עיתון הארץ - היחיד שלא מתקפל: בוגרי הקופי של הבצפר מטפלים במותג של שוקן

בוגרי הקופי ב'הבצפר' קיבלו לידיהם אתגר ייחודי במסגרת פרויקט הגמר. הבריף היה להציג את עיתון הארץ מזווית ראייה של אנשים בגילאי 20-30
משה בנימין | (5)

'הבצפר' של חברות הפרסום ערך ביום ג' האחרון את תערוכת בוגרי מסלול הקופירייטינג המסורתית בהשתתפות בכירי תעשיית הפרסום בישראל, שנערכה הפעם בשיתוף עיתון 'הארץ'. האתגר שעמד בפני הסטודנטים הוא הצגת העיתון הוותיק ביותר בישראל מזווית ראיה של אנשים צעירים (20-30), לאחר שקיבלו את הבריף במערכת העיתון מאת העורך הראשי אלוף בן.

ורד בטש, מנכ"לית 'הבצפר', יגאל בר-און מנכ"ל איגוד חברות הפרסום וצוות המרצים בהם רוני אפלבוים ועופר גולן נכחו באירוע יחד עם הבציר החדש של סטודנטים שיוצא החוצה לשוק הפרסום. על שיפוט העבודות שהוצגו היו אמונים נציגי התעשייה, בוגרי 'הבצפר' לדורותיו וחברי מערכת העיתון. בין המדרגים: עמוס שוקן מבעלי עיתון הארץ, אלוף בן העורך הראשי והמשנה אבי זילברברג, מודי כידון יו"ר איגוד חברות הפרסום, ינון לנדנברג מנכ"ל אידיאולוג'יק, איתי רום מנכ"ל גורני אינטארקטיב ועוד.

בפרוייקט השתתפו בוגרי מחזור 16 של כיתת הקופי בבצפר. הסטודנטים הציגו את עבודותיהם שהוצגו במהלך תערוכה חגיגית שנערכה בקומת הקרקע של מערכת העיתון בשוקן. העבודה שנבחרה כזוכה היא של הסטודנטית גל זוהר בר עם הסיסמא: 'עיתון הארץ - היחיד שלא מתקפל' וכרזה שהציגה קיפולי אוריגמי בצורות של עכבר ושפן.

ורד בטש, מנכ"לית 'הבצפר':" שיתוף הפעולה עם עיתון הארץ והבריף הלא קל הזה, מחזק את הסטודנטים לצאת לעולם האמיתי. תרגול עם לקוח כמו "הארץ", הנו אתגר גדול עבור הסטודנטים שלנו, רובם בגלאי 20-30, המאופיינים כצרכני מדיה בשונה לזה המוגש ע"י העיתון המסורתי. החיבור ל-DNA, התאפשר באמצעות המנוי אותו קיבלו הסטודנטים לתקופת העבודה".

העבודה הזוכה: העיתון היחיד שלא מתקפל

ירון אלבוים

עומר לבון

צח בלסיאנו

שונית

שרון אטיאס

דניאל שניידר

יערה גבאי

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מקלוהן 05/02/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    זו אפילו לא רמה בינונית.זו רמה שמתאימה לילדים בכיתה ח שעשו השתלמות בפרסום.עלוב
  • 3.
    בינוני לגמרי (ל"ת)
    יוסי 05/02/2012 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבן קיר תזעק, 05/02/2012 08:33
    הגב לתגובה זו
    נכון הארץ לא מתקפל ודעותיו נחרצות, מאידך פתחתי הבוקר את העיתון וצומצמו מספר עמודיו החלק האדיטוריאלי עבר לעמוד 2/א, מדור הספורט צומצם ועבר לחדשות, חסר רק שיחזירו גם את הכלכלה למתקונת הקודמת ויסגרו את הדה מרקר.
  • 1.
    פרסומאי 03/02/2012 01:09
    הגב לתגובה זו
    אגב בשלט אבא אחימאיר בערבית שגיאות רבות.
  • דווקא ל'לא מתקפל' מסר וויז'ואל חזקים. שאפו (ל"ת)
    עורכת מגזין 05/02/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.