אחרי שנה של מאבקים הושגה פשרה: מקאן ישלם לערוץ 9 כ-3 מיליון שקלים

עורכי הדין של מקאן פנו לנציגי ערוץ 9 וביקשו לסיים את המאבק המשפטי מחוץ לביהמ"ש. המשרד שילם חוב עבור פרסומות ששודרו ברבעון ה-1 של 2011
משה בנימין | (4)

משרד הפרסום מקאן אריקסון החליט שלא למשוך את המאבק המשפטי מול ערוץ 9 לתוך 2012 והגיע עם הערוץ הרוסי לפשרה מחוץ לבית המשפט. מקאן ישלם לערוץ כ-3 מיליון שקלים ובכך תבוא לסיומה התביעה שהגיש הערוץ כנגד משרד הפרסום.

כזכור, בין הצדדים החל מאבק משפטי לאחר שמשרד הפרסום סרב לשלם עבור פרסומות של לקוחותיו ששודרו בערוץ ברבעון הראשון של 2011. סכום התביעה בהתאם לחוב של מקאן לערוץ נאמד בכ-3 מיליון שקלים. בערוץ 9 טענו כי עם תום הסכם בן שנתיים מתחילת 2009 ישבו הצדדים לקראת סוף 2010 לדיון מחדש על התנאים המסחריים.

מצד הערוץ הופנתה למקאן תביעה לתמחור חדש וגבוה יותר של נקודות הרייטינג בערוץ. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לתמחור נקודות הרייטינג ב-2011 כאשר במקביל המשיך מקאן אריקסון להעלות קמפיינים בערוץ. במקאן טענו בזמנו כי ההסכם החדש אליו חותר הערוץ מפר הסכמים מוקדמים בין הצדדים וסירב לשלם את חובו בגין הפרסומות בתחילת 2011.

בסוף השבוע האחרון הועברה לבאי כוחם של ערוץ 9 פנייה מצד עורכי הדין של מקאן אריקסון בה הובעה נכונות להסדיר את החוב מחוץ לכותלי בית המשפט. מקאן שסגר לפני כחודשיים את המחלקה הרוסית בסקטור המגזרים שלו, ניאות לשלם לערוץ 9 את החוב שנאמד בכ-3 מיליון שקלים ובכך סיכם וחיסל סופית את פרק הפרסום שלו במגזר הרוסי.

יוזכר כי על רקע סיום העבודה של מקאן אריקסון מול ערוץ 9 וסגירת המחלקה הרוסית במשרד, החל הערוץ לפנות ישירות ללקוחות המשרד שטופלו במקאן. בין הלקוחות מולפ פועל הערוץ נמנים yes, סלקום (שכבר סיים את ההתקשרות עם מקאן), סמסונג ועוד.

בערוץ 9 סירבו להגיב. ממקאן אריקסון לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הוא כבר לא שם (ל"ת)
    גן 29/02/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי עזור נותן עבודה!!!! (ל"ת)
    29/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    29/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    הוא הפסיד כסף, את המחלקה הרוסית וקצת מיושרו המקצועי
  • 1.
    אחד שלא מבין כלום 29/02/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    אנשים הלכו הביתה סגרו מחלקה שהייתה מצליחה...אני ממש לא מבין את התנהלות האנשים . פשוט בושה של התנהלות ניהולית של מנהלי המחלקה ושל מקאן מול הערוץ ומול העובדים פשוט בדיחה וזה המשרד הכי גדול בארץ!!!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.