קפטן עלית
צילום: יח"צ

הפרויקט היומרני של 'איפה הקפטן' מוכיח את עצמו? הגיע ל-50 אלף ניחושים

המיני סייט המושקע אמנם מקשה על מהירות הגלישה והנוחות אך בעלית יכולים לחייך כשהם סופרים לא פחות מ-200 אלף גולשים שקפצו לבקר בו
משה בנימין | (25)

בפעם האחרונה שמשרד פרסום בישראל ניסה, והצליח, להטריף את המדינה עם שאלה אחת קטנה היינו צריכים להחליט בין באפלים או ואפלות. גם במקרה ההוא זה היה באומן בר ריבנאי - גם אז עבור עלית.

בבאומן החליטו שאם זה לא מקולקל אין צורך לתקן ונכנסו למעבדה לכמה חודשים כדי להפיק את המהלך של 'איפה הקפטן'. במה שנראה כמו 'חמיצר אינטגרייטד' משרד הפרסום רקח הרפתקאה שמטרתה ליצר אינטראקציה חדשנית עם הקהל תוך כדי הנסיונות לפתרון החידה - לאיזה אי נעלם הקפטן?

מהלך 'איפה הקפטן' שמחזק את מעמדו של הקפטן כ'פנים' של קפה טורקי הוא מהיומרניים שהופקו לאחרונה. הוא זכה לחשיפה רחבה בטלוויזיה, אינטרנט ושילוט חוצות בנוסף לשת"פ עם גוגל העולמית ומיני סייט ייעודי שהוקם לטובת הקמפיין ובו רמזים לפתרון החידה. עם זאת ההשקעה הרבה באתר שכולל עשרות סרטונים וויזואליה משובחת של משחק מחשב עדכני באה לעיתים על חשבון מהירות הגלישה ונוחות השימוש.

המספרים מדברים: היום (יום ג') הסתיים למעשה חלקם של הגולשים במהלך (הקמפיין החל ב-6 לפברואר) במסגרתו הם היו אמורים לנחש איפה הקפטן ולזכות בפרסים מחופשה ועד אייפדים. הקמפיין שעל פי יפעת בקרת פרסום נאמד בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקלים הצליח להזרים על פי נתוני עלית ומשרד הפרסום לא פחות מ-200 אלף גולשים (יוניקים, ללא כפילויות. כל גולש נספר פעם אחת בלבד, מ"ב), מספר מרשים לכל הדעות. זאת בנוסף ל-50,000 ניחושים לנ.צ, מעל 100,000 צפיות בסרטוני המהלך ו-7,000 חברים חדשים בפייסבוק.

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    יוסי צרכני 02/03/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    הנה רבותי למה אתם משלמים פי 2 על מוצרי שטראוס עלית מאשר בארה"ב. כי יש להם חברת פרסום כמו באומן שעושה מהלכים מפגרים ואז בתוך המשרד כל אחד אף על השני כאילו שהם הביאו את המהלך כשהתוצאה בפועל זה שצרכנים כמוני כמוך אומרים שאם על הזבל הזה הם זורקים את הכסף, ואם זו הסיבה שהכל אצלם יותר יקר. . .אולי כדאי לעבור למוצרים של המתחרים. כמו קפה רגואן. יותר טעים ויותר זול
  • 16.
    פרסומאי 22/02/2012 01:05
    הגב לתגובה זו
    מה היו המטרות של המהלך? האם 200000 יוניקים שמתוכם אחוז מזערי בלבד שייך לקהל היעד, נחשב להצלחה בעיני המשרד? האם חישוב עלות פר יוניק מביא תוצאות מניחות את הדעת? חברים יקרים, אינטגרייטד זה אמצעי ולא מטרה ועל פניו המהלך הזה נראה כמהלך שתוכנן מהשנייה הראשונה בצורה לא נכונה. במילים פשוטות- קפהתורכי זה מותג שלא נכון לעשות לעשות לו אינטגרייטד. הולכתם את הלקוח שולל.
  • חילזון נוסף 22/02/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    פתחת אנליטקס של המהלך? פתחת ניתוח בפייסבוק של קהל היעד שהשתתף? האם אתה יודע מה קהל היעד שהגדיר הלקוח? קפה תורכי, אחד המותגים האהובים בישראל...האם באמת לא נכון לעשות לו מהלך אינטגרייטד חוצה מדיות שמפעיל ומרים אנשים מהכורסא? תתקדם ידידי, צא ולמד! לך תביא פרינט פגז לקקטוס.
  • פרסומאי 22/02/2012 20:31
    בכל התשובה שלך לא סיפקת מענה ענייניי. האם קהל היעד של קפה תורכי הוא זה שהקליק יום יום ושלח את ניחושיו? האם עלות פר קליק היא גבוהה או נמוכה? האם הקליקים איכותיים? העובדה שהמותג אהוב על כולם לא אומר שקהל היעד הוא כולם, הרי ילדים בני 12 לא מעניינים את אנשי קפה תורכי עלית. במקום לענות בשאלות ולנסות לרמוז שאני מבין רק בפרינט, פשוט תענה בצורה מקצועית ועניינית. או שלא.
  • 15.
    נו מה 22/02/2012 00:11
    הגב לתגובה זו
    אני שותה קפה טורקי ורואה עם אשתי את אביבית. הבן שלי אחרי בר מצווה, גולש בהרפתקאות חיפוש אחרי קפטנים שנאבדו באינטרנט. והוא שותה שוקו. עכשיו קחו את המספרים שלכם ותכפילו בעשר עדיין לא דגדגתם.
  • 14.
    מדהים החוסר פירגון בעולם הפרסום (ל"ת)
    שונא פרסוממאים 21/02/2012 23:29
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חבל שהלקוחות שלי לא עושים מהלכים כאלה (ל"ת)
    אריק 21/02/2012 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חלש מאוד (ל"ת)
    י 21/02/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    חלש מאוד (ל"ת)
    לצערנו 21/02/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
  • צודק 21/02/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    סתם התלהבו על עצמם ושלבו 1000 טכנולוגיות. בסופו של יום יש כמות משתתפים קטנה מאוד לכזה סדר גודל של פעילות (7000 חברים בפייסבוק זה כלום) וגם ה 200 אלף זה מספר יפה שלא אומר כמה באמת שיחקו. רוב מוחלט של הגולשים ברח מהפעילות הזאת כי לא הבין מה רוצים ממנו. אבל יפה שמורחים מספרים וטייס מפרסמים כתבות יח״צ
  • חילזון 21/02/2012 18:18
    איזה נתון ירשים אותך חמוד? בקש ותקבל... מהלך בן זונה שהלוואי שתזכה לו בקריירה שלך
  • 10.
    שי 21/02/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט מדהים וחסר תקדים בטכנולוגיה שלו בישראל!
  • 9.
    דיגיטלבוי 21/02/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    חוצה מדיות וייאמר לזכותם של שטראוס שהם היו הראשונים להרים את הכפפה ולהתחיל את המסע הזהץ הוא אמנם שמרני ולא מרגש במיוחד אבל שטראוס יקצרו את הפירות ביום מן הימים וזה יירשם לזכותו של באומן בר ריבנאי.
  • 8.
    חילזון 21/02/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    שכמה מהמגיבים כאן לא מסוגלים להתעלות מעל האגו המטומטם שלהם ולהבין שככל שיהיו יותר לקוחות שיעשו דברים כאלה אז התעשיה הזאת תצא מעוד סרט ועוד שלט. טיפשים
  • החברים מאדלר 21/02/2012 23:38
    הגב לתגובה זו
    חמוד מוכשר שכמוך, אחלה מהלך. יופי של אינטגרייטד. אל תנפחו מספרים ואל תוציאו ידיעות יח"צ/שחץ שמריחות מבולשיט ואף אחד לא יעשה עליכם עליהום. תסיים את המשחקים האלה ותרים טלפון לעיני. הוא ישמח להחזיר אותך הביתה.
  • 7.
    משה מישה 21/02/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    ואתה פרסמת הודעה לעיתונות יחצ"נית שבאה לחפות על קמפיין טיפשי וכושל במיוחד.
  • טייס משנה 21/02/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    אז קח עוד נתון מהאנליטיקס:זמן שהיה ממוצע באתר 5 דקות ואחת עשרה שניות!!!. חבל שאף פעם לא תזכה להתקרב לכזה פרוייקט...
  • 6.
    יואב 21/02/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    בלי קשר למחירים של שטראוס
  • 5.
    נו באמת 21/02/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    95 אחוז משוק הקפה השחור הטחון שייך לשטראוס עלית גם ככה. סתם יצאו מעצבנים ובזבזנים והציתו מחדש את המאבק מול הציבור
  • 4.
    O_o 21/02/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    אבל אם אתם מכריחים אותי אז אין בררה... סתם לשם השוואה, סלקום עם תקציב מדיה ,קצת יותר גדול, הביאו לאהבה ראשונה 2 כ-מליון צפיות בפרקונים תוך 24 שעות. הם (סלקום) מדברים על סה"כ 8-9 מליון צפיות בשלושה שבועות. לא יודע אם זה נכון אבל גם חצי מהכמות הנ"ל מרשימה מאוד במונחים ישראליים. אז עם כל הכבוד לבאומן (ויש כזה) שיתמקדו במה שהם טובים באמת, כי תוכן אמיתי לא היה פה,חדשנות בטח שלא, מקסימום הרפתקה ללקוח גדול שלהם.
  • עודד לביא 21/02/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    הסרטון הכי נצפה באהבה ראשונה היה מהעונה הראשונה - היה של אוריה קליסה עם הפרפרים, 440 אלף צפיות. עונה 2, יש סרטונים רבים שלא עוברים את ה-10K, אחרים עוברים אבל לא מתקרבים לאזור החמישים. זה יפה מאוד לומר 8-9 מליון צפיות, כאשר בכל המדינה יש 7.7 מיליון איש, רבים מהם תינוקות, זקנים ואנשים ללא מחשב.... כך שהנתונים האלו נשמעים קצת מוזרים בנוגע לתקציב מדיה, קצת יותר גדול לא מתחיל לתאר את ההבדל, תנסה פי 2-3 יותר גדול. מבחינת התוכן שהיה כאן, הוא הפנה גולשים לצאת לאינטרנט, להיות אקטיביים והחזיר אותם לאתר הפעילות, זאת בניגוד לפרויקט וידיאו בו אתה יושב כצופה אקטיבי. בסלקום חיפשו למצוא את האוריה קליסה החדשה שתביא להם צפיות, צפיות על ידי הצגת בורות של משתתף. אתה לא יכול לומר שאחד הוא תוכן והשני לא, זה עוול למי שישב על הקמפיין הזה. אני לא מנסה להוריד מערכו של קמפיין סלקום, שהיה מדהים וקצר הצלחה יפה, אבל להשוות בין השניים, עושה עוול לשניהם.
  • O-o 21/02/2012 15:49
    כי הנתונים הנ"ל של הפרויקט,לא מנופחים ב-6000%. היחידים שראויים לשאפו הם עלית. בעצם לא, הם דופקים אותנו בשוקולד.
  • 3.
    עודד לביא 21/02/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    כיף לראות לקוחות משקיעים בפעילות חוצת מדיות, כיף לראות שיש לזה קהל בארץ כאשר זה נעשה בצורה טובה. אמנם היה קצת איטי, אבל כאשר התוכן טוב והפעילות מעניינת, זה לא עוצר את הגולשים. חבל שבמקביל לפרויקט נחשפה החזירות של שטראוס עלית.... לא שהיא נחשפה, אלא שהיא פשוט קיימת...
  • 2.
    ליסטרין 21/02/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    וכנראה גם לא בשיווק. אתה החלטת שה 50000 הם אינם יוניקים ניחושים מעבר לכך, חשיפה ואהדה למותג אינה נמדדת ביוניק כזה או אחר של הורדה או ניחוש, 200000 כניסות זה וואוו! שילוט שאי אפשר היה לתעלם ממנו, פרויקט באמת יומרני שמוקדם לשפוט את הצלחתו. אבל יש מה ללמוד ממנו. כן ירבו.
  • 1.
    בחייאת מה זה 50 אלף? 21/02/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
    תעשו חשבון פשוט כדי להיכנס לזכות צריך כל משתמש לנחש 5 פעמים.. אני הייתי מפטר את באומן לאלתר זריקת כסף