
הפרויקט היומרני של 'איפה הקפטן' מוכיח את עצמו? הגיע ל-50 אלף ניחושים
בפעם האחרונה שמשרד פרסום בישראל ניסה, והצליח, להטריף את המדינה עם שאלה אחת קטנה היינו צריכים להחליט בין באפלים או ואפלות. גם במקרה ההוא זה היה באומן בר ריבנאי - גם אז עבור עלית.
בבאומן החליטו שאם זה לא מקולקל אין צורך לתקן ונכנסו למעבדה לכמה חודשים כדי להפיק את המהלך של 'איפה הקפטן'. במה שנראה כמו 'חמיצר אינטגרייטד' משרד הפרסום רקח הרפתקאה שמטרתה ליצר אינטראקציה חדשנית עם הקהל תוך כדי הנסיונות לפתרון החידה - לאיזה אי נעלם הקפטן?
מהלך 'איפה הקפטן' שמחזק את מעמדו של הקפטן כ'פנים' של קפה טורקי הוא מהיומרניים שהופקו לאחרונה. הוא זכה לחשיפה רחבה בטלוויזיה, אינטרנט ושילוט חוצות בנוסף לשת"פ עם גוגל העולמית ומיני סייט ייעודי שהוקם לטובת הקמפיין ובו רמזים לפתרון החידה. עם זאת ההשקעה הרבה באתר שכולל עשרות סרטונים וויזואליה משובחת של משחק מחשב עדכני באה לעיתים על חשבון מהירות הגלישה ונוחות השימוש.
המספרים מדברים: היום (יום ג') הסתיים למעשה חלקם של הגולשים במהלך (הקמפיין החל ב-6 לפברואר) במסגרתו הם היו אמורים לנחש איפה הקפטן ולזכות בפרסים מחופשה ועד אייפדים. הקמפיין שעל פי יפעת בקרת פרסום נאמד בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקלים הצליח להזרים על פי נתוני עלית ומשרד הפרסום לא פחות מ-200 אלף גולשים (יוניקים, ללא כפילויות. כל גולש נספר פעם אחת בלבד, מ"ב), מספר מרשים לכל הדעות. זאת בנוסף ל-50,000 ניחושים לנ.צ, מעל 100,000 צפיות בסרטוני המהלך ו-7,000 חברים חדשים בפייסבוק.
- 17.יוסי צרכני 02/03/2012 18:29הגב לתגובה זוהנה רבותי למה אתם משלמים פי 2 על מוצרי שטראוס עלית מאשר בארה"ב. כי יש להם חברת פרסום כמו באומן שעושה מהלכים מפגרים ואז בתוך המשרד כל אחד אף על השני כאילו שהם הביאו את המהלך כשהתוצאה בפועל זה שצרכנים כמוני כמוך אומרים שאם על הזבל הזה הם זורקים את הכסף, ואם זו הסיבה שהכל אצלם יותר יקר. . .אולי כדאי לעבור למוצרים של המתחרים. כמו קפה רגואן. יותר טעים ויותר זול
- 16.פרסומאי 22/02/2012 01:05הגב לתגובה זומה היו המטרות של המהלך? האם 200000 יוניקים שמתוכם אחוז מזערי בלבד שייך לקהל היעד, נחשב להצלחה בעיני המשרד? האם חישוב עלות פר יוניק מביא תוצאות מניחות את הדעת? חברים יקרים, אינטגרייטד זה אמצעי ולא מטרה ועל פניו המהלך הזה נראה כמהלך שתוכנן מהשנייה הראשונה בצורה לא נכונה. במילים פשוטות- קפהתורכי זה מותג שלא נכון לעשות לעשות לו אינטגרייטד. הולכתם את הלקוח שולל.
- חילזון נוסף 22/02/2012 11:41הגב לתגובה זופתחת אנליטקס של המהלך? פתחת ניתוח בפייסבוק של קהל היעד שהשתתף? האם אתה יודע מה קהל היעד שהגדיר הלקוח? קפה תורכי, אחד המותגים האהובים בישראל...האם באמת לא נכון לעשות לו מהלך אינטגרייטד חוצה מדיות שמפעיל ומרים אנשים מהכורסא? תתקדם ידידי, צא ולמד! לך תביא פרינט פגז לקקטוס.
- פרסומאי 22/02/2012 20:31בכל התשובה שלך לא סיפקת מענה ענייניי. האם קהל היעד של קפה תורכי הוא זה שהקליק יום יום ושלח את ניחושיו? האם עלות פר קליק היא גבוהה או נמוכה? האם הקליקים איכותיים? העובדה שהמותג אהוב על כולם לא אומר שקהל היעד הוא כולם, הרי ילדים בני 12 לא מעניינים את אנשי קפה תורכי עלית. במקום לענות בשאלות ולנסות לרמוז שאני מבין רק בפרינט, פשוט תענה בצורה מקצועית ועניינית. או שלא.
- 15.נו מה 22/02/2012 00:11הגב לתגובה זואני שותה קפה טורקי ורואה עם אשתי את אביבית. הבן שלי אחרי בר מצווה, גולש בהרפתקאות חיפוש אחרי קפטנים שנאבדו באינטרנט. והוא שותה שוקו. עכשיו קחו את המספרים שלכם ותכפילו בעשר עדיין לא דגדגתם.
- 14.מדהים החוסר פירגון בעולם הפרסום (ל"ת)שונא פרסוממאים 21/02/2012 23:29הגב לתגובה זו
- 13.חבל שהלקוחות שלי לא עושים מהלכים כאלה (ל"ת)אריק 21/02/2012 17:03הגב לתגובה זו
- 12.חלש מאוד (ל"ת)י 21/02/2012 16:35הגב לתגובה זו
- 11.חלש מאוד (ל"ת)לצערנו 21/02/2012 14:58הגב לתגובה זו
- צודק 21/02/2012 15:48הגב לתגובה זוסתם התלהבו על עצמם ושלבו 1000 טכנולוגיות. בסופו של יום יש כמות משתתפים קטנה מאוד לכזה סדר גודל של פעילות (7000 חברים בפייסבוק זה כלום) וגם ה 200 אלף זה מספר יפה שלא אומר כמה באמת שיחקו. רוב מוחלט של הגולשים ברח מהפעילות הזאת כי לא הבין מה רוצים ממנו. אבל יפה שמורחים מספרים וטייס מפרסמים כתבות יח״צ
- חילזון 21/02/2012 18:18איזה נתון ירשים אותך חמוד? בקש ותקבל... מהלך בן זונה שהלוואי שתזכה לו בקריירה שלך
- 10.שי 21/02/2012 14:20הגב לתגובה זופרוייקט מדהים וחסר תקדים בטכנולוגיה שלו בישראל!
- 9.דיגיטלבוי 21/02/2012 14:12הגב לתגובה זוחוצה מדיות וייאמר לזכותם של שטראוס שהם היו הראשונים להרים את הכפפה ולהתחיל את המסע הזהץ הוא אמנם שמרני ולא מרגש במיוחד אבל שטראוס יקצרו את הפירות ביום מן הימים וזה יירשם לזכותו של באומן בר ריבנאי.
- 8.חילזון 21/02/2012 14:03הגב לתגובה זושכמה מהמגיבים כאן לא מסוגלים להתעלות מעל האגו המטומטם שלהם ולהבין שככל שיהיו יותר לקוחות שיעשו דברים כאלה אז התעשיה הזאת תצא מעוד סרט ועוד שלט. טיפשים
- החברים מאדלר 21/02/2012 23:38הגב לתגובה זוחמוד מוכשר שכמוך, אחלה מהלך. יופי של אינטגרייטד. אל תנפחו מספרים ואל תוציאו ידיעות יח"צ/שחץ שמריחות מבולשיט ואף אחד לא יעשה עליכם עליהום. תסיים את המשחקים האלה ותרים טלפון לעיני. הוא ישמח להחזיר אותך הביתה.
- 7.משה מישה 21/02/2012 13:08הגב לתגובה זוואתה פרסמת הודעה לעיתונות יחצ"נית שבאה לחפות על קמפיין טיפשי וכושל במיוחד.
- טייס משנה 21/02/2012 14:29הגב לתגובה זואז קח עוד נתון מהאנליטיקס:זמן שהיה ממוצע באתר 5 דקות ואחת עשרה שניות!!!. חבל שאף פעם לא תזכה להתקרב לכזה פרוייקט...
- 6.יואב 21/02/2012 12:23הגב לתגובה זובלי קשר למחירים של שטראוס
- 5.נו באמת 21/02/2012 12:22הגב לתגובה זו95 אחוז משוק הקפה השחור הטחון שייך לשטראוס עלית גם ככה. סתם יצאו מעצבנים ובזבזנים והציתו מחדש את המאבק מול הציבור
- 4.O_o 21/02/2012 12:07הגב לתגובה זואבל אם אתם מכריחים אותי אז אין בררה... סתם לשם השוואה, סלקום עם תקציב מדיה ,קצת יותר גדול, הביאו לאהבה ראשונה 2 כ-מליון צפיות בפרקונים תוך 24 שעות. הם (סלקום) מדברים על סה"כ 8-9 מליון צפיות בשלושה שבועות. לא יודע אם זה נכון אבל גם חצי מהכמות הנ"ל מרשימה מאוד במונחים ישראליים. אז עם כל הכבוד לבאומן (ויש כזה) שיתמקדו במה שהם טובים באמת, כי תוכן אמיתי לא היה פה,חדשנות בטח שלא, מקסימום הרפתקה ללקוח גדול שלהם.
- עודד לביא 21/02/2012 13:53הגב לתגובה זוהסרטון הכי נצפה באהבה ראשונה היה מהעונה הראשונה - היה של אוריה קליסה עם הפרפרים, 440 אלף צפיות. עונה 2, יש סרטונים רבים שלא עוברים את ה-10K, אחרים עוברים אבל לא מתקרבים לאזור החמישים. זה יפה מאוד לומר 8-9 מליון צפיות, כאשר בכל המדינה יש 7.7 מיליון איש, רבים מהם תינוקות, זקנים ואנשים ללא מחשב.... כך שהנתונים האלו נשמעים קצת מוזרים בנוגע לתקציב מדיה, קצת יותר גדול לא מתחיל לתאר את ההבדל, תנסה פי 2-3 יותר גדול. מבחינת התוכן שהיה כאן, הוא הפנה גולשים לצאת לאינטרנט, להיות אקטיביים והחזיר אותם לאתר הפעילות, זאת בניגוד לפרויקט וידיאו בו אתה יושב כצופה אקטיבי. בסלקום חיפשו למצוא את האוריה קליסה החדשה שתביא להם צפיות, צפיות על ידי הצגת בורות של משתתף. אתה לא יכול לומר שאחד הוא תוכן והשני לא, זה עוול למי שישב על הקמפיין הזה. אני לא מנסה להוריד מערכו של קמפיין סלקום, שהיה מדהים וקצר הצלחה יפה, אבל להשוות בין השניים, עושה עוול לשניהם.
- O-o 21/02/2012 15:49כי הנתונים הנ"ל של הפרויקט,לא מנופחים ב-6000%. היחידים שראויים לשאפו הם עלית. בעצם לא, הם דופקים אותנו בשוקולד.
- 3.עודד לביא 21/02/2012 12:00הגב לתגובה זוכיף לראות לקוחות משקיעים בפעילות חוצת מדיות, כיף לראות שיש לזה קהל בארץ כאשר זה נעשה בצורה טובה. אמנם היה קצת איטי, אבל כאשר התוכן טוב והפעילות מעניינת, זה לא עוצר את הגולשים. חבל שבמקביל לפרויקט נחשפה החזירות של שטראוס עלית.... לא שהיא נחשפה, אלא שהיא פשוט קיימת...
- 2.ליסטרין 21/02/2012 11:51הגב לתגובה זווכנראה גם לא בשיווק. אתה החלטת שה 50000 הם אינם יוניקים ניחושים מעבר לכך, חשיפה ואהדה למותג אינה נמדדת ביוניק כזה או אחר של הורדה או ניחוש, 200000 כניסות זה וואוו! שילוט שאי אפשר היה לתעלם ממנו, פרויקט באמת יומרני שמוקדם לשפוט את הצלחתו. אבל יש מה ללמוד ממנו. כן ירבו.
- 1.בחייאת מה זה 50 אלף? 21/02/2012 11:20הגב לתגובה זותעשו חשבון פשוט כדי להיכנס לזכות צריך כל משתמש לנחש 5 פעמים.. אני הייתי מפטר את באומן לאלתר זריקת כסף