חדש באייס - קלאסיקה אחת לסופ"ש: פרסומות הסטוריות שאתם חייבים להכיר

עולם הפרסום הציג לאורך ההסטוריה הקצרה שלו כמה פרסומות על זמניות שהפכו לקלאסיקה. מדור חדש של אייס ויוני להב, סמנכ"ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי יציג אותן לפניכן אחת לשבוע. מתחילים בארגנטינה
יוני להב | (6)

כפרסומאים, אנחנו שואפים כל הזמן לחדש: לעלות על תובנה חדשה, לייצר רעיון פורץ דרך, להשיג את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, לעשות שימוש במדיה חדשנית. אנחנו כל הזמן חושבים קדימה ומנסים להמציא את הגלגל מחדש, לעשות את מה שאף אחד עוד לא עשה. אבל כמו שאמר נפוליאון - "עם ללא עבר, אין לו עתיד", ולכן גם אנחנו, "עם הפרסומאים", חייבים להכיר את העבר שלנו, את אבני היסוד שעליהן הענף שלנו מבוסס.

למרות שאנחנו חיים כיום בעולם של דיגיטל, אינטגרייטד, CRM, AR, LBS, RFID, NFC, SEO, RAK ועוד כל מיני ראשי תיבות, הרי שפעם, הרבה לפני כל אלו, פשוט עשו פרסומות טלוויזיה מעולות, חלקן הפך לקלאסיקות עם השנים. הטור הזה מוקדש להן.

בכל יום חמישי נציג כאן קלאסיקה אחת לסופ"ש - פרסומת קלאסית שאתם חייבים להכיר כפרסומאים.

הפרסומת הראשונה בסדרה היא תשדיר בחירות ולא פרסומת למותג מסחרי.

אנחנו בדרך כלל נוהגים לפרסם אבקות כביסה, מכוניות, מוצרי מזון, סלולר, בנקים וכדומה. בעולם השיווק הפוליטי לעומת זאת, לא מקדמים בו מוצר או שירות, אלא בן-אדם: המועמד.

TBWA בואנוס-איירס - 2006

האתגר של מועמד לנשיאות או לראשות ממשלה המתמודד מול שליט מכהן, הוא להחליף את השלטון, להוות אלטרנטיבה ולתת תקווה אל מול מציאות עגומה. הוא יכול להבטיח לקהל הרבה מאוד דברים - להיות יותר טוב/ להיות פחות רע/ להיות שונה/ להיות אחר - אל מול המצב הקיים. אולם בסופו של דבר כל עולם התוכן של מועמד אופוזיציונר מתמצה להבטחה מאוד פשוטה ובסיסית, למילה אחת בלבד: מהפך.

לופז מרפי התמודד לנשיאות ארגנטינה מטעם מפלגת Recrear para el Crecimiento ("צמיחה מחדש"). פרסומת הבחירות שלו, The truth, הצליחה להמחיש בצורה יוצאת דופן ופורצת דרך את הבטחת המהפך שהוא ביקש לייצר עבור המדינה.

הפרסומת זכתה באריה כסף בפסטיבל קאן 2006. בהמשך נטען כי השופטים תהו מדוע הוגשה להם גרסה בשפה האנגלית (ולא בספרדית) וחשדו כי מדובר בגרסה ייעודית שהוכנה במיוחד עבור התחרות ולא שודרה כך במקור. לכן הם "הענישו" אותה ולא נתנו לה את הזהב.

אגב, למרות הפרסומת המבריקה והמציאות העגומה במדינה, לופז מרפי כשל ביום הבחירות עצמו וקיבל רק אחוז אחד מקולות הבוחרים. זו האמת.

המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בהצלחה להב. רעיון מוצלח לטור (ל"ת)
    23/02/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    smartass 23/02/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    כתוב חכם, ולא הכרתי את הסרטון
  • 3.
    גדעון 23/02/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    "אגב, למרות הפרסומת המבריקה והמציאות העגומה במדינה, לופז מרפי כשל ביום הבחירות עצמו וקיבל רק אחוז אחד מקולות הבוחרים. זו האמת." וזו גם הסיבה שהלקוחות עוזבים. פרסים טובים לארון, למציאות נדרשים קמפיינים אפקטיבים. תוצאות.
  • זה גם הסיפור באולד ספייס נכון? (ל"ת)
    טמבל 23/02/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתאים לשלמור טור על הסטוריה... (ל"ת)
    23/02/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורית 23/02/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    להלן: http://www.youtube.com/watch?v=s2TeKg4kOMc&feature=share
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.