יורדים בתחנה: תקציב הפרסום של רכבת ישראל המטופל בזרמון גולדמן יוצא למכרז

הגוף שבמכרז הקודם הקים עליו את זעמו של ענף הפרסום מוציא למכרז את התקציב שטופל ב-4 השנים האחרונות בזרמון גודלמן. ההתקשרות תהיה לשנתיים
משה בנימין | (9)

בפעם הקודמת בה רכבת ישראל הוציאה למכרז את תקציב הפרסום שלה, ענף הפרסום הגיב בהחרמה, כמעט בהסכמה מלאה, בעקבות התנאים המסחריים הנוקשים אליהם נצמד. המשרד היחיד שניגש למכרז היה זרמון גולדמן שלבסוף גם זכה בתקציב.

כעת כ-5 שנים מאוחר יותר יוצא תקציב הפרסום שוב למכרז. ברכבת ישראל דורשים ערבות בנקאית של 100 אלף שקלים להבטחת ההצעות המתמודדות במכרז. בנוסף, נדרש המשרד להציג היקפי פעילות של 25 מיליון שקלים (ללא מע"מ) בהוצאה לפרסום באחת מהשנים 2010 או 2011.

תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על 24 חודשים מיום חתימת החוזה. האופציה להארכת ההתקשרות שמורה רק לרכבת ישראל, כך על פי פרטי המכרז. בחינת ההצעות תעשה לפי מתכונת שתעניק להערכה המקצועית משקל של 60% בהחלטה ואילו 40% להצעה הכספית. המועד האחרון להגשת מועמדות הוא ה-27 לפברואר.

כזכור, במכרז הקודם, ב-2007 העלתה רכבת ישראל את חמתו של ענף הפרסום לאחר שביקשה לפצל בין המשרדים המטפלים בתקציב המדיה ותקציב הקריאייטיב. עוד ביקשו ברכבת ישראל ל'שלוט' על החזרי העמלות להם יזכה משרד הפרסום עם תקרה שתעמוד על 15%. ברכבת ציינו בזמנו כי בבסיס ההחלטה לפצל בין תקציבי הקריאייטיב ותקציב המדיה וכמו כן בהחלטה להגביל את גובה עמלת הפרסום ל-15% ולשלול קבלת עמלה בגין המדיה, עמד הרצון לחסוך בכספי ציבור. לדברי ההנהלה, ההפרדה בין תקציב המדיה לקריאייטיב בלבד חסכה לרכבת עד כה כ-2 מיליון שקל.

תקציב הפרסום של רכבת ישראל עמד בשנת 2010 על כ-9.5 מילון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2011 עמד התקציב על כ-5 מיליון דולר, במחירי מחירון. הנתונים על פי יפעת בקרת פרסום.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מרוויחים ביושר (ל"ת)
    לא שמח. לא עצוב 13/02/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבל. עשו עבודה יפה למרכז החנויות בהרצליה (ל"ת)
    שרוליק 13/02/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי 13/02/2012 03:35
    הגב לתגובה זו
    אותם אנשים ששמחים כל כך לאיד? הרי עובדים בזרמון גולדמן עשרות אנשים שלא עשו לכם כל רע.
  • אותך עוד כנראה לא זיינו כשעזבת... (ל"ת)
    13/02/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
  • שמח 13/02/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    כל מקום יהיה טוב יותר עבורם אותם עובדים ,מבחינתם כדאי לראות בזה דווקא הזדמנות
  • 4.
    נראה שכל תקציבי זרמון יוצאים למכרז (ל"ת)
    הכל בסייל 12/02/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חדשות טובות 12/02/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    עכשיו כל הלקוחות יתפסו את רגליהם ויברחו מהמשרד הזה
  • 2.
    שהאחרון יכבה את האור (ל"ת)
    12/02/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד לקוח שקיבל שכל ובורח מזרמון גולדמן (ל"ת)
    מישל 12/02/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.