המכרז על תקציב הפרסום של הרכבת: בין המתמודדים - אדלר חומסקי וגיתם
תקציב הפרסום של רכבת ישראל שיצא למכרז לפני כשבועיים יחתום היום (יום ב') בשעה 13:00 את השלב המקדים בו מגובשת רשימת המתמודדים. לאייס נודע כי בשלב זה המשרדים המתמודדים על המכרז הם אדלר חומסקי, גיתם BBDO, שמעוני פינקלשטיין ברקי ויורו ישראל.
כזכור, בפעם הקודמת בה רכבת ישראל הוציאה למכרז את תקציב הפרסום שלה - ענף הפרסום הגיב בהחרמה, כמעט בהסכמה מלאה, בעקבות התנאים המסחריים הנוקשים אליהם נצמדה הנהלת הרכבת. המשרד היחיד שניגש למכרז היה זרמון גולדמן שלבסוף גם זכה בתקציב וטיפל בו ב-5 השנים האחרונות.
ברכבת ישראל דורשים ערבות בנקאית של 100 אלף שקלים להבטחת ההצעות המתמודדות במכרז. בנוסף, נדרש המשרד להציג היקפי פעילות של 25 מיליון שקלים (ללא מע"מ) בהוצאה לפרסום באחת מהשנים 2010 או 2011.
תקציב הפרסום של הרכבת לשנת 2012 עתיד לעמוד על בין 10 ל-15 מיליון שקלים. בשלב הראשון לא נדרשים המשרדים להציג פתרונות קריאייטיב אלא מענה אסטרטגי לפי צרכי רכבת ישראל. מבחינת התנאים המסחריים בגזרת המדיה - במסמכי המכרז הציגה רכבת ישראל דרישה לציין מחירי נטו בעיתונות, טלוויזיה ועוד בתוספת עמלת משרד שלא תעלה על 8%, ללא ריטיינר.
סעיף המדיה עליו מתעקשת רכבת ישראל הוא זה שמשאיר לא מעט משרדים גדולים בענף מחוץ למירוץ בטענה כי מדובר בתנאים שאינם מאפשרים פעילות רווחית. כזכור, במכרז הקודם ב-2007 דרשה בנוסף הרכבת כי תקציבי המדיה והקריאייטיב יפוצלו וינוהלו על ידי 2 משרדים שונים. במכרז הנוכחי לא הוצגה דרישה שכזו על ידי הרכבת.
תקציב הפרסום של רכבת ישראל עמד בשנת 2010 על כ-9.5 מילון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2011 עמד התקציב על כ-5 מיליון דולר, במחירי מחירון. הנתונים על פי יפעת בקרת פרסום.
- 7.פנקלשטיין עומדים בתנאי הסף? (ל"ת)הקטר 01/03/2012 00:57הגב לתגובה זו
- 6.שיחליף כדור 28/02/2012 10:37הגב לתגובה זוזה ידוע, וסיבותיו עימו, זה עניין לפסיכיאטרים. והגבר שהוא אובססיבי לגביו בקושי מכיר בקיומו....עצוב. אבל אולי לרכבת ייצא מזה טוב והוא יעבוד חינם.
- וואו איזה אאוטינג (ל"ת)28/02/2012 19:57הגב לתגובה זו
- 5.גיתם ואדלר בהחלט מתמודדים ראויים. (ל"ת)אבוטבול 27/02/2012 18:44הגב לתגובה זו
- 28/02/2012 07:58הגב לתגובה זובושה
- 4.מגיע לזוכה 27/02/2012 14:34הגב לתגובה זואם יש משרד שמוכן לעבוד עם הנהלה מזעזעת, עובדים איומים, תדמית שלא ניתן לשקמה ולא משנה מה תעשה ולקבל 8% עמלה שאמורה לממן את כל ההוצאות על הלקוח הזה - מגיע לו. עד שלא יתאחדו כל המשרדים כאחד ויגידו לגופים האלו לא. זה ימשיך לנצח. גוף ממשלתי שרוצה לעבוד ללא עמלה שילך ללפ"מ.
- 27/02/2012 18:37הגב לתגובה זושיעבדו עם לפמ
- 3.מטומטם 27/02/2012 13:54הגב לתגובה זוזה פשוט טימטום שמישהו מוכן לעבוד בכאלה תנאים, זה מבזה עוד יותר ענף בזוי גם ככה.
- 2.27/02/2012 13:23הגב לתגובה זוצריך שמשרדי הפרסום "ישבתו" סטייל עובדי רכבת ישראל.
- 1.ניסים 27/02/2012 12:58הגב לתגובה זועוד 2 תקציבים בדרך לאדלר: רכבת ודומינוס
- אם זה ב 8 אחוז, שיהיה להם לבריאות (ל"ת)27/02/2012 15:40הגב לתגובה זו