כלמוביל מחלקת את מרצדס, יונדאי ומיצובישי בין גליקמן וגלר: תקציב רנו פנוי
תקציבי הפרסום בקטגוריית הרכב ממשיכים לזוז מיד ליד. מוקדם יותר היום (יום ב') נודע לאייס כי קבוצת כלמוביל מסיימת את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וכעת מותגיה כבר מוצבים ב-2 משרדי פרסום חדשים.
גליקמן נטלר סמסונוב מקבל לידיו את תקציבי הפרסום של יונדאי ומרצדס וייאלץ במקביל להיפרד מתקציב הפרסום של מותג הרכב רנו מקבוצת קרסו. פובליסיס גלר נסיס שפורסם כבר לגביו כי לאחר 5 שנים הוא נפרד מקבוצת UMI מקבל לידיו את הטיפול בתקציב הפרסום של מיצובישי.
התנודות הראשונות מכיוון רנו הורגשו כבר לפני מספר חודשים ובין הצדדים, גליקמן נטלר סמסונוב ורנו הגיעו להבנות על פרידה ג'נטלמנית ברוח טובה. מסביב הורגשו כבר הלחצים על רנו ממשרדים מתחרים אך מאז הצטננה הגזרה ומהלך המעבר של רנו למשרד אחר לא הבשיל. כעת כששוק הרכב בענף הפרסום מספק כותרות על תזוזות תקציבים בתדירות גבוהה התזמון של פרידת גליקמן ורנו מתקבל במשרד באופן מושלם עבורו כשבקנה כבר מחכה כלמוביל עם מרצדס ויונדאי - 2 תקציבים שנאמדים יחד בשווי של כ-20 מיליון דולר במחירי מחירון. על פי יפעת בקרת פרסום.
מאחורי הקלעים של כניסת כלמוביל לגליקמן נודע לאייס כי השיחות וההחלטה על כך ארכו כשבוע בלבד. להבדיל ממכרזי הענק המתוקשרים שהתקיימו לאחרונה בענף הפרסום, בכלמוביל הגיעו לפגישה עם גליקמן כאשר בדרך הם מנפנפים לא מעט הצעות של משרדי פרסום שבידם כבר מוחזקים תקציבי רכב. לבסוף, בזמן שעיניים רבות היו נשואות לתקציב גליקמן יצא הזוכה הגדול מהרה-ארגון האחרון של תקציב הרכב בתעשייה.
בפובליסיס גלר נסיס שכבר הרגיש איך קפסולה נוספת של אוויר לנשימה נלקחת ממנו עם החלטת UMI לצאת למכרז מורגשת כעת אנחת רווחה עם תקציב שיכול לרכך את המכה של לכתו של מותג הרכב המוביל בהוצאה לפרסום בישראל - שברולט. גלר אמנם לא מקבל את התחליף הראוי לתקציב בסדר הגודל של שברולט אבל לפחות הוא לא נותר בידיים ריקות. תקציב הפרסום של שברולט עמד ב-2011 על כ-5 מיליון דולר במחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום.
הפועל היוצא של תזוזת התקציבים הותיר את רנו ושברולט פנויים, ללא משרד פרסום. הצפיפות של תקציבי הרכב ברשימת הלקוחות של משרדי הפרסום המובילים תאלץ את קבוצת קרסו ו-UMI לטכס עצה האם רנו יצטרף לענבר מרחב המטפל כבר במותג ניסאן מאותה הקבוצה או שבקרסו מגבשים תוכנית אחרת ולגבי שברולט מיותר להניח ששם התואר המותג המוביל בפרסום בקטגוריית הרכב יצליח לפתות משרדים שכבר מטפלים במותג רכב אחר.
- 3.דני 01/03/2012 10:10הגב לתגובה זוהם צריכים מקסימום משרד קטן איכותי ופרימיומי ולא מהמשרדים הגדולים שגוזרים עליהם את כל עמלות המדיה על כלום עבודה
- 2.ח.. ח... ח... 21/02/2012 19:23הגב לתגובה זוכאיש קראייטיב שעבד על לא מעט קמפיינים לרכבים מעולם לא הבנתי מדוע הם צריכים משרד פרסום על כל עלויותיו. ב- 90% מהקמפיינים לרכבים פשוט מראים תמונה של הרכב עם שקר כל שהוא. קחו ארט וקופי פרילנס ליום עבודה. הארט יבחר תמונה, הקופי יכתוב קלישאה. את היצירה המוגמרת שימו בידיו של איש מדיה ויאאלה, חסכתם בגדול והתוצאה, תאמינו לי זהה.
- 1.אין ספק שחברון זלצמן שביט בדרך הנכונה (ל"ת)חזש 20/02/2012 22:04הגב לתגובה זו
- משרד גרוע עם שרות מחפיר וללא אסטרטגיה (ל"ת)21/02/2012 18:37הגב לתגובה זו