TOP5

'שמתי ברז למורה', זוכרים? פריס ביולר מתקמבק ויונדאי מסתבכת עם צ'יטה

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום, והפעם מקבץ שמוקדש לפרסומות המושקעות של תעשיית הרכב האמריקאית בסופרבול 2012
משה בנימין | (4)

מקבץ TOP5 השבועי. המדור שמציג לפניכם אחת לשבוע 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. טירוף הסופרבול ממשיך. והפעם סקירת הפרסומות הטובות ביותר שיעלו ביום ראשון הקרוב בסימן תעשיית הרכב שעומדת לככב השנה בכל ברייק. השבוע במדור: הונדה, יונדאי, שברולט, אקורה ופולקסוואגן.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

FERRIS IS BACK

לא ראינו כזה לפחות מאז מרקו! הונדה מתחברים בסופרבול למגמת הנוסטלגיה שתוקפת את משרדי הפרסום בתקופה האחרונה ומחזירים לנו את אחת הדמויות האהובות משנות ה-80, פריס ביולר. והפעם במקום לשים ברז למורה, פריס שהפסיק להתבגר, שם ברז לבוס ויוצא לבילוי עם ה CRV החדשה שלו מבית הונדה. כל רגע, כל סצינה הן רפליקות מושלמות לסרט המקור ומייצרים חיבור אמוצינאלי חזק למותג

TRUST US

פעם שאלתם את עצמכם האם הרכב שלכם יכול לנצח צ'יטה בתחרות מירוץ? יונדאי בסרט קצר וחכם ל-VELOSTER TURBO שלהם רצו לבדוק...אבל זה לא הסתדר. כנראה שתצטרכו לסמוך עליהם שהרכב שלהם באמת מהיר.

EXTREME

בשברולט מבינים שצרכנים כיום לא מוכנים יותר לקבל מסרים פרסומיים באופן פשוט וישיר מהמשווקים, הם דורשים הוכחות ליכולות. אז איזה דרך טובה יותר להוכיח לצרכנים תועלות אודות הרכב שלהם מאשר בעזרת ניסויים. על כן, אם כבר בודקים רכב אז מרוץ עם צ'יטה זה לא מספיק. צריך לקחת את זה לשלב הבא! בואו נראה מה הרכב שלנו באמת יכול לעשות, שברולט סוניק בפעלולים שממש לא כדאי לנסות בבית!

STAR POWER

איך מייצרים נחשקות ל- ACURA NSX החדשה? פשוט ניקח את הכוכבים הכי גדולים שמזוהים בתור פאנטים של עולם הרכב ונראה כמה הם מוכנים להתאמץ כדי להיות הראשונים לקבל את הרכב. למרות שבהתחלה זה נראה כמו גימיק זול לסופרבול יש כאן למעשה מהלך פרסומי חכם, פשוט ומדויק שמציג איך נכון להשתמש בפרזנטורים בפרסום! הבחירה המדויקת בג'י לנו וג'רי סיינפלד, חולי הרכב, מייצרת חיבור אותנטי למסר הפרסומי, מחזקת אותו ומקרינה על הACURA NSX בדיוק את הדימוי הנשאף והנחשק שאותו רצו להשיג.

THE BARK SIDE

איך מייצרים פרסום אפקטיבי בסופרבול? ילד חמוד? עשינו שנה שעברה, חיה חמודה? רעיון גדול. לאחר שיצרו BUZZ ברשת בעזרת הסרט של מקהלת הכלבים ששרה את נעימת הפתיחה של מלחמת הכוכבים שהצגנו במדור שבוע שעבר, פולקסוואגן עולים השנה עם כוכב חדש, כלב. וכל מה שהוא רוצה זה לרוץ לצד פולקסוואגן. מה זה קשור למלחמת הכוכבים אתם שואלים? זה קשור, איכשהו.

ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אני הולך להוריד את ״שמתי ברז למורה״ עכשיו! (ל"ת)
    04/02/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פולקסוואגן מעאפן השנה (ל"ת)
    04/02/2012 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרית הספרית 02/02/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
    "ואני שר" הלהיט של דה וויס הופך להיות הפסקול של איזה מותג..
  • 1.
    ג'רי סיינפלד גדול! (ל"ת)
    שירי 02/02/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.