פרסום ראשון

המכרז על תקציב דומינוס: 6 משרדים יתמודדו, חברון זלצמן שביט השיג את שלו

בין המתמודדים יהיו אדלר חומסקי, באומן, מקאן, פרסום אברהם וארועטי GPS. חז"ש זכה לנקודות זכות וזומן לפגישה עם הרשת לאחר הפנייה בבאנרים
משה בנימין | (23)

המכרז על תקציב הפרסום של דומינוס פיצה מצליח לרכז סביבו רשימה נאה של משרדי פרסום. לאייס נודע כי בין המתמודדים נמנים אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, מקאן אריקסון, ארועטי GPS ו'פרסום אברהם'.

זרמון גולדמן שטיפל בתקציב הפרסום ב-7 השנים האחרונות יתמודד אף הוא על התקציב, הפעם בפורמט החדש בהובלתו של אילון זרמון וללא הדר גולדמן שתקציב דומינוס פיצה היה בפורטפוליו האישי שלו בחלוקה בין 2 השותפים.

מי שקיבל מאנשי דומינוס פיצה את השיחה לה ציפה הוא משרד הפרסום חברון זלצמן שביט. זאת בעקבות המהלך המפתיע של המשרד, במסגרתו העלה באתר אייס באנרים שיועדו לעיניהם של יוסי אלבז ועידו פרידמן, מנכ"ל ושותף דומינוס ומנהל השיווק, בהתאמה. כזכור, בבאנרים שעלו ללא הודעה מוקדמת, נעשתה פנייה אישית לשניים כשמשרד הפרסום מציין את העובדה שרשת דומינוס מרכזת מחצית ממחזור המכירות בדיגיטל ומכאן הפנייה הלא שגרתית.

לאייס נודע כי השיחה שנוצרה בעקבות המהלך הגיעה לאוזניהם של אנשי דומינוס יחד עם שיחות טלפון ממקורבים שהפנו אותם לבאנר ולכתבה על המהלך. חברון זלצמן שביט השיג את שלו - דומינוס פיצה שלא לקחו את המשרד בחשבון בתוכניות הראשוניות זימנו אותו לפגישת היכרות שייתכן ותוביל להשתתפות במכרז לאור נקודות הזכות שהוא הרוויח בקרב אלבז ופרידמן.

תקציב הפרסום של דומינוס פיצה יעמוד על 8-10 מיליון שקלים ב-2012 במחירים ריאליים. על פי יפעת בקרת פרסום ב-2009 עמד תקציב הפרסום של הרשת על כ-5 מיליון שקלים וב-2010 הוא צמח לכדי 9 מיליון שקלים, במחירים ריאליים. ב-2011 עמד תקציב הפרסום של הרשת על כ-9.6 מיליון שקלים במחירים ריאליים.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    בדיחה 29/02/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    בדיחה כולם!
  • מקאן היו מוכנים לשלם על הרעיונות של חז"ש (ל"ת)
    שי 29/02/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    לא הבנתי מה חברון השיגו? מקאן לוקחים במילא (ל"ת)
    משה 28/02/2012 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    קיקו 28/02/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    יש דבר כזה?
  • 13.
    משה, חבל"ז על הקמפיין לחז"ש (ל"ת)
    יוסף 28/02/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
  • נראה לי שכל הטוקבקיסטים של ספי עברו לחז"ש (ל"ת)
    רחמו הגדול 28/02/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    לא מהענף 28/02/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    שפו לשלישייה. בא לי דומינוס טריפל...
  • 11.
    ליאון 28/02/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    חברים, מה שזרמון עשו לדומינוס , צריך לתת להם קרדיט לעוד 10 שנים...מה קרה? תפרגנו כשצריך...X זרמון...
  • 10.
    28/02/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    שבתכלס לא שווים יותר מדי. לא בכסף ולא בהישגים.
  • 9.
    שוקי 28/02/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    הולך שם טרור! לא ללכת לשם.
  • 8.
    היודע 28/02/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    אדלר חומסקי כבר מזמן קיבלו את התקציב ככה שחבל לעלות שמות
  • 7.
    שירלי 28/02/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    יאללה קנאים, חז"ש עשו מהלך מבריק. זה מהלך שמביא תקציב. בהצלחה לכולם.
  • 6.
    מיקי 28/02/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    שיחקו אותה. נותנים בראש
  • 5.
    גיא 28/02/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    תרגעו, אני לא עובד שם ואין לי שום אינטרס... אבל אני חושב שהם השם הכי מעניין ברשימה הארוכה (מידי). במקום דומינוס הייתי שם את הגדולים בצד (דווקא העבודה הדי טובה עם זרמון הוכיחה ששווה להם להישאר במשרד בינוני). מבין הקטנים יותר - GPS זה משרד נוראי ומשעמם ובחברון זלצמן שביט אין כלום חוץ מגימיקים (מישהו יכול לציין קמפיין אחד שהם עשו???) מה שהטוקבקיסטים של חברון הולכים לעשות לי עכשיו...
  • עידן 28/02/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    אני גם לא מאחד המשרדים שמתמודד, אבל אני מספיק זמן בתחום כדי להבין שמה שאברהם עשה לתקציב הרכב החדש שקיבל זה כל כך דל ועלוב, שעדיף שהתקציב היה נשאר בסטודיו של אדלר ומטופל על ידי הביצועיסטים שם.
  • שי 29/02/2012 00:17
    התקציב של אאודי הגיע לאברהם לפני חודש. איך אתה יכול לקבוע אם העבודה שלהם טובה או גרועה? זה לא רציני...
  • 4.
    חזל"ש 28/02/2012 11:16
    הגב לתגובה זו
    וואט דה פאק. חוץ מקפה עם בעלי דומינוס הם לא ממש הולכים להתקדם במכרז הזה אבל לפחות הרוויחו חשיפה נאה
  • אוקי 28/02/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    משרד צעיר שעושה יותר מכל המשרדים האחרים. אסי גאון
  • חברון זלצמן שביט עשו לכולם בית ספר (ל"ת)
    אמיר 28/02/2012 14:17
  • 3.
    ראובן אדלר 28/02/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    זאת הולכת להיות השנה של המשרד הזה
  • 2.
    זקני טבריה 28/02/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    המשרד החדש לא צריך לגעת בקמפיין הזה!
  • 1.
    ואני דווקא אוהבת פיצה דומינו (ל"ת)
    שרון 28/02/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.