פרסום ראשון

יורדים לדרום: משרד הפרסום מקאן אריקסון בוחן הקמת שלוחה באופקים

המשרד החל בגיוס עובדים ופרסם מודעת דרושים לאיתור "ראש צוות להקמת שלוחה באופקים". מקאן: "בוחנים זאת באופן ראשוני ביותר; מידע ימסר בהמשך"
משה בנימין | (10)

משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן אריקסון, בוחן בימים אלו הקמת שלוחה לפרסום דיגיטלי באופקים - כך נודע לאייס.

בימים האחרונים החל להתפרסם מודעות דרושים של המשרד לגיוס עובדים עבור השלוחה החדשה. באתר Jobnet פורסמה מודעה לגיוס כח אדם תחת הכותרת: "משרד הפרסום מקאן אריקסון מגיע לאופקים". במודעה נכתב: "למקאן אריקסון, משרד הפרסום המוביל בישראל, דרוש/ה ראש צוות להקמת שלוחה של המשרד באופקים. השלוחה תתמקד בפרסום דיגיטלי בסביבת גוגל ופייסבוק. אנחנו מחפשים בוגר/ת מצטיין/ת ממוסד אקדמי מוביל ,"חיית רשת" עם ראש גדול, אהבה למספרים ואנשים ורצון לבנות קריירה בתחום צעיר ודינמי".

המהלך של מקאן אריקסון, שבשלב זה טרם ידוע האם יגיע לכלל מעשה, הוא ללא ספק פועל יוצא של המשבר שפקד את ענף הפרסום בחצי השנה האחרונה בדגש על ההיערכות מחדש של המשרדים הגדולים בתחום הדיגיטל, אליו הם נכנסו ברוב תרועה והדר לפני מספר שנים.

במקאן עצמו, כמו במשרדים נוספים צומצם באופן ניכר היקף העובדים במחלקת הדיגיטל והוקפא גיוס העובדים. במקאן הסתערו לפני מספר שנים על תחום הדיגיטל והפכו לחוד החנית של הענף, יחד עם משרדי האינטראקטיב העצמאיים ששלטו עד אז אבסולוטית כדוגמת אידיאולוג'יק. בשנתיים האחרונות חל פיחות קל במעמדה של מחלקת הדיגיטל במקאן שזכתה למתחרים כבדי משקל בדמות גיתם BBDO. בשנה החולפת שב למקאן דיגיטל אלדד וינברגר, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון אשר החליף את המנכ"ל הפורש עופר עובד בתפקידו. חזרתו של וינברגר (שהחל במקאן דיגיטל) לתפקיד מפתח כבר נותנת את אותותיה עם מהלכים כמו קמפיין הטיימליין לוועד למלחמה בסמים.

הפנייה לפריפריה עשויה לשמש כפתרון שייטיב מצד אחד עם מקאן ומצד שני עם דורשי העבודה הצעירים. במקאן יוכלו לעבות מחדש את מצבת העובדים במחלקת הדיגיטל, בשכר נמוך בהרבה מהמשולם במרכז הארץ. במקביל יוכלו לפנות את עובדי הדיגיטל ברמת החיל לחשיבה יצירתית על 'הרעיונות הגדולים' והתעסקות מופחתת בפרטים הקטנים והשוחקים של העבודה. בוגרי המוסדות האקדמאיים בדרום הארץ, המשוועים לעבודה בתחום הפרסום, יוכלו מצידם להצטרף לרשימת העובדים של משרד הפרסום הגדול בישראל מבלי להעתיק את מקום מגוריהם למרכז.

גורם בכיר בסביבת ענף הדיגיטל מבקר את יוזמת מקאן ואומר לאייס שלא לייחוס: "מודלים כאלו של אאוטסורסינג כבר נוסו בעבר בישראל ללא הצלחה יתרה. גיוס העובדים מהפריפריה יוריד בוודאי את השכר בעשרות אחוזים לעומת המשכורות במרכז, עם זאת קשה לראות איך שלוחה בפריפריה תוביל להישגים". לדבריו, "צוות פרסום דיגיטלי צריך להפרות אחד את השני ומדובר ביכולות שהן מעבר למיומנות טכנולוגית".

להערכתו "מדובר בעבודות ביצוע, ייצור והפקה ולא מעבר לכך. לאורך השנים, נסיונות של חברות דיגיטל וחברות הפקה שונות לפתוח שלוחות בפרירפיה כשלו מכיוון שבסופו של יום גם העובדים בפרירפיה שואפים להעתיק את מגוריהם ולעבור לעבוד במרכז".

"בוחנים, באופן ראשוני ביותר"

ממשרד הפרסום מקאן אירקסון נמסר בתגובה: "מקאן אריקסון בוחנת בימים אלו, באופן ראשוני ביותר, היתכנות להרחבת הפעילות של החברה לאזורים שונים בארץ. הבדיקה באשר לכך נמצאת בשלבים מוקדמים מאוד, כך שכל מידע לגבי מתי או אם בכלל יצא פרוייקט כזה לפועל, תימסר בהמשך".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אבי 02/02/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    המצב הולך ומידרדר במקאן. מה השלב הבא? משרד בג"נין?
  • 9.
    פותחים באופקים כי הסניף ברמת החייל נסגר? (ל"ת)
    בלונדה 02/02/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יחץ 02/02/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    משרד רק בשביל זה
  • 7.
    יש הטבות מס' באופקים ? (ל"ת)
    אופיר 01/02/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חירטוט יחצני מבית שילוח (ל"ת)
    אד-מן 01/02/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלדד 01/02/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    את זה נסגור בחדר- גש בבקשה
  • 4.
    אייל 01/02/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    כזה שקוף שהוא נכנס לפוליטיקה אחרי הטוויטים עכשיו זה
  • 3.
    דרומי 01/02/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    בואו למצפה רמון הישוב זקוק לעבודות איכותיות
  • 2.
    ניר רפואה הוא הגאון האמיתי במקאן דיגיטל (ל"ת)
    01/02/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    על הגבול בין מעליב לגאוני (ל"ת)
    גופי 01/02/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.