מקאן קופנהגן: "הפרסומת שלנו דומה לזו של יהושע; מרגישים מתוסכלים מזה"

מנהל הקריאייטיב הדני שעבד על הפרסומת המזכירה מאוד את זו של יהושע אומר לאייס: "היינו פוסלים את הפרסומת שלנו במקום אם היינו יודעים"
משה בנימין | (8)

העולם קטן מאוד, את זה כולנו יודעים אבל מסתבר שעולם הפרסום קטן אפילו יותר. אתמול נחשפה פרסומת של מקאן קופנהגן למותג הימורי ספורט דני שדומה מאוד, אם לא זהה באופן חשוד במיוחד לזו של יהושע TBWA למותג הימורי הטוטו ווינר.

היום (יום ד') לפני מספר שעות העברנו למשרד הפרסום הדני את הפרסומת של יהושע מ-2008 וביקשנו התייחסות. בתגובה לפניית אייס אומר מדס הורט, מנהל הקריאייטיב ממקאן קופנהגן ומי שעבד על הפרסומת: "תודה שהסבתם את תשומת ליבנו לעניין. אני חושב שאתם צודקים. יש דמיון רב בין הפרסומות, בתפאורה, במעבר בין הסצנות מאתלטיקה קלה לכדורגל ובזהות הלקוח".

עם זאת מדגיש הורט: "אני מבטיח לכם שזו הפעם הראשונה שהפרסומת הזו הוצגה בפנינו. מעולם לא ראינו אותה, לא באינטרנט, לא בטלוויזיה ולא באף תחרות פרסום, והפעם האחרונה שאני אישית הייתי בישראל הייתה ב-1976".

מנהל הקריאייטיב הדני מוסיף ואומר: "אם היינו יודעים על קיומה של הפרסומת של יהושע TBWA, אני מבטיח לכם שהרעיון היה נפסל במקום. כך אנחנו פועלים, וכך אני מאמין שפועלים רוב אנשי הקריאייטיב בעולם, בוודאי גם בישראל. למה שנבזבז זמן וכסף על פרסומת שהמקוריות שלה מוטלת בספק, אמת או לא?" שואל ועונה הורט.

תשפטו בעצמכם: הפרסומת של הדנים

הפרסומת של יהושע TBWA מ-2008

"לצערי הדמיון הוא מקרי בלבד ואנחנו כמשרד הפרסום שזה קרה לו מרגישים הרבה יותר מתוסכלים מהנושא". הורט מסיר מעט ממעטה הנחמדות ואומר גם, "מפריע לי מאוד שביהושע חושבים שלא מדובר במקריות בלבד. במידה והם אכן חושבים שגנבנו מהם רעיון - אין לנו הרבה מה לעשות בנידון".

ביהושע TBWA סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    תמו ימי פילר 19/02/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    הייתה תקופה טובה ביהושע והיא דיי נסתיימה מזמן, הקריאיטיב שיוצא משם בשנתיים האחרונות לא יכול להתהדר בשם התואר קריאיטיב. נתחיל מהפרסומת ההזייתית לויזה, מתערבניק, דיסקונט שמזמן אבד מגדולתו פרימור, טרה והרשימה רק מתארכת, ככה זה כשרוצים לשמור על הלקוח במשרד
  • 6.
    דנה 16/02/2012 01:48
    הגב לתגובה זו
    הרי ברור שהם אלו שהוציאו את ידיעת יחסי הציבור הזו. העיקר שהם סירבו להגיב...
  • 5.
    הדנים יצאו אהבלים 15/02/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    העתיקו רק מהם אלא גם מהפרסומת של PNB PARIBAS הספונסר של ה-ATP. בפרסומות שלהם רואים את הקהל יורד למגרש כדי להשתתף במשחק ויש פרסומות אחרות בהן הקהל יורד למגרש הכדורגל. בקיצור יהושע מקוריים והדנים גנבו מכל דבר שזז - מזל שלא גנבו את השם של המשרד ממישהו אחר
  • 4.
    אהרון 15/02/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    ית
  • 3.
    של יהושע - טובה יותר (ל"ת)
    רוני 15/02/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קריאייטיב 15/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    הפאנץ' עובד הרבה יותר טוב
  • 1.
    15/02/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    מי ישמע
  • חופשי. (ל"ת)
    אלון 15/02/2012 15:00
    הגב לתגובה זו