חדש באייס - קלאסיקה אחת לסופ"ש: פרסומות הסטוריות שאתם חייבים להכיר
כפרסומאים, אנחנו שואפים כל הזמן לחדש: לעלות על תובנה חדשה, לייצר רעיון פורץ דרך, להשיג את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, לעשות שימוש במדיה חדשנית. אנחנו כל הזמן חושבים קדימה ומנסים להמציא את הגלגל מחדש, לעשות את מה שאף אחד עוד לא עשה. אבל כמו שאמר נפוליאון - "עם ללא עבר, אין לו עתיד", ולכן גם אנחנו, "עם הפרסומאים", חייבים להכיר את העבר שלנו, את אבני היסוד שעליהן הענף שלנו מבוסס.
למרות שאנחנו חיים כיום בעולם של דיגיטל, אינטגרייטד, CRM, AR, LBS, RFID, NFC, SEO, RAK ועוד כל מיני ראשי תיבות, הרי שפעם, הרבה לפני כל אלו, פשוט עשו פרסומות טלוויזיה מעולות, חלקן הפך לקלאסיקות עם השנים. הטור הזה מוקדש להן.
בכל יום חמישי נציג כאן קלאסיקה אחת לסופ"ש - פרסומת קלאסית שאתם חייבים להכיר כפרסומאים.
הפרסומת הראשונה בסדרה היא תשדיר בחירות ולא פרסומת למותג מסחרי. אנחנו בדרך כלל נוהגים לפרסם אבקות כביסה, מכוניות, מוצרי מזון, סלולר, בנקים וכדומה. בעולם השיווק הפוליטי לעומת זאת, לא מקדמים בו מוצר או שירות, אלא בן-אדם: המועמד.
TBWA בואנוס-איירס - 2006
האתגר של מועמד לנשיאות או לראשות ממשלה המתמודד מול שליט מכהן, הוא להחליף את השלטון, להוות אלטרנטיבה ולתת תקווה אל מול מציאות עגומה. הוא יכול להבטיח לקהל הרבה מאוד דברים - להיות יותר טוב/ להיות פחות רע/ להיות שונה/ להיות אחר - אל מול המצב הקיים. אולם בסופו של דבר כל עולם התוכן של מועמד אופוזיציונר מתמצה להבטחה מאוד פשוטה ובסיסית, למילה אחת בלבד: מהפך.
לופז מרפי התמודד לנשיאות ארגנטינה מטעם מפלגת Recrear para el Crecimiento ("צמיחה מחדש"). פרסומת הבחירות שלו, The truth, הצליחה להמחיש בצורה יוצאת דופן ופורצת דרך את הבטחת המהפך שהוא ביקש לייצר עבור המדינה.
הפרסומת זכתה באריה כסף בפסטיבל קאן 2006. בהמשך נטען כי השופטים תהו מדוע הוגשה להם גרסה בשפה האנגלית (ולא בספרדית) וחשדו כי מדובר בגרסה ייעודית שהוכנה במיוחד עבור התחרות ולא שודרה כך במקור. לכן הם "הענישו" אותה ולא נתנו לה את הזהב.
אגב, למרות הפרסומת המבריקה והמציאות העגומה במדינה, לופז מרפי כשל ביום הבחירות עצמו וקיבל רק אחוז אחד מקולות הבוחרים. זו האמת.
המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R
- 5.בהצלחה להב. רעיון מוצלח לטור (ל"ת)23/02/2012 16:37הגב לתגובה זו
- 4.smartass 23/02/2012 15:10הגב לתגובה זוכתוב חכם, ולא הכרתי את הסרטון
- 3.גדעון 23/02/2012 14:07הגב לתגובה זו"אגב, למרות הפרסומת המבריקה והמציאות העגומה במדינה, לופז מרפי כשל ביום הבחירות עצמו וקיבל רק אחוז אחד מקולות הבוחרים. זו האמת." וזו גם הסיבה שהלקוחות עוזבים. פרסים טובים לארון, למציאות נדרשים קמפיינים אפקטיבים. תוצאות.
- זה גם הסיפור באולד ספייס נכון? (ל"ת)טמבל 23/02/2012 15:21הגב לתגובה זו
- 2.מתאים לשלמור טור על הסטוריה... (ל"ת)23/02/2012 13:40הגב לתגובה זו
- 1.אורית 23/02/2012 13:33הגב לתגובה זולהלן: http://www.youtube.com/watch?v=s2TeKg4kOMc&feature=share