מיכאל גולן שר התקשורת משה כחלון
צילום: ששון תירם

גולן טלקום: מקאן, יהושע TBWA וחברון זלצמן שביט בתמונת תקציב הפרסום

בשבועות האחרונים קיימו 3 הבכירים בגולן טלקום, ובראשם מיכאל גולן, הבעלים, סבב פגישות עם משרדי פרסום. תקציב המדיה יישאר בידי החברה
משה בנימין | (24)

לאחר סבב של פגישות עם לא מעט משרדים מתחילה להתבהר התמונה סביב המכרז של חברת הסלולר החדשה במשק - גולן טלקום. על פניו נראה כי 3 המשרדים הם יהושע TBWA, מקאן אריקסון וחברון זלצמן שביט.

כאמור, בשבועות האחרונים ניהלו בגולן טלקום פגישות עם מספר משרדים, במעמד 3 הבכירים בחברה. בראשם עומד מיכאל גולן, היזם והמנכ"ל, המחזיק בכ-50% מהמיזם. לצידו, בעמדת מפתח נוספת ובעל היכרות עשירה עם שוק הסלולר המקומי אורן מוסט, המשנה לשעבר בסלקום המשמש כנשיא הקבוצה ומנהל התפעול הראשי. אליהם מצטרפת מיכל דבורצקי, לשעבר בסלקום ולאחר מכן במשרד הפרסום גיתם BBDO.

בגולן טלקום הזדרזו לשים את כל הקלפים על השולחן והודיעו למשרדי הפרסום אותם פגשו כי תקציב המדיה יישאר בידי החברה, כאשר בכוונת זו לרכוש את שטחי הפרסום בעצמה ישירות מגופי המדיה.

ביהושע TBWA הצטבר רעב מורגש לתקציב תקשורת. במשרד הפרסום, חבר ותיק בין המשרדים המובילים בענף הפרסום מורגש החלל הריק בתקציב פרסום מקטגוריית הסלולר. במקאן אריקסון שלטשו ועדיין לוטשים עיניים לתקציב הפרסום של פרטנר המטופל בימים אלו על ידי ברוקנר נטע יער ו-JWT יש קשרים מקצועיים ענפים עם אורן מוסט מי שהיה המשנה למנכ"ל בסלקום - תקציב שטופל בעשור האחרון (עד לשנה האחרונה) בידי מקאן אריקסון.

בחברון זלצמן שביט מציגים את האנרגיה הטבעית למשרד צעיר המנסה לפרוץ קדימה. בשנה החולפת הבליח המשרד עם מודעת הקונספט של 'החזירים', שלא יועדה לפרסום כלל ארצי אך הצליחה לייצר שיחה וגרפה כותרות. בנוסף יכולים להסתמך על ההיסטוריה המשותפת של אסי שביט ומיכל דבורצקי מימי גיתם BBDO בו כיהן שביט כסמנכ"ל קריאייטיב ופלנינג בתקופה בה דבורצקי עבדה במשרד במחלקת האסטרטגיה.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אח שלו 20/02/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    כנראה לא דיברת עם אמא שלך בזמן האחרון. היא הולכת על עננים. אבל אולי ככה זה בחיים כשההורים שלך בני דודים.
  • רואים שמה שאתה מעשן משפיע עליך. עצוב (ל"ת)
    אבוקדו 20/02/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עופר 19/02/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    יותר מראויים. מודעת החזרים טובה יותר מכל המיליונים ששאר המשרדים מוצאים על קמפיינים דביקים.
  • 11.
    אני, אתה 19/02/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    אין ממש הבדל אמיתי בין שלושת המשרדים: המכנה המשותף הוודאי הוא שאף אחד מהם לא מסוגל לתת מענה אסטרטגי.במקרה הטוב זה ייגמר בדאחקה. העצוב הוא שהגדול והבינוני כבר מזמן איבדו את היכולת והקטן הוא סתם אופרוטוניסט.
  • 10.
    דבורצקי ואסי זה לא בדיוק סיפור אהבה... (ל"ת)
    גיתמית 19/02/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רם 19/02/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    עזבו אתכם מדיווחים טיפשיים. הניתוח הוא פשוט: מקאן לא באמת רוצים אותם. הם רוצים את אורנג׳. גולן טלקום לא יוציאו רבע מתקציב הפרסום של החברות הגדולות ולכן אין סיכוי שמקאן יקחו אותם. וגולן טלקום לא ילכו למקאן בוטיק עם אופציה לאורנג׳ באותו בית. חברון זו לו באמת אופציה. הם לא משחקים ולא ישחקו בזמן הקרוב במגרש של הגדולים. הם סתם גימיק שמתבל את רשימת השמות וגם זה רק בגלל המודעה האחת שהם עשו. למה יהושע? לא בגלל יכולות מקצועיות (רחוק מזה...) פשוט כי רמי יהושע מאוד מאוד רוצה תקציב תקשורת ויעשה הכל אבל ממש הכל בשביל לקבל אחד כזה. ובסוף מצא מין את מינו או יותר נכון - מצא קמצן את חברו. רמי יהושע לא רוצה להרוויח פה, הוא רק רוצה יח״צ וגולן טלקום לא רוצים לשלם. השילוב המושלם. תוסיפו לזה שרמי חייב להוכיח הצלחה אחרי שהוא הפסיד כמה תקציבים ורוצה להוכיח שלמרות התחושה הראשונית, הצוות החדש כן מספק את הסחורה.
  • (ל"ת)
    יפה אמרת 19/02/2012 18:24
    הגב לתגובה זו
  • שחר 19/02/2012 21:50
    מהחדשתה שהיה הוא לא מה שיהיה. יותר ויותר רואים משרדים מהעשירייה השנייה לוקחים ובצדק את התקציבים מהעשירייה הראשונה העייפה ומדושנת העונג
  • 8.
    תפסיקו להיות הזויים 19/02/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    זה כבר פאתטי - תזכו או לא תזכו יאללה שחררו חפרתם בטוקבקים השקופיםפ האלה
  • מה זה חז"ש? (ל"ת)
    אלי 19/02/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
  • חב״ל... (ל"ת)
    19/02/2012 17:32
  • 7.
    קופי שכזה 19/02/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    בוא נגיד שהתחרות היא מאוד חזקה ונראה באמת אם חברון זלצמן שביט יזכו זה יהיה רק בגלל כישרון!!!!!
  • 6.
    רביב טל 19/02/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    השינוי הנדרש לא מתבצע וההוכחה היא הפרסומת ההזויה לוויזה כאל
  • אח שלו 20/02/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    כנראה לא דיברת עם אמא שלך בזמן האחרון.היא הולכת על עננים. אבל אולי ככה זה נראה כשההורים שלך בני דודים.
  • אמיר 19/02/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    לא ברורות לי ההחלטות מלחץ של רמי יהושע. ממשיך לחשוב לטווח הקצר
  • מייאו קנטיונה 19/02/2012 17:03
    שחר פילר, האם טל רביב יצטרף לרשימה המהוללת של מנהלי הקריאיטיב שזחלו מנירים 1 חבולים ופצועים מהקרבות עם התקציבאות והפלנינג שם?
  • 5.
    שירלי 19/02/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    אני מסכימה עם אלעד. חברון זלצמן שביט יכניסו דם חדש וצעיר לחברה זו.
  • 4.
    בלי מדיה? למה זה כדאי? (ל"ת)
    יוסי 19/02/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יגאל 19/02/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    עושה רושם שחברון זלצמן בדרך להיות כאלו: תעוזה, כשרון והשתלבות בדרגים הבכירים
  • דניאל 19/02/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    הרבה יחסי ציבור אבל כשמגיע הרגע לשחק בליגה של הגדולים הוא או מפשל או נפצע...
  • לא הגזמת בכלל... (ל"ת)
    19/02/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קרן 19/02/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    להיכנס מול אורנג', פלאפון , סלקום ומירס צריך סיירת מובחרת ולא אוגדה. עושה רושם שזה יותר לכיוון של חברון זלצמן שביט.
  • 1.
    אלעד 19/02/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    מקאן ויהשע יהיו בחירה שבלונית. אם חברון זלצמן שביט יעשו להם את החזירים, גולן יהיו על הסוס
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.