מסתמן: תקציב הפרסום של כלמוביל מסיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי
קבוצת כלמוביל הכוללת את מותגי הרכב סמארט, מיצובישי, יונדאי ומרצדס הודיעה לאחרונה למשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי המלווה אותה מזה כעשר שנים על כוונותיה לסיים את ההתקשרות ולהוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
כלמוביל מצטרפת לשורת תקציבים נוספים שעזבו את שלמור אבנון עמיחי בשנה החולפת, זאת במסגרת תגובת הנגד הקיצונית של לקוחות שלמור להעברת המושכות לדור הניהול החדש. בין התקציבים נמנים טורנדו ישראכרט, נביעות, אורנג' וביטוח ישיר. משרד הפרסום מלווה את הקבוצה מזה כעשור ורשם איתה לא מעט הישגים שיווקיים, ובשנים האחרונות - בעיקר בגזרת יונדאי שהפך לאחד ממותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.
סיום ההתקשרות של כלמוביל עם שלמור אבנון עמיחי והמכרז המתקרב על תקציב הפרסום של מותגיה מחייה מחדש את סבב תקציבי הרכב בשוק הפרסום. כזכור, לפני כשבועיים החליטה קבוצת UMI לסיים את ההתקשרות עם פובליסיס גלר נסיס לאחר כ-5 שנים. החלטה זו תבוא לידי ביטוי בשוק הפרסום בעוד מספר חודשים.
הסיטואציה שנוצרה בה שתיים מקבוצות הרכב המובילות בישראל 'עומדות על המדף' ומחפשות משרד פרסום עשויה להוביל לטרייד אין בין תקציבי הרכב בשוק. גורמים בסביבת UMI אמרו בעבר כי בחברה מודעים לכך שכמעט כל המשרדים המובילים בישראל מנועים מלהתמודד על התקציב שכן הם מטפלים במותגי רכב מתחרים.
עם זאת, ב-UMI ומטבע הדברים, גם בקבוצת כלמוביל מרגישים שזו תקופה טובה להרגיש מחוזרים ומכוונים למתווה בו משרד פרסום מוביל יוותר למענם על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו ויעדיף לקחת את התקציב עתיר המזומנים שהן מציעות.
כעת, עם סיום דרכם של כלמוביל בשלמור אבנון עמיחי נותר המשרד ללא תקציב רכב - מה שהופך אותו למועמד ראוי עבור חברת UMI. למרות טרנד ההספדים שכבר נקשר בשמו של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל הוא יכול להביא לשולחן המכרז נסיון רב בקטגורייה זו. במידה ומשרד פרסום אחר מהעשירייה הראשונה יוותר עבור UMI או כלמוביל על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו - ישתחרר לענף הפרסום טרף חדש. במקביל לשלמור גם פובליסיס גלר נסיס שימצא את עצמו בתוך מספר חודשים ללא תקציב רכב יכול להרגיש מועמד ראוי לתקציב כלמוביל.
תקציב הפרסום של קבוצת כלמוביל יצור ואקום לא קטן בשלמור אבנון עמיחי. על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של הקבוצה על כ-23 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 התקציב אף גדל בניגוד למגמת קיצוץ ההוצאה לפרסום במשק ועמד על כ-28 מיליון דולר במחירי מחירון.
קבוצת כלמוביל נוסדה ב-1906 ונמצאת בבעלותה הפרטית של משפחת חרל"פ. ד"ר שמואל חרל"פ, משמש כיושב ראש הקבוצה ויואב חרל"פ כסגן יושב הראש הקבוצה.
- 9.אחד שהיה בתחום. 20/02/2012 21:24הגב לתגובה זוכל עוד תקציבי הפרסום מגיעים למשרדים על בסיס פוליטיקה ולא על בסיס יכולת, דברים כאלו ימשיכו לקרות... תתכוננו לזה כל המשרדים עם בעלי הבית עם השמות הגדולים, הם מתישהו ילכו ואחריהם התקציבים. זה רק עניין של זמן.
- 8.ד. 20/02/2012 20:59הגב לתגובה זוהיה משרד ואיננו
- 7.בגלובס כבר הודיעו 20/02/2012 16:34הגב לתגובה זוגליקמן-נטלר-סמסונוב יקבלו את מרצדס ויונדאי - החלק הגדול בתקציב, ואת מיצובישי, החלק הקן בתקציב יקבלו גלר-נסיס
- 6.ערן 20/02/2012 16:04הגב לתגובה זוהתקציב יגיע לאדלר
- גג 20/02/2012 17:41הגב לתגובה זוהוא לא יכול להגיע לאדלר. יש שם את צ'מפיון
- 5.קולגה 20/02/2012 14:30הגב לתגובה זופעם לא הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי שואל את עצמי איפה החדשות החמות? היום, אייס משחקים אותה . ברכות
- 4.מרצדס 20/02/2012 14:15הגב לתגובה זועם מיצובישי כל משרד פרסום בישראל נמכר. לסמארט אין בקושי תקציב פרסום והוא לא מותג שמיועד לשטוף את השוק בישראל. את מרצדס אי אפשר לשווק בפריים טיים בטלוויזיה כי לקוחות של 500 אלף שקל לאוטו לא צריכים פרסום. אז נשארנו עם יונדאי - וזה המבחן של שלמור וכלמוביל ופה הם שיחקו אותה בענק - הפכו את המותג הזה לרכב הנמכר ביותר בישראל. נקודה אבל בכלמוביל בחרו לזרום הלאה עם הטרנד העלוב של לעזוב את שלמור כי זה קל אלהיות בעדר זה חשוב להם כנראה. בקיצר, עלובים
- 3.בדרך לגלר נסיס... (ל"ת)אחת שיודעת... 20/02/2012 14:13הגב לתגובה זו
- חבל שתאכלי את הכובע 20/02/2012 15:51הגב לתגובה זובקרוב יתפרסם המשרד שבאמת קיבל את התקציב.... מקווה שהכובע שלך טעים
- 2.אחת שיודעת 20/02/2012 14:03הגב לתגובה זוזה היה עניין של זמן תכלס, לא אשמת החדשים, עשו שם עבודה טובה
- 1.רואים שבני הגיע (ל"ת)שלמורית 20/02/2012 13:48הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
