מי תבחר לפרסומת הסקיסטית של 2012: קבלו את 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו

לקראת יום האשה 2012 ויצו מפרסמת, זו השנה הרביעית ברציפות, רשימה של 10 פרסומות סקסיסטיות - לאחת מהן יוענק 'אות הקלון' באירוע שייערך בכנסת
משה בנימין | (13)

בשנה שעברה זה היה קמפיין המיתוג מחדש לקניון 'ארנה' מאת זרמון גולדמן, וכעת יוצא לדרכו 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו, במסגרתו תבחר הפרסומת והמפרסם הסקסיסטי ל-2012.

הענקת אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית של השנה החולפת תתקיים במסגרת אירועי 'יום האשה 2012'. המפרסם הפוגעני כפי שייקבע על פי ועדה מקצועית יוכרז באירוע שייערך בכנסת במעמד חברת הכנסת ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ובשיתוף הוועדה לקידום מעמד האשה יחד עם אשת התקשורת מירב מיכאלי, שירה מרגלית - סמנכ"ל רשת לשעבר, הבימאית אורנה בן דור, משתתפת ה'מעושרות' לאה שנירר, יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת ואנשי פרסום ותקשורת.

רשימת המפרסמים ומשרדי הפרסום ה'מתחרים' על אות הקלון

אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות. בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (מאת זרמון גולדמן). בשנים קודמות הוענק אות הקלון גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ושטחית. עוד הוסיפה כי, השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".

במרכז האירוע בכנסת ייערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מירב מיכאלי. בדיון ישתתפו ח"כ ציפי חוטובלי, אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, שירה מרגלית, סמנכ"לית "רשת" לשעבר, זכיינית ערוץ 2, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום 'גליקמן נטלר סמסונוב', פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.

הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ובחירת המפרסמים ש"יזכו" באות הקלון נעשית על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו ומיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצו.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    שירי 01/03/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    קרייריסטית, אינטיליגנטית, יפה ואין לה זמן לנקות את הבית כמו שחמותה הייתה רוצה.. זו פרסומת יפה ומצחיקה בעיני
  • 12.
    פרסום בריח עץ חרובים לא משיג כלום (ל"ת)
    איכסה פיכסה 29/02/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אחד שידע 29/02/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    לצערן (ולשמחתנו) הם מרביצות כמו בנות
  • 10.
    מצחיקי (ל"ת)
    סער פין 29/02/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יואב 29/02/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    השיעמום מעביר אותן על דעתן...חבל שאלה מייצגות את המין הנשי
  • 8.
    אביב המבין 29/02/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    עם הכדורים שרק מעליבים את כל הלא מוצלחים כמוהם. הכי סקסיסטי פשיסטי ופטיפיסטי. אין מה להגיד גוף שגם גובה מס רק מהעניים בתוענה שהוא נותן להם כיתות מתנסים פרסי ספרות ותאטרון. אבל מפרסם את עצנו ע"י לימוד איך להתעלל החלשים. היגיע הזמן לסגור את מס הכנסה ג' הזה!!!
  • 7.
    מישל 29/02/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    משרד שכל שנותיו שם הסקסיזם כמטרה גם בפרסומות שיצר וגם ביחס לעובדותיו
  • 6.
    כל הפרסומות ממש מעולות! (ל"ת)
    המומחה 29/02/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ציפי חוטובלי-מכה שלא כתובה בתורה!! (ל"ת)
    משה 29/02/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    29/02/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    ואותה בחרו בויצו לשפוט או אפילו לחוות דעה בנושא. קודם תדאגו לליהוק מתאים ולא פופוליסטי ואז תהיה לכם הזכות לחלק אות קלון למפרסם הפוגעני. שנירר מעידה על כל מה שפגום בויצו
  • 3.
    נשות ויצו לכו תשנו על האף (ל"ת)
    זכויות הגבר במשפחה 29/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    29/02/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    שום דבר מרתיע לא יצא מאות הקלון הזה
  • 1.
    29/02/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    היא מעולה!!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.