המכרז על תקציב הפרסום של הרכבת: בין המתמודדים - אדלר חומסקי וגיתם
תקציב הפרסום של רכבת ישראל שיצא למכרז לפני כשבועיים יחתום היום (יום ב') בשעה 13:00 את השלב המקדים בו מגובשת רשימת המתמודדים. לאייס נודע כי בשלב זה המשרדים המתמודדים על המכרז הם אדלר חומסקי, גיתם BBDO, שמעוני פינקלשטיין ברקי ויורו ישראל.
כזכור, בפעם הקודמת בה רכבת ישראל הוציאה למכרז את תקציב הפרסום שלה - ענף הפרסום הגיב בהחרמה, כמעט בהסכמה מלאה, בעקבות התנאים המסחריים הנוקשים אליהם נצמדה הנהלת הרכבת. המשרד היחיד שניגש למכרז היה זרמון גולדמן שלבסוף גם זכה בתקציב וטיפל בו ב-5 השנים האחרונות.
ברכבת ישראל דורשים ערבות בנקאית של 100 אלף שקלים להבטחת ההצעות המתמודדות במכרז. בנוסף, נדרש המשרד להציג היקפי פעילות של 25 מיליון שקלים (ללא מע"מ) בהוצאה לפרסום באחת מהשנים 2010 או 2011.
תקציב הפרסום של הרכבת לשנת 2012 עתיד לעמוד על בין 10 ל-15 מיליון שקלים. בשלב הראשון לא נדרשים המשרדים להציג פתרונות קריאייטיב אלא מענה אסטרטגי לפי צרכי רכבת ישראל. מבחינת התנאים המסחריים בגזרת המדיה - במסמכי המכרז הציגה רכבת ישראל דרישה לציין מחירי נטו בעיתונות, טלוויזיה ועוד בתוספת עמלת משרד שלא תעלה על 8%, ללא ריטיינר.
סעיף המדיה עליו מתעקשת רכבת ישראל הוא זה שמשאיר לא מעט משרדים גדולים בענף מחוץ למירוץ בטענה כי מדובר בתנאים שאינם מאפשרים פעילות רווחית. כזכור, במכרז הקודם ב-2007 דרשה בנוסף הרכבת כי תקציבי המדיה והקריאייטיב יפוצלו וינוהלו על ידי 2 משרדים שונים. במכרז הנוכחי לא הוצגה דרישה שכזו על ידי הרכבת.
תקציב הפרסום של רכבת ישראל עמד בשנת 2010 על כ-9.5 מילון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2011 עמד התקציב על כ-5 מיליון דולר, במחירי מחירון. הנתונים על פי יפעת בקרת פרסום.
- 7.פנקלשטיין עומדים בתנאי הסף? (ל"ת)הקטר 01/03/2012 00:57הגב לתגובה זו
- 6.שיחליף כדור 28/02/2012 10:37הגב לתגובה זוזה ידוע, וסיבותיו עימו, זה עניין לפסיכיאטרים. והגבר שהוא אובססיבי לגביו בקושי מכיר בקיומו....עצוב. אבל אולי לרכבת ייצא מזה טוב והוא יעבוד חינם.
- וואו איזה אאוטינג (ל"ת)28/02/2012 19:57הגב לתגובה זו
- 5.גיתם ואדלר בהחלט מתמודדים ראויים. (ל"ת)אבוטבול 27/02/2012 18:44הגב לתגובה זו
- 28/02/2012 07:58הגב לתגובה זובושה
- 4.מגיע לזוכה 27/02/2012 14:34הגב לתגובה זואם יש משרד שמוכן לעבוד עם הנהלה מזעזעת, עובדים איומים, תדמית שלא ניתן לשקמה ולא משנה מה תעשה ולקבל 8% עמלה שאמורה לממן את כל ההוצאות על הלקוח הזה - מגיע לו. עד שלא יתאחדו כל המשרדים כאחד ויגידו לגופים האלו לא. זה ימשיך לנצח. גוף ממשלתי שרוצה לעבוד ללא עמלה שילך ללפ"מ.
- 27/02/2012 18:37הגב לתגובה זושיעבדו עם לפמ
- 3.מטומטם 27/02/2012 13:54הגב לתגובה זוזה פשוט טימטום שמישהו מוכן לעבוד בכאלה תנאים, זה מבזה עוד יותר ענף בזוי גם ככה.
- 2.27/02/2012 13:23הגב לתגובה זוצריך שמשרדי הפרסום "ישבתו" סטייל עובדי רכבת ישראל.
- 1.ניסים 27/02/2012 12:58הגב לתגובה זועוד 2 תקציבים בדרך לאדלר: רכבת ודומינוס
- אם זה ב 8 אחוז, שיהיה להם לבריאות (ל"ת)27/02/2012 15:40הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
