פובליסיס: צמיחה של 7.3% בהכנסות לשנת 2011; רווח של 795 מיליון דולר

הדיגיטל לא מביא כסף? בארה"ב עומד נתח ההכנסות של סקטור הדיגיטל בפובליסיס על 46.4%. הכנסות הקבוצה בעולם עמדו על 7.7 מיליארד דולר
משה בנימין | (1)

קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס פרסמה בשבוע האחרון את דו"חות החברה לשנת 2011, מהם עולה כי נרשמה צמיחה של 7.3% בהכנסות החברה לכדי 7.7 מיליארד דולר. הרווח עמד על 795 מיליון דולר. הצמיחה האורגנית ללא רכישות שבוצעו ב-2011 עמדה על 5.7%.

על פי דיווחים בשוק הפרסום העולמי, למרות הביצועים הנאים של פובליסיס החברה תפעיל בשנת 2012 'מקדם הגנה' תוך כדי הקפאת גיוס של כח אדם ו/או מיזוגים ורכישות. עם זאת, החברה מתכננת לחזק את השלוחה העולמית בסין ולשים דגש על סקטור יחסי הציבור, אותו היא מפעילה במקביל לסקטור הפרסום.

על פי דיווחי החברה, ב-2011 היא צמחה בשוק האמריקאי בהיקף של 5.9%, בעיקר תודות לסקטור הפרסום הדיגיטלי שעומד בסיכום 2011 על הנתח חסר התקדים של 46.4% מהכנסות. בהקשר זה יש לציין את אחת הרכישות הגדולות שביצעה פובליסיס בשנים האחרונות, זו של חברת הדיגיטל האמריקאית Rosetta בסכום מדווח של 575 מיליון דולר. הדיגיטל מהווה 30.6% מנתח ההכנסות העולמי.

רוסיה הפכה לשוק הצומח ביותר בפובליסיס עם גידול של 15.6%. הצמיחה בשוק האירופאי כולו הסתכמה בכ-4.8%. שוק הפרסום הסיני (בסוכנויות פובליסיס) הציג צמיחה של 8.5%, בעוד שאזור הפסיפיק-אסיה כולו הציג צמיחה של 5.7% בזמן שהשוק היפני עודנו מתאושש מפגעי הצונאמי בשנה שעברה. בברזיל נרשם גידול של 2.8% בלבד.

מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית התייחס לשנת 2012 במעמד הצגת דוח"ות החברה ואמר: "ינואר היה חודש טוב, תחילת השנה מעודדת. האולימפיאדה בלונדון, אליפות אירופה בכדורגל והבחירות בארה"ב אמורים להשפיע לחיוב על התעשייה השנה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה עם המיתון (ל"ת)
    דניאל 13/02/2012 12:57
    הגב לתגובה זו