מי תבחר לפרסומת הסקיסטית של 2012: קבלו את 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו

לקראת יום האשה 2012 ויצו מפרסמת, זו השנה הרביעית ברציפות, רשימה של 10 פרסומות סקסיסטיות - לאחת מהן יוענק 'אות הקלון' באירוע שייערך בכנסת
משה בנימין | (13)

בשנה שעברה זה היה קמפיין המיתוג מחדש לקניון 'ארנה' מאת זרמון גולדמן, וכעת יוצא לדרכו 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו, במסגרתו תבחר הפרסומת והמפרסם הסקסיסטי ל-2012.

הענקת אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית של השנה החולפת תתקיים במסגרת אירועי 'יום האשה 2012'. המפרסם הפוגעני כפי שייקבע על פי ועדה מקצועית יוכרז באירוע שייערך בכנסת במעמד חברת הכנסת ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ובשיתוף הוועדה לקידום מעמד האשה יחד עם אשת התקשורת מירב מיכאלי, שירה מרגלית - סמנכ"ל רשת לשעבר, הבימאית אורנה בן דור, משתתפת ה'מעושרות' לאה שנירר, יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת ואנשי פרסום ותקשורת.

רשימת המפרסמים ומשרדי הפרסום ה'מתחרים' על אות הקלון

אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות. בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (מאת זרמון גולדמן). בשנים קודמות הוענק אות הקלון גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ושטחית. עוד הוסיפה כי, השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".

במרכז האירוע בכנסת ייערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מירב מיכאלי. בדיון ישתתפו ח"כ ציפי חוטובלי, אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, שירה מרגלית, סמנכ"לית "רשת" לשעבר, זכיינית ערוץ 2, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום 'גליקמן נטלר סמסונוב', פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.

הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ובחירת המפרסמים ש"יזכו" באות הקלון נעשית על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו ומיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצו.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    שירי 01/03/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    קרייריסטית, אינטיליגנטית, יפה ואין לה זמן לנקות את הבית כמו שחמותה הייתה רוצה.. זו פרסומת יפה ומצחיקה בעיני
  • 12.
    פרסום בריח עץ חרובים לא משיג כלום (ל"ת)
    איכסה פיכסה 29/02/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אחד שידע 29/02/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    לצערן (ולשמחתנו) הם מרביצות כמו בנות
  • 10.
    מצחיקי (ל"ת)
    סער פין 29/02/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יואב 29/02/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    השיעמום מעביר אותן על דעתן...חבל שאלה מייצגות את המין הנשי
  • 8.
    אביב המבין 29/02/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    עם הכדורים שרק מעליבים את כל הלא מוצלחים כמוהם. הכי סקסיסטי פשיסטי ופטיפיסטי. אין מה להגיד גוף שגם גובה מס רק מהעניים בתוענה שהוא נותן להם כיתות מתנסים פרסי ספרות ותאטרון. אבל מפרסם את עצנו ע"י לימוד איך להתעלל החלשים. היגיע הזמן לסגור את מס הכנסה ג' הזה!!!
  • 7.
    מישל 29/02/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    משרד שכל שנותיו שם הסקסיזם כמטרה גם בפרסומות שיצר וגם ביחס לעובדותיו
  • 6.
    כל הפרסומות ממש מעולות! (ל"ת)
    המומחה 29/02/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ציפי חוטובלי-מכה שלא כתובה בתורה!! (ל"ת)
    משה 29/02/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    29/02/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    ואותה בחרו בויצו לשפוט או אפילו לחוות דעה בנושא. קודם תדאגו לליהוק מתאים ולא פופוליסטי ואז תהיה לכם הזכות לחלק אות קלון למפרסם הפוגעני. שנירר מעידה על כל מה שפגום בויצו
  • 3.
    נשות ויצו לכו תשנו על האף (ל"ת)
    זכויות הגבר במשפחה 29/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    29/02/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    שום דבר מרתיע לא יצא מאות הקלון הזה
  • 1.
    29/02/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    היא מעולה!!