קובי ברקי יכהן כשופט בתחרות הפרסום של ארגון ה-Art Directors Club

שילובו של ברקי בצוות השופטים הוא הפעם הראשונה בה נציג ישראלי נבחר לשפוט בתחרות. זו השנה ה-91 ברציפות בה נערכת תחרות ה-ADC בניו יורק
משה בנימין | (7)

מנהל הקריאייטיב הראשי ושותף במשרד הפרסום 'שמעוני פינקלשטיין ברקי' - קובי ברקי נבחר לשמש כשופט בתחרות הפרסום של ארגון ADC ה-Art Directors Club.

ה-ADC שפועל מניו יורק כארגון ללא מטרות רווח מקיים מדי שנה תחרות פרסום בינלאומית בהשתתפות משרדי הפרסום המובילים בעולם. התחרות נחשבת לוותיקה בעולם הפרסום ותיערך השנה בפעם ה-91. ה-ADC נוסד ב-1920 על ידי קבוצה קטנה של פרסומאים ובראשם לואיס פדלאר ומהווה בית לכל ענפי התקשורת החזותית.

בתחרות המתקיימת מדי שנה מעניק ה-ADC את פרס קוביית הזהב/כסף לעבודות הזוכות. הפרס היוקרתי ביותר המוענק בתחרות הוא ה'היבריד' שמוענק עבור חדשנות יוצאת דופן ועבודה פורצת דרך. התחרות נחשבת לאחת הקשות המתקיימות מסביב לעולם ועל פי מדיניות הארגון אין ערובה להענקת פרס בכל קטגוריה.

מדי שנה מייצא ה-ADC את תערוכת הזוכים בתחרות הבינלאומית לערים מסביב לעולם. ב-2011 הגיעה התחרות לישראל והוצגו בה 120 עבודות מכל העולם שזכו בתחרות היוקרתית בקטגוריות כמו פרסום, עיצוב ואיור. התערוכה התקיימה במחלקה לתקשורת חזותית של בצלאל.

שילובו של קובי ברקי בצוות השופטים המצומצם של התחרות (22 בלבד) הוא למעשה הפעם הראשונה בה נציג מתעשיית הפרסום המקומית משמש כשופט בתחרות. לשמעוני פינקלשטיין ברקי ול-ADC יש הכרות מוקדמת - המשרד רשם 2 זכיות, שנתיים ברציפות בתחרות שמקמצת מאוד בפרסים. המשרד הישראלי הנוסף שהצליח לזכות בתחרות הוא שלמור אבנון עמיחי.

כראש צוות שופטי תחרות הפרסום מכהן ג'ון בוילר. מנהל הקריאייטיב הראשי ושותף ב-72andSunny. לפני כן שימש בוילר כמנהל הקריאייטיב ב- Wieden+Kennedy. אחת הפיגורות הבולטות בצוות השופטים הוא אקירה קאגאמי, אחד מהמרצים המובילים בפסטיבל קאן לפרסום ומי שמשמש כיועץ קריאייטיב גלובלי בסוכנות הפרסום Dentsu.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שני 30/03/2012 18:10
    הגב לתגובה זו
    אם נותרו פה כמה אנשים שפויים ומקצועיים, קובי הוא אחד מהם.
  • 6.
    ש.עובד לשעבר 21/03/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    ברכות קובי יקר. חבל שהקולגות לא מבינות את גודל ההצלחה.
  • 5.
    סטודנט לפרסום 05/03/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    עוקב אחרי התחרות בשנ?ם האחרונות והם בקושי מחלקים פרסים. בקאן ראיתי שמחלקים כמות של פי כמה.
  • 4.
    01/03/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    התקשרו משמעוני ביקשו שתורידו את התגובה? האמת כואבת?
  • 3.
    מה, גם בניו-יורק יש סיסים? לא ידעתי. (ל"ת)
    ג׳יאני 01/03/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברכות קובי וקררררררררררררר שם. (ל"ת)
    שירלי 01/03/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמעוני ? פינקלשטיין ? (ל"ת)
    בונזו 01/03/2012 01:00
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.