של קדבורי זכתה בגרנד-פרי בפסטיבל קאן ב-2008 (סוכנות פרסום: פאלון), כיכבה גורילה אחרת בפרסומת של חברת התיקים והמזוודות אמריקן-טוריסטר (שלימים נקנתה ע"י סמסונייט).

אולם בעוד שבפרסומת של קדבורי הגורילה הופיעה כגימיק בלבד, הרי שבפרסומת הקלאסית שעלתה לאוויר ב-1970 (סוכנות פרסום: DDB), השימוש בגורילה נעשה על מנת להראות ולהמחיש את עמידות וקשיחות המוצרים של החברה.

סרטון הפרסומת של אמריקן טוריסטר

"Dear clumsy bell boys, brutal cab drivers, careless doormen, ruthless porters, savage baggage masters, and all butter-fingered luggage handlers all of over the world. Have we got a suitcase for you".

הפרסומת, אשר הופקה בעלות של 33,000 דולר בלבד, נבחרה על ידי אד-אייג' כאחת הפרסומות הטובות ביותר של המאה ה-20. היא שודרה במשך 15 שנים (ולכן היא גם דוגמה מצוינת לעקביות פרסומית), וזכתה למספר גרסאות עדכון לאורך השנים. אולם גם לאחר עידן הגורילה, יפה לראות שהמיקוד הפרסומי של המותג בחוזק ועמידות המוצרים שלו נמשך כבר כמה עשורים, גם תחת המותג סמסונייט.

טריוויה: המציג הינו שחקן בתוך תחפושת

1. בעקבות הפרסומת הפכה הגורילה לקמע של החברה. אגב, יש הטוענים שבכלל לא מדובר בגורילה אלא בשימפנזה. בעיקר אנשים שכותבים בויקיפדיה.

2. "המציג הינו שחקן בתוך תחפושת". מדובר בשחקן שנחשב בזמנו למספר אחת בעולם בגילום של תפקידי קוף (נשבע לכם) ובתיק העבודות שלו אפשר למצוא תפקיד מרכזי בטרזן.

3. בפרק "the suitcase" בעונה ה-4 של מד-מן, דון ופגי עובדים כל הלילה על המכרז של סמסונייט (שכאמור קנתה בהמשך את אמריקן-טוריסטר) ובשלב מסוים היא מציגה לו סקיצה למודעה שמראה פיל צועד על מזוודה על מנת להמחיש את עמידותה. בעקבות זאת החלו תהיות בקרב פרסומאים בארה"ב האם דמותה של פגי אולסן מגלמת בעצם את מרסייה בל, אשת הקריאטיב האגדית מ-DDB, אשר יצרה את פרסומת הגורילה יחד עם הפרטנר שלה (ובעלה לעתיד) רוי גרייס.

4. הגורילה זכתה לשם Oofi. מזל שבפרסומת עצמה כן היה קריאטיב.

המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רעות 01/03/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    יש לך את הסרטים הכי טובים במחשב
  • 4.
    מעריצה 01/03/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    שיגעון
  • 3.
    פרסומת אכזרית (ל"ת)
    ירון 01/03/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ליאונרדו 01/03/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    תודה יוני, החכמת אותי באמצע היום
  • 1.
    01/03/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    רק עדיף לדעתי שהלינקים יופיעו בכתבה עצמה ולא כלינקים
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.