מסתמן: תקציב הפרסום של כלמוביל מסיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי
קבוצת כלמוביל הכוללת את מותגי הרכב סמארט, מיצובישי, יונדאי ומרצדס הודיעה לאחרונה למשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי המלווה אותה מזה כעשר שנים על כוונותיה לסיים את ההתקשרות ולהוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס. כלמוביל מצטרפת לשורת תקציבים נוספים שעזבו את שלמור אבנון עמיחי בשנה החולפת, זאת במסגרת תגובת הנגד הקיצונית של לקוחות שלמור להעברת המושכות לדור הניהול החדש. בין התקציבים נמנים טורנדו ישראכרט, נביעות, אורנג' וביטוח ישיר. משרד הפרסום מלווה את הקבוצה מזה כעשור ורשם איתה לא מעט הישגים שיווקיים, ובשנים האחרונות - בעיקר בגזרת יונדאי שהפך לאחד ממותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.
סיום ההתקשרות של כלמוביל עם שלמור אבנון עמיחי והמכרז המתקרב על תקציב הפרסום של מותגיה מחייה מחדש את סבב תקציבי הרכב בשוק הפרסום. כזכור, לפני כשבועיים החליטה קבוצת UMI לסיים את ההתקשרות עם פובליסיס גלר נסיס לאחר כ-5 שנים. החלטה זו תבוא לידי ביטוי בשוק הפרסום בעוד מספר חודשים. הסיטואציה שנוצרה בה שתיים מקבוצות הרכב המובילות בישראל 'עומדות על המדף' ומחפשות משרד פרסום עשויה להוביל לטרייד אין בין תקציבי הרכב בשוק. גורמים בסביבת UMI אמרו בעבר כי בחברה מודעים לכך שכמעט כל המשרדים המובילים בישראל מנועים מלהתמודד על התקציב שכן הם מטפלים במותגי רכב מתחרים.
עם זאת, ב-UMI ומטבע הדברים, גם בקבוצת כלמוביל מרגישים שזו תקופה טובה להרגיש מחוזרים ומכוונים למתווה בו משרד פרסום מוביל יוותר למענם על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו ויעדיף לקחת את התקציב עתיר המזומנים שהן מציעות.
כעת, עם סיום דרכם של כלמוביל בשלמור אבנון עמיחי נותר המשרד ללא תקציב רכב - מה שהופך אותו למועמד ראוי עבור חברת UMI. למרות טרנד ההספדים שכבר נקשר בשמו של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל הוא יכול להביא לשולחן המכרז נסיון רב בקטגורייה זו. במידה ומשרד פרסום אחר מהעשירייה הראשונה יוותר עבור UMI או כלמוביל על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו - ישתחרר לענף הפרסום טרף חדש. במקביל לשלמור גם פובליסיס גלר נסיס שימצא את עצמו בתוך מספר חודשים ללא תקציב רכב יכול להרגיש מועמד ראוי לתקציב כלמוביל.
תקציב הפרסום של קבוצת כלמוביל יצור ואקום לא קטן בשלמור אבנון עמיחי. על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של הקבוצה על כ-23 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 התקציב אף גדל בניגוד למגמת קיצוץ ההוצאה לפרסום במשק ועמד על כ-28 מיליון דולר במחירי מחירון.
קבוצת כלמוביל נוסדה ב-1906 ונמצאת בבעלותה הפרטית של משפחת חרל"פ. ד"ר שמואל חרל"פ, משמש כיושב ראש הקבוצה ויואב חרל"פ כסגן יושב הראש הקבוצה.
משלמור אבנון עמיחי ומקבוצת כלמוביל לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה
- 9.אחד שהיה בתחום. 20/02/2012 21:24הגב לתגובה זוכל עוד תקציבי הפרסום מגיעים למשרדים על בסיס פוליטיקה ולא על בסיס יכולת, דברים כאלו ימשיכו לקרות... תתכוננו לזה כל המשרדים עם בעלי הבית עם השמות הגדולים, הם מתישהו ילכו ואחריהם התקציבים. זה רק עניין של זמן.
- 8.ד. 20/02/2012 20:59הגב לתגובה זוהיה משרד ואיננו
- 7.בגלובס כבר הודיעו 20/02/2012 16:34הגב לתגובה זוגליקמן-נטלר-סמסונוב יקבלו את מרצדס ויונדאי - החלק הגדול בתקציב, ואת מיצובישי, החלק הקן בתקציב יקבלו גלר-נסיס
- 6.ערן 20/02/2012 16:04הגב לתגובה זוהתקציב יגיע לאדלר
- גג 20/02/2012 17:41הגב לתגובה זוהוא לא יכול להגיע לאדלר. יש שם את צ'מפיון
- 5.קולגה 20/02/2012 14:30הגב לתגובה זופעם לא הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי שואל את עצמי איפה החדשות החמות? היום, אייס משחקים אותה . ברכות
- 4.מרצדס 20/02/2012 14:15הגב לתגובה זועם מיצובישי כל משרד פרסום בישראל נמכר. לסמארט אין בקושי תקציב פרסום והוא לא מותג שמיועד לשטוף את השוק בישראל. את מרצדס אי אפשר לשווק בפריים טיים בטלוויזיה כי לקוחות של 500 אלף שקל לאוטו לא צריכים פרסום. אז נשארנו עם יונדאי - וזה המבחן של שלמור וכלמוביל ופה הם שיחקו אותה בענק - הפכו את המותג הזה לרכב הנמכר ביותר בישראל. נקודה אבל בכלמוביל בחרו לזרום הלאה עם הטרנד העלוב של לעזוב את שלמור כי זה קל אלהיות בעדר זה חשוב להם כנראה. בקיצר, עלובים
- 3.בדרך לגלר נסיס... (ל"ת)אחת שיודעת... 20/02/2012 14:13הגב לתגובה זו
- חבל שתאכלי את הכובע 20/02/2012 15:51הגב לתגובה זובקרוב יתפרסם המשרד שבאמת קיבל את התקציב.... מקווה שהכובע שלך טעים
- 2.אחת שיודעת 20/02/2012 14:03הגב לתגובה זוזה היה עניין של זמן תכלס, לא אשמת החדשים, עשו שם עבודה טובה
- 1.רואים שבני הגיע (ל"ת)שלמורית 20/02/2012 13:48הגב לתגובה זו