כלמוביל מחלקת את מרצדס, יונדאי ומיצובישי בין גליקמן וגלר: תקציב רנו פנוי
תקציבי הפרסום בקטגוריית הרכב ממשיכים לזוז מיד ליד. מוקדם יותר היום (יום ב') נודע לאייס כי קבוצת כלמוביל מסיימת את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וכעת מותגיה כבר מוצבים ב-2 משרדי פרסום חדשים.
גליקמן נטלר סמסונוב מקבל לידיו את תקציבי הפרסום של יונדאי ומרצדס וייאלץ במקביל להיפרד מתקציב הפרסום של מותג הרכב רנו מקבוצת קרסו. פובליסיס גלר נסיס שפורסם כבר לגביו כי לאחר 5 שנים הוא נפרד מקבוצת UMI מקבל לידיו את הטיפול בתקציב הפרסום של מיצובישי.
התנודות הראשונות מכיוון רנו הורגשו כבר לפני מספר חודשים ובין הצדדים, גליקמן נטלר סמסונוב ורנו הגיעו להבנות על פרידה ג'נטלמנית ברוח טובה. מסביב הורגשו כבר הלחצים על רנו ממשרדים מתחרים אך מאז הצטננה הגזרה ומהלך המעבר של רנו למשרד אחר לא הבשיל. כעת כששוק הרכב בענף הפרסום מספק כותרות על תזוזות תקציבים בתדירות גבוהה התזמון של פרידת גליקמן ורנו מתקבל במשרד באופן מושלם עבורו כשבקנה כבר מחכה כלמוביל עם מרצדס ויונדאי - 2 תקציבים שנאמדים יחד בשווי של כ-20 מיליון דולר במחירי מחירון. על פי יפעת בקרת פרסום.
מאחורי הקלעים של כניסת כלמוביל לגליקמן נודע לאייס כי השיחות וההחלטה על כך ארכו כשבוע בלבד. להבדיל ממכרזי הענק המתוקשרים שהתקיימו לאחרונה בענף הפרסום, בכלמוביל הגיעו לפגישה עם גליקמן כאשר בדרך הם מנפנפים לא מעט הצעות של משרדי פרסום שבידם כבר מוחזקים תקציבי רכב. לבסוף, בזמן שעיניים רבות היו נשואות לתקציב גליקמן יצא הזוכה הגדול מהרה-ארגון האחרון של תקציב הרכב בתעשייה.
בפובליסיס גלר נסיס שכבר הרגיש איך קפסולה נוספת של אוויר לנשימה נלקחת ממנו עם החלטת UMI לצאת למכרז מורגשת כעת אנחת רווחה עם תקציב שיכול לרכך את המכה של לכתו של מותג הרכב המוביל בהוצאה לפרסום בישראל - שברולט. גלר אמנם לא מקבל את התחליף הראוי לתקציב בסדר הגודל של שברולט אבל לפחות הוא לא נותר בידיים ריקות. תקציב הפרסום של שברולט עמד ב-2011 על כ-5 מיליון דולר במחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום.
הפועל היוצא של תזוזת התקציבים הותיר את רנו ושברולט פנויים, ללא משרד פרסום. הצפיפות של תקציבי הרכב ברשימת הלקוחות של משרדי הפרסום המובילים תאלץ את קבוצת קרסו ו-UMI לטכס עצה האם רנו יצטרף לענבר מרחב המטפל כבר במותג ניסאן מאותה הקבוצה או שבקרסו מגבשים תוכנית אחרת ולגבי שברולט מיותר להניח ששם התואר המותג המוביל בפרסום בקטגוריית הרכב יצליח לפתות משרדים שכבר מטפלים במותג רכב אחר.
- 3.דני 01/03/2012 10:10הגב לתגובה זוהם צריכים מקסימום משרד קטן איכותי ופרימיומי ולא מהמשרדים הגדולים שגוזרים עליהם את כל עמלות המדיה על כלום עבודה
- 2.ח.. ח... ח... 21/02/2012 19:23הגב לתגובה זוכאיש קראייטיב שעבד על לא מעט קמפיינים לרכבים מעולם לא הבנתי מדוע הם צריכים משרד פרסום על כל עלויותיו. ב- 90% מהקמפיינים לרכבים פשוט מראים תמונה של הרכב עם שקר כל שהוא. קחו ארט וקופי פרילנס ליום עבודה. הארט יבחר תמונה, הקופי יכתוב קלישאה. את היצירה המוגמרת שימו בידיו של איש מדיה ויאאלה, חסכתם בגדול והתוצאה, תאמינו לי זהה.
- 1.אין ספק שחברון זלצמן שביט בדרך הנכונה (ל"ת)חזש 20/02/2012 22:04הגב לתגובה זו
- משרד גרוע עם שרות מחפיר וללא אסטרטגיה (ל"ת)21/02/2012 18:37הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
