מי תבחר לפרסומת הסקיסטית של 2012: קבלו את 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו
בשנה שעברה זה היה קמפיין המיתוג מחדש לקניון 'ארנה' מאת זרמון גולדמן, וכעת יוצא לדרכו 'מצעד הבושה' השנתי של ויצו, במסגרתו תבחר הפרסומת והמפרסם הסקסיסטי ל-2012.
הענקת אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית של השנה החולפת תתקיים במסגרת אירועי 'יום האשה 2012'. המפרסם הפוגעני כפי שייקבע על פי ועדה מקצועית יוכרז באירוע שייערך בכנסת במעמד חברת הכנסת ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ובשיתוף הוועדה לקידום מעמד האשה יחד עם אשת התקשורת מירב מיכאלי, שירה מרגלית - סמנכ"ל רשת לשעבר, הבימאית אורנה בן דור, משתתפת ה'מעושרות' לאה שנירר, יו"ר ויצו ישראל גילה אשרת ואנשי פרסום ותקשורת.
רשימת המפרסמים ומשרדי הפרסום ה'מתחרים' על אות הקלון
אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות. בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (מאת זרמון גולדמן). בשנים קודמות הוענק אות הקלון גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.
יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ושטחית. עוד הוסיפה כי, השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".
במרכז האירוע בכנסת ייערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מירב מיכאלי. בדיון ישתתפו ח"כ ציפי חוטובלי, אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, שירה מרגלית, סמנכ"לית "רשת" לשעבר, זכיינית ערוץ 2, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום 'גליקמן נטלר סמסונוב', פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.
הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ובחירת המפרסמים ש"יזכו" באות הקלון נעשית על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו ומיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצו.
- 13.שירי 01/03/2012 09:56הגב לתגובה זוקרייריסטית, אינטיליגנטית, יפה ואין לה זמן לנקות את הבית כמו שחמותה הייתה רוצה.. זו פרסומת יפה ומצחיקה בעיני
- 12.פרסום בריח עץ חרובים לא משיג כלום (ל"ת)איכסה פיכסה 29/02/2012 18:29הגב לתגובה זו
- 11.אחד שידע 29/02/2012 17:36הגב לתגובה זולצערן (ולשמחתנו) הם מרביצות כמו בנות
- 10.מצחיקי (ל"ת)סער פין 29/02/2012 15:32הגב לתגובה זו
- 9.יואב 29/02/2012 15:24הגב לתגובה זוהשיעמום מעביר אותן על דעתן...חבל שאלה מייצגות את המין הנשי
- 8.אביב המבין 29/02/2012 15:17הגב לתגובה זועם הכדורים שרק מעליבים את כל הלא מוצלחים כמוהם. הכי סקסיסטי פשיסטי ופטיפיסטי. אין מה להגיד גוף שגם גובה מס רק מהעניים בתוענה שהוא נותן להם כיתות מתנסים פרסי ספרות ותאטרון. אבל מפרסם את עצנו ע"י לימוד איך להתעלל החלשים. היגיע הזמן לסגור את מס הכנסה ג' הזה!!!
- 7.מישל 29/02/2012 15:06הגב לתגובה זומשרד שכל שנותיו שם הסקסיזם כמטרה גם בפרסומות שיצר וגם ביחס לעובדותיו
- 6.כל הפרסומות ממש מעולות! (ל"ת)המומחה 29/02/2012 14:59הגב לתגובה זו
- 5.ציפי חוטובלי-מכה שלא כתובה בתורה!! (ל"ת)משה 29/02/2012 14:59הגב לתגובה זו
- 4.29/02/2012 14:34הגב לתגובה זוואותה בחרו בויצו לשפוט או אפילו לחוות דעה בנושא. קודם תדאגו לליהוק מתאים ולא פופוליסטי ואז תהיה לכם הזכות לחלק אות קלון למפרסם הפוגעני. שנירר מעידה על כל מה שפגום בויצו
- 3.נשות ויצו לכו תשנו על האף (ל"ת)זכויות הגבר במשפחה 29/02/2012 14:30הגב לתגובה זו
- 2.29/02/2012 14:28הגב לתגובה זושום דבר מרתיע לא יצא מאות הקלון הזה
- 1.29/02/2012 14:27הגב לתגובה זוהיא מעולה!!